Grupa radnych Rady Miejskiej przesłała do nas prośbę o publikację komentarza do podsumowania roku dokonanego przez Burmistrza Adama Straszyńskiego zamieszczonego w „Gniewkoramie”.
Poniżej treść komentarza, podpisanego przez Ilonę Wodniak-Kuraszkiewicz, Przemysława Stefańskiego, Tomasza Gremplewskiego i Aleksandra Pułaczewskiego.
W ostatnim numerze „Gniewkoramy” burmistrz Adam Straszyński podsumował rok kadencji, m.in. wypowiedział się w sprawie Szkoły Podstawowej nr 2. Według niego wszelkie procedury prawne, w tym odwoławcze zostały wyczerpane i nie ma żadnych formalnych przeszkód związanych z powstaniem drugiej szkoły w Gniewkowie. Niestety nie możemy się z tym zgodzić.
W tym miejscu należą się słowa wyjaśnienia związane z procedurami prawnymi. Rada Miejska podjęła dwie uchwały, w miesiącu lutym i czerwcu. W lutym zapewniano wszystkich, że podjęto wszelkie działania w sprawie powołania Szkoły Podstawowej nr 2, zawiadomiono wszystkich rodziców oraz związki zawodowe, co było wymagane prawem. Tymczasem w czerwcu ponownie Rada Miejska musiała zająć się powołaniem „nowej” szkoły. Okazało się jednak, że nie wszystko zostało prawidłowo zrobione. Tłumaczono radnym, iż trzeba podjąć uchwałę, jak ją wtedy nazwano - naprawczą. Bałagan prawny był tym większy, iż w paragrafie 3 czerwcowej uchwały napisano, iż uchwała lutowa traci moc – nie ma jej w obiegu prawnym. Sąd Administracyjny w Bydgoszczy odrzucił skargi na uchwałę lutową, gdyż z uzasadnieniu wskazał, iż ona praktycznie nie istnieje, została ona bowiem wycofana uchwałą z 26 czerwca 2019 roku. Trzeba tu zaznaczyć, iż w trakcie obowiązywania uchwały lutowej dokonano naboru do szkoły nr 2 oraz rozpisano konkurs na dyrektora tej placówki. Zdaniem skarżącego oba te akty są nieważne. Jakie będzie stanowisko sądu nie nam to rozstrzygać, jednak wypowiadanie się o tym, że wszystko już jest prawidłowo rozwiązane jest, według nas, dużym nadużyciem.
Teraz do biura Rady Miejskiej na ręce przewodniczącego pana Szymona Krzysztofiaka wpłynęła skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, napisana przez Komisję Międzyzakładową NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania Okręgu Kujaw Zachodnich reprezentowaną przez pana Tomasza Marcinkowskiego z dnia 12 grudnia 2019 roku. Z treści skargi wynika, iż powołanie Szkoły Podstawowej nr 2 odbyło się z naruszeniem norm prawnych. W uzasadnieniu skargi czytamy, iż Sąd Administracyjny w Bydgoszczy umorzył postępowanie związane z zaskarżeniem uchwały z lutego 2019 r. uznając, jak wyżej, iż nie ma jej w obiegu prawnym.
Wracając jednak do sytuacji szkoły pragniemy pokrótce przypomnieć nasze stanowisko, gdyż próbuje się uczynić z nas wrogów uczniów i ich rodziców. Otóż od samego początku proponowaliśmy, by do obu budynków docelowo uczęszczali uczniowie klas I-VIII w zależności od miejsca zamieszkania. Naszą propozycją było jednak to, aby szkoła była jednym organizmem administracyjnym. Ułatwia to w znacznym stopniu ewentualny ruch uczniów między budynkami oraz zatrudnienie nauczycieli i pracowników szkoły. Ułatwiłoby to także organizację dowożenia uczniów, pracę świetlic, kuchni, itp.
Skoro już jednak określone decyzje zostały podjęte czyniliśmy działania w celu użyczenia budynku przy ulicy Dworcowej Szkole nr 1 na dotychczasowych zasadach. Dzięki temu uniknie się dzielenia klas, zmian wychowawców czy nauczycieli przedmiotów (póki co nadal nie wiadomo, jakie będą ruchy kadrowe, na razie zdecydowana większość nauczycieli to pracownicy SP 1, czy będą musieli być zwalniani, ilu z nich ewentualnie przejdzie do SP2 i na jakich zasadach). Z dotychczasowych rozmów m.in. z panem burmistrzem wynika, że w szkole nr 2 będzie dążyło się do utworzenia klas I-VIII. Pytamy zatem, po co. Zrozumiałym jest nabór do klasy pierwszej i istnienie klasy drugiej, z dalszym tworzeniem klas co roku. Natomiast trudno zrozumieć, dlaczego uczniowie starsi mają zmieniać szkołę. Wystarczy pozostawić ich w budynku na ulicy Dworcowej na tych samych zasadach. Nieprawdą jest, iż z „automatu” trzeba będzie przenosić dzieci do SP2, bo uczą się na ulicy Dworcowej. Dla nich Szkoła Podstawowa nr 1 - w świetle prawa do końca ich nauki będzie ich szkołą macierzystą. Nikt nigdy nie zmieni im obwodu. Budynki należą do gminy, a więc do wszystkich mieszkańców, trudno sobie wyobrazić, by ktoś chciał na siłę przenosić uczniów. A co zrobią władze gminy, gdy nie przeniesiecie Państwo dzieci? Użyją siły, perswazji, powiedzą, że nie ma takiej możliwości? Nikt nie może Was zmusić do przenoszenia uczniów, a ma za to obowiązek stworzyć im właściwe warunki nauczania.
Będziecie prawdopodobnie namawiani Państwo do przepisywania uczniów do szkoły nr 2. Od Was zatem będzie zależało, czy część z Państwa dzieci będzie w jednej szkole a część w drugiej, czy będą mieli nowego wychowawcę i nauczycieli. Rodzi się przy tym pytanie, ile osób musiałoby być w klasie, żeby mógł powstać osobny oddział i na jakich zasadach uczniowie będą łączeni w nowe klasy. Czy dobrym jest czas na takie zmiany przed przyszłorocznymi egzaminami?
Możecie też Państwo usłyszeć, iż nie będzie możliwości użyczenia budynku na ulicy Dworcowej, że uczniowie SP 1 nie będą mogli dalej uczyć się na dotychczasowych zasadach (wcześniej burmistrz wyraził się, iż będzie to uzależnione od naboru do obu szkół). Odpowiadamy - Rada Miejska w uchwale zaznaczyła, że warunki uczenia się w SP 1 nie mogą ulec pogorszeniu, toteż nie wolno uniemożliwić użyczenia budynku przy ulicy Dworcowej i pozostawienia Szkole nr 1 tylko budynku przy ulicy Toruńskiej. Uchwała wskazuje, że utworzenie Szkoły nr 2 nie może pogorszyć/zakłócić nauki uczniom Jedynki. Potrzeba zatem inwestycji w pracownie przeznaczone na takie przedmioty jak: fizyka, chemia, geografia oraz czy możliwe będzie powołanie na przykład klas sportowych czy innych profilowanych. Z tego, co nam wiadomo dyrektor SP 1 zwrócił się do burmistrza pismem w sprawie powołania klas sportowych i profilowanych w roku szkolnym 2020/2021.
Zbyt wiele jest tu niewiadomych, które mogą wyjaśnić się dopiero we wrześniu 2020 roku. Pytanie, jak będą tworzone plany lekcji, przyznane wychowawstwa, przedmioty godziny, gdy dopiero tak naprawdę w tym czasie jednoznacznie okaże się, kto do jakiej szkoły będzie chodził.
Każdy z nas, kto postawił sobie te pytania, próbował podjąć kroki, by jak najlepiej rozwiązać omawiane problemy. Nie działamy pod niczyim wpływem, ani na czyjeś zlecenie. Od samego początku kadencji staramy się być głosem rozsądku, stawiamy pytania i oczekujemy na nie odpowiedzi. Martwi nas pośpiech związany z działaniami na rzecz SP 2, z którego następnie wynikają problemy, jak w przypadku opisanych uchwał.
Na koniec poddajemy także pod rozwagę sytuację, w której sąd przyzna rację skarżącym. Co, jeśli okaże się, że SP 2 nie jest jednak formalnie szkołą? Co z dokumentami, świadectwami uczniów tej szkoły? itp. Jaki będzie los uczniów, którzy przepiszą się do tej placówki? Czy nie trzeba podejść do zagadnienia rozważnie i zaczekać na decyzję sądu? Chodzi przecież o los uczniów i pracowników obu jednostek. Dlatego naszym zdaniem warto byłoby poczekać. Co zatem Państwo powinniście zrobić, nic. Niech zostanie tak jak jest. Nie spieszmy się.
Treść skargi złożonej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego przez Komisję Międzyzakładową NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania Okręgu Kujaw Zachodnich, o której mowa w komentarzu radnych. można znaleźć POD TYM LINKIEM.
[ZT]3237[/ZT]
Spotkanie autorskie z Cezarym Łazarewiczem w Gniewkowie
No oczywiście, że odklejka weszła na całego niektórym w gniewkowie. Popatrzcie tylko na zdjęcia. Skoro nie ma zdjęć z widowni to pewnie z 5 osób na krzyż przyszło. Na to idą pieniądze z podatków? To teraz podwyżka czego będzie żeby starczyło na Wasze pożal się boże spotkania? Spytajcie ludzi co chcą a nie robicie spotkania i imprezy według swoich gustów.
Ptoki ciernistych sz
20:55, 2025-09-17
Zmarł Marian Stysiał, były Burmistrz Gniewkowa
Zmarł naczelnik gminy i były radny a na pogrzebie nie było pocztu sztandarowego z gminy? Kto tam rządzi? Jak wam nie wstyd!
Jak wam nie wstyd?
20:49, 2025-09-17
Pierwsza w sezonie wygrana Czarnych. I to jaka!
Bramkarz popełnił błąd przy nieuznanym golu i przy rzucie rożnym .Miał duzo szczęścia .Poza tym za dużo cwaniakuje.
Www
20:35, 2025-09-15
Spotkanie autorskie z Cezarym Łazarewiczem w Gniewkowie
Czy to jest jakiś żart? Kto pisał ten tekst? Przecież to jest zwykłe kłamstwo. Jak można pisać, że spotkanie "cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkańców Gniewkowa i okolic", gdy w rzeczywistości było dokładnie na odwrót? Przecież przyszło tak mało osób, że aż prowadzący poprosił, aby osoby z tylnych rzędów przesiadły się do przednich, żeby gościowi nie było przykro, że takimi pustkami na widowni wieje. Wy jesteście odklejeni od rzeczywistości, czy piszecie takie rzeczy z wyrachowania?
haha
14:21, 2025-09-15
WYRÓŻNIONE KOMENTARZE
52 29
Szanowni Mieszkańcy Naszego Miasta Gniewkowa ale nie tylko są też sympatycy i miłośnicy poprzez wiele wybitnych osobowości sami widzicie do jakiego absurdu doszło na takie działanie burmistrza nie możemy sobie pozwolić jest to arogancja i pokazywanie , kto ma władzę , wzywam do wszczęcia procedur odwołania burmistrza.
21 18
odłóź to co bierzesz
17 3
raczej ty przestań brać to co bierzesz wręcz przestań oglądać to co oglądasz bo Wacek chce po polu latać
38 22
Odwołać władzę. Niszczy wszystko .Jak może taka szkoła funkcjonować? Zadaje pytanie... Z czyich pieniędzy jest finansowana? M nadzieję że nie z naszych.
21 20
Sp2 z kredytu, te 2 mln rok temu zaciągnięte poszły na Sp2 bo pieniądze zaginione się znalazly. A długi wyborcze trzeba spłacać komu po to powstała Sp2. Kto tam pracuje?
45 12
Oooo specjalna zagrywka przed zebraniem!
Rodzice widzimy się w czwartek o 16.00 w Szkole Podstawowej Nr 2 wszystkie wątpliwości zostaną rozwiązane.
10 3
te wszystkie prawne ze skargi do sądu?
przecież tam napisane jest jak krowie na rowie
jasno i precyzyjnie
9 4
I tak nie będziesz dyrektorem
9 1
Państwo radni my mieszkańcy mamy dość tego odgrzewanego kotleta.Nie ma innych spraw w gminie może czas nimi się zająć.
41 9
Szkoła Podstawowa Nr 2 istnieje i będzie istniec.Dzieci są bardzo zadowolone,a wszyscy rodzice tym bardziej...Mamy nie tylko blisko do szkoły,ale również poziom edukacji, jak i poczucie bezpieczeństwa na bardzo wysokim poziomie!! Przestańcie w koncu z tą nagonka na SP2, bo nic Wam to nie da..Nikt nikogo nie zmuszał i nie zmusza do zapisywania tu dzieci!! To zalezy tylko od Nas!! To MY-RODZICE o tym DECYDUJEMY!!!! MY decydujemy gdzie uczą się nasze dzieci !! I nikt nie ma prawa nami manipulować ani dyktować co mamy robić!! Podkreślam, że są to NASZE DZIECI,każdego Rodzica z osobna,a nie Dyrekcji,Radnych itp
9 18
ciekawe czy świadectwa dostaną legalne?
12 6
No poziom z naszymi nauczycielami Gniewkowskimi naprawde super wysoki.... 70 % nie potrafi uczyc
39 8
A ja dziecko przepisuje! Nie interesują mnie Wasze widzi mi sie. Powstała szkoła(prawnie czy nie) nie interesuje mnie to, mamy prawo wyboru i dajcie już spokój!
25 4
Osiedle i tu mi się podobasz?
Pozostałe komentarze
7 25
To co sie tu dzieje to jeden wielki skandal. Wszyscy mieszkańcy to idioci i kilku superintelektualistow zarządzających miastem. Dejta se siana?
34 8
Czyli to nieprawda, że musimy przepisać nasze dzieci do sp2??
Nadal może chodzić na Dworcową , być uczniem SP1 i miweć tą samą wychowawczynię??
Dlaczego niektórzy mówia inaczej? O co im chodzi?/ o stołki??
37 13
ja już też mam dość.. wszedzie się źle dzieje, w sporcie, kulturze, szkołach, komunalce.
czy nie może być normalnie? przecież jesteśmy obywatelami, płacimy podatki na to wszystko, niech kroś zrobi porządek!
7 17
Porządki najszybciej za 4 lata?
31 25
To jest głos zagubinej cząstki radnych , a co może pozostała 11 radnych to ciemnota OLO ogarnij się.
14 21
Burmistrz za to już się w TVPIS się lansuje. To lubi błyszczeć ale w golfie do TV?
8 4
Wyznacza trendy
29 15
Takie rzeczy to tylko w naszej gminie. Syf kiła i mogiła. Rodzice zdezorientowani.... Dzieci zagubiene... . Co wy wyprawiacie ja się pytam???? Całe miasto cierpi na waszych pojedynkach. Jeden drugiemu odgrywa się... Idźcie najlepiej na ring. Mamy dość takiej atmosfery!!!!
28 6
Brawa dla serduszka...
8 15
no i to serduszko dzieci zobaczą na świadectwie....zamiast pieczątki szkoły.
No chyba że burmistrz swoją przystawi.
20 13
Dyro, przestań już włączać te karty incognito i łapkować po myśli swojego guru. Chociaż raczej trzeba by napisać dołu. Król jest nagi, leży i kwiczy, a jako w miarę inteligentny gosć sam doskonale o tym wiesz. Jak to mawiał marszałek Piłsudski "wam kury szczać prowadzać, a nie politykę robić". ?
5 2
tylko nie nagi.. jakies wdzianko " modne" ma
10 6
tak.. Sp2 stoim otworem, jak piszą na fb Gniewkoramy... !! pytanie tylko - którym??
17 8
A tak miało być pięknie. Uchwały, zdjęcia, przemówienia, przecinanie wstęg, uroczystości, nowe gangi, a tu......... ZONK. Cała armia prawników na czele z Karolem Marią nie wiedziała, że Uchwała to nie Zarządzenie, które innym można zmienić?
28 9
Szkoda, że nauczyciel(e) tak się nie przejmowali egzaminami rok temu, gdy strajkowali...
16 3
ciekawa skarga do sądu administracyjnego
To szczyt finezji uchylić swoją uchwałę i wszystkie zarządzenia z tego płynące
Pytanie dlaczego tak w pośpiechu uchylił.
AAAA bo wojewoda zaskarzyl?
33 8
Każdy rodzic wie co robić.A radni p,Roszaka proszę o wyciszanie.
6 5
powinni wiedzieć jak są manipulowani przez rządzących
11 2
Popieram, całą tą nienawiść w naszym mieście piętnują przeciwnicy obecnego burmistrza. Pora pogodzić się z porażką i odejść z honorem a nie wytykać błedy innym i buntować społeczeństwio. Każdy popełnia błedy. Dajcie już spokój naszym dzieciom, którzy uczęszczają do szkoły nr 2. Szkoła istnieje i funkcjonuje bardzo dobrze. My rodzice jesteśmy zadowoleni z podjętej decyzji o zapisaniu tu dzieci. Uczniowie chętnie chodzą na zajęcia bo czują się bezpiecznie. A moje dziecko ma cudowną panią nauczycielkę, oddaną i pracowitą. Każdy ma prawo wyboru i niech tak zostanie. Dajcie już spokój !!
29 16
Ludzie zobaczcie ze każda dziedzina naszego życia w tej gminie kuleje brak kompetencji i doświadczenia najbliższych współpracowników burmistrza daje się we znaki a i sam burmistrz wiele robi metoda prób i błędów , kultura kuleje osoba dyrektora dotychczasowego psa gończego burmistrza skłócony z różnymi grupami społecznymi nie szanuje mieszkańców, prezes PK za kilometrówkę dojazdy do pracy ma płacone bałagan i zero kompetencji jedynie król tabelek którymi się posiłkuje , sekretarz gminy brak totalny wiedzy i kompetencji na tym stanowisku podpiera cały dzień biurko w sekretariacie urzędu a biedny wice próbuje coś nadrabiać ale nie wychodzi a miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle
9 5
To jest jedno zdanie ? W jaki sposób udało się tobie skończyć szkołę podstawową ? Kto cię uczył polskiego ?
10 4
To się nazywa strumień świadomości ;) Kropek brakuje - to fakt, ale tak interesująco napisane, że nawet tego nie zauważyłam.
19 5
jedyni kumaci, którzy rozumieją, co się dzieje.. i mają odwagę
i ni9e- nie jestem radnym
12 4
A sp2 dostała subwencje???
Ciekawe ile ???
2 8
NIE
21 17
nigdzie dziecka nie przepisuję! nie będę zabawką w rękach opętańców!!!
21 13
Po tym wszystkim co przeczytałam, zalecam burmistrzowi i jego ekipie kurację na uspokojenie, bo pewnie serducha im pikocą, a grunt pod nogami się pali. Może by tak kurację.... łyżeczką???
10 4
caŁY KREDENS GOTOWY.... POMOŻEMY
7 4
Kto ma większą wiedzę, zna prawdę… szkoda, że jedna strona próbuje wyjaśniać PRAWDĘ, druga strona ją zakłamywać. Jedni przedstawiają fakty, drudzy chęci sporych zmian (wywrócenia do góry nogami obecnego stanu) poparte nieprawdą…
21 19
czy ja to ogarniam?
Burmistrz i jego radni złamali wielokrotnie prawo - bo chcieli zemścić się na dyrektorce SP1 i przy okazji dołożyć byłemu burmistrzowi
nauczyciele - sympatycy nieistniejącej SP2 kłamią w żywe oczy i dezinformują rodziców, by ci byli zmuszeni do przepisania swoich dzieci
Uczniowie klas pierwszych chodzą do szkoły, o której tak do końca nie wiadomo czy jest czy jej nie ma? A jeśli jej nie ma - to czy będą musieli zacząć szkołę od nowa?
Pani "powołana nie wiadomo na jakiej Podstawie" dyrektor SP2 organizuje zebranie zachęcające do zapisywania uczniów do szkoły, której pewnie nie ma?
ot taka Gniewkowska Nibylandia - niby coś jest a jednak niekoniecznie,
ziemia beztroski (beztroski o stan prawny o los uczniów), bujania w obłokach, bajania przerażonym rodzicom takich czy innych głupot, ziemia wiecznej szczęśliwości (dla wybranych i namaszczonych)
zapraszamy - jedyny eksperyment w całej Rzeczpospolitej - szkoła, której nie ma - innowacja pedagogiczna na miarę trzeciego tysiąclecia :)
13 7
Pekniesz pewnego dnia z nienawiści...
8 6
prawda w oczy kole, dźga, kłuje, szczypie
15 2
poza tym się rozmarzyłam - bo jeżeli radnym gniewkowskim może być każda osoba spoza gminy, to ja domagam się przy następnych wyborach umieszczenia na liście - Roberta Lewandowskiego (może być z żoną Anną), prezesa wszystkich prezesów, jeszcze kilka osób (zróbmy plebiscyt kto powinien być - byle nie niejaki zielonooki oszalały Zenek)- wybierzmy ich do rady - przyjeżdżać nie będą, więc nie będą podejmować *%#)!& i niezgodnych z prawem decyzji, a jaki splendor na gminę spłynie, że ho, ho. No i na obcięcie diety za brak obecności ich stać :)
3 1
ORENT TO JEST GWIAZDOR "KTO GO WYCHOWYWAŁ.
0 0
co za brednie, niebywałe, wiecej tu nie zajrzę bo szkoda czasu na czytanie tych wymiocin. . .
15 1
Płacić podatki w innej gminie a brać pieniądze w innej za pełnione funkcje.
taka to już gmina?
19 8
Znowu jakaś nagonka na SP nr 2.Masakra.
14 18
jaka nagonka - tak im się spieszyło, że naruszali wielokrotnie obowiązujące prawo. Myślisz, że to pismo do wojewody to bzdury wyssane z palca? Czy ktoś ośmieszałby się cytując przepisy prawa i paragrafy gdyby to nie była prawda
16 3
Przydałoby się wiedzieć - z imienia i nazwiska którzy to "pedagodzy" (złośliwość zamierzona) w taki sposób nakłaniali do zmiany szkoły na siłę???
13 2
A może warto sprawdzić,kto pisze te komentarze....?
18 4
Podobno szykuje sie koleja afera. Nadzwyczajna sesja sie szykuje. Sesja pod batutą Juliana. Bezcenne. Wojewoda życzenia przysłał na święta, ale jak zwykle gdzieś sie zapodziały. Padnie kluczowe pytanie- gdzie mieszka przewodniczący. Ponoć on do konca nie wie.
25 4
A ja mam nadzieję że na Toruńskiej będzie piękne Muzeum
22 3
I tego pewnie się radni obawiają
15 1
ok,, udostępnijmy jedną salę na muzeum.. a w nim 2 eksponaty.. gniewkowskich koni bez głowy
4 2
Muzeum to jest w gminie za to To Rosia to same młode d... u... p... y były
10 6
Ja do muzeum: wstawimy tam konia trojańskiego. Przywiozą go beneficjenci programu Erasmus+ z Turcji. Dla zainteresowanych : Troja leży obecnie w granicach Turcji .
3 3
Koniem trojańskim jest toruński zaciąg.
14 6
Mściwi nieudacznicy i toruński zaciąg Wyklętych, uczepili się Gniewkowa jak pijany płota. Same nieszczęścia z tego wynikają.
Trzeba ich przepędzić tak jak mieszczanie toruńscy Krzyżaków.
15 2
A kiedy można spodziewać się wyroku sądu? I co jeśli okaże się, że szkoła powstała bezprawnie?
4 9
Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem , chyba w szkole cię nauczono tego, pod artykułem jest tez link, przeczytaj powoli, ze skupieniem , tylko nie pomyl liter , a z pewnością znajdziesz odpowiedz : szkoła SP 2 została powołana niezgodnie z prawem....
5 0
I po co te nerwy? Przeczytałam cały artykuł. Zapytałam o to kiedy można spodziewać się wyroku sądu, bo nie ma nic na ten temat w artykule. A moje drugie pytanie dotyczyło rozstrzygnięcia sądu tzn. co jeśli okaże się, że SĄD uzna, że szkoła powstała bezprawnie? Radni piszą przecież, że nie mogą być pewni jak rozstrzygnie sąd.
12 2
a ja chcę wiedzieć, kto będzie uczył moje dziecko w sp2
7 4
A w sp 1 wiesz kto bedzie uczyl....?....
8 1
Widać że z co niektórym jest bardzo ciężko się pogodzić z istnieniem SP2, w której są wspaniałe warunki dla Naszych dzieci!
13 6
Choć jedna osoba przedstawia sprawę w sposób racjonalny
9 9
żal mi tych radnych. Tak bardzo vhcą, że aż nie chcą. Zbzikowane towarzystwo.
10 4
A co z SP 1 ? Uchwała z 22.lutego 2017 nadal w sądzie. Czy też działa bezprawnie? I tyle.
20 12
Czytam i oczom nie wierzę.co za bałagan, mamy być marionetkami dla czyjegoś widzimisię?
Niech będzie jak jest. Dzieci chodzą na dworcowa bez żadnego przepisywanie I wszystko dobrze działa. Po co to przepisywanie, niech będzie Sp1 na dworcowej i koniec.
18 11
Halo! Są tu jacyś piłkarze GHLPN?
Pan Mikuszewski twierdził, że nie znajdzie czasu na spotkanie z wami wcześniej niż po obchodach rocznicy odzyskania niepodległości przez Gniewkowo, ale znalazł czas na lans. Poszedł na przekazanie komputera seniorom przez Drzażdżewskiego, stoi, uśmiecha się do zdjęcia.
Panie Mikuszewski, gdyby był pan taki bardzo zajęty jak twierdzi, to by pan tam nie poszedł, bo nie był pan tam do niczego potrzebny. Niech pan będzie konsekwentny. Struś chowa głowę w piasek, ale zadek mu wystaje. To jest pana taktyka?
15 6
Dla właściwej partii czas musi być.
Towarzysze razem.
25 9
Ja myślę, że całe zamieszanie w sprawie szkół wprowadza były burmistrz i jego poplecznicy. Były dwie szkoły i mają być dwie!!!
6 0
POPIERAM!!
22 6
Radni p. R. Dajmy możliwość wyboru szkoły dla swojego dziecka rodzicom.
2 1
To żaden wybór. Prosta jest sprawa jeżeli dziecko idzie do pierwszej klasy. Ale już tak prosto nie jest w przylądku dzieci starszych. Żyją one w swojej społeczności s,kolnej z która są często bardzo mocno związane i nie chcą zmieniać środowiska. Zresztą takie zmiany nie da dobre. W takim przypadku żadna decyzja nie będzie dobra decyzja. Bo albo zabierzemy ich i rozlaczymy z kolegami albo z wychowawca. Nie powinnismy stawać przed takimi dylematami bo tu najbardziej odczuja to dzieci a przecież chodzi o ich poczucie bezpieczemstwa które jest takie ważne dla nich i dla ich przyszłego rozwoju.
17 9
Panie były daj Pan żyć nowemu!
9 2
Na stronie Urzędu jest już odpowiedź, ciekawe, czy gniewkowo.eu też zamieści...
http://gniewkowo.com.pl/aktualnosc-5106-stanowisko_burmistrza_wobec_wczorajszej.html
5 0
Odpowiem ci. Są dwie możliwości: albo zamieści, albo nie zamieści. A w sumie po co ma zamieszczać? Jak rozumiem, radni poprosili gniewkowo.eu o umieszczenie ich listu bo nie mają swojego medium, jeśli do tego robisz aluzję.
21 8
Całą tą nienawiść w naszym mieście piętnują przeciwnicy obecnego burmistrza. Pora pogodzić się z porażką i odejść z honorem a nie wytykać błędy innym i buntować społeczeństwo. Każdy popełnia błędy. Dajcie już spokój naszym dzieciom, którzy uczęszczają do szkoły nr 2. Szkoła istnieje i funkcjonuje bardzo dobrze. My rodzice jesteśmy zadowoleni z podjętej decyzji o zapisaniu tu dzieci. Uczniowie chętnie chodzą na zajęcia bo czują się bezpiecznie. A moje dziecko ma cudowną panią nauczycielkę, oddaną i pracowitą. Każdy ma prawo wyboru i niech tak zostanie. Dajcie już spokój !!
13 3
Dobrze powiedziane!!!
0 5
Skoro uważasz , ze jest tak pięknie , to dlaczego nie podpiszesz się z imienia i nazwiska , ze jesteś matka tego czy innego dziecka . ????
8 1
http://www.gniewkowo.com.pl/aktualnosc-5106-stanowisko_burmistrza_wobec_wczorajszej.html
8 2
ciekawe .... a gdzie odniesienie do zarządzeń wydanych na podstawie uchwały która została uchylona i nie ma jej w obiegu prawnym???????????
3 2
na podstawie tej uchwały nie zostało wydane żadne zarządzenie.
24 4
Jest mi obojętnie do jakiej szkoły będzie chodziło moje dziecko ważne aby miało blisko do domu i mogło być bezpieczne. Rozważając koncepcje naszych radnych to jest ona do zaakceptowania. Myślę że w tej walce chodzi tylko o zemstę i przykro mi że osoby odpowiedzialne za rządzenie w naszym mieście zamiast kierować się dobrem dzieci i mieszkańców wykorzystują tą sytuację do walki politycznej
10 8
Hmmm....rozumiesz, co chcesz napisać?
Kłania się słownik języka polskiego, z wyjaśnieniem sensu słów.
19 6
Treść odpowiedzi na stronie urzędu piękna .... tyko brak merytorycznego odniesienia do skargi. Jedno się uchyla -inne obowiązuje choć uchylone (zarządzenia ). Zależy jak pasuje.
A ta uchwała z lutego to była dobra...tyko jak została zaskarżona to szybko ją uchylono.
Może jakiś prawnik się wypowie? tylko nie z urzędu?
24 15
Czytam to wszystko i myślę, że takiego bałaganu już dawno nie było. Od dł€ższego czasu rozmawiamy my rodzice i były różne zdania. Ale teraz wiemy jedno, znowu szykuje się nam DEFORMA oświaty. Tym razem Gniewkowska deforma. Najpierw panstwo zlikwidowało gimnazja, teraz dla zachcianek niektórych mamy przepisać nasze dzieci do Sp2. A co się stanie, jeśli sąd zadecyduje, że szkoła została źle powołana? Znowu będziemy się przepisywać? Całymi klasami, czy będą tworzone nowe klasy? A wychowawca? czemu nie może być NORMALNIE?? Niech dzieciaki tak, jak teraz będą uczniami SP1 z tymi samymi nauczycielami, niech chodzą na Dworcową tak jak w tym roku, niech zdadzą egzaminy z tymi samymi nauczycielami, a nie co rok zmiana. Chcemy spokoju i porządku, a nie stawiania na swoim przez osoby , ktore myślą tylko o stołku. Zostawcie wszystko jak jest!
25 2
Ale ja nie chcę żeby było tak jak jest! Dlaczego zmuszacie nas by nie przepisywać dzieci, jak my chcemy! Dziecko które sama urodziłam żaden były burmistrz nie jest jego ojcem żeby rozkazywac mi co ja poczne ze swoim dzieckiem. Nie jestem wulgarna ale mam wam ochotę napisać W......... Ć OD MOJEGO DZIECKA I MEJ WOLI!
13 0
Nikt nikogo nie zmusza.Pani dzieci mogą zostać w Sp1,a jeśli Pani chce to mogą chodzić do Sp2. To PANI je zapisuje! To PANI DECYDUJE!! Nikt nikogo nie zmusza.To tylko wymyślona nagonka na obecnego Burmistrza
15 10
Tak to prawda Gok sportowcy strażacy
wszystko się sypie.
Albo żle zarzadane
11 4
A komunalka to tykajaca bomba
Ścieki płyną do jeziora
Woda jaka pilismy okazuje się niezdatna do picia
Ludzie z pracy uciekają sami bo nie chcą brać udziału w tym bagnie
Jeszcze cisza że śmieciami ale też za chwilę coś wpłynie
6 5
Kto jest tak dokładnie poinformowany o sytuacji naszej gminy. To musi być kiepski ludzik nie mający pojęcia co można od razu zrobić mając tak zły stan urzędu po poprzednim wlodarzu.
5 3
a co konkretnie zostało ULEPSZONE?
8 5
Minęło 1,5 roku można naprawić dużo ma pole do popisu bo większość ludzi normalnych sama uciekła bo nie chciała się podpisywać pod chorymi decyzjami zostały tylko ludzie w stylu " jest Pan super burmistrzu" nie zależnie jaki burmistrz. 70% nowej kadry i to już tego burmistrza do tego wsparcie z Torunia przes prawników, lokalnych byłych i obecnych księży i wszystko się wali. Jak to jest
1 1
a co do wody to jest zAkamieniona że szok. Po dostaniu wody gotowanej na dnie jest spora Warstwa kamienia i piasku
8 7
Jak radni opozycji mogą negowac istnienie dwóch szkół
16 6
Rodzice mają swój rozum i wiedzę co jest najlepsze dla ich dzieci. Jak można dzielić nauczycieli na tych z jednej bądź drugiej szkoły. Mieszkam na osiedlu i moje dzieci mogą same bezpiecznie chodzić do szkoły na ul Dworcowej.
7 1
Brawo mama tak trzymać rodzice powinni wiedzieć nalepiejco jest dobre dla dzieci
17 17
Wstyd mi za p. Aleksandra P. Jaki to nauczyciel, który dzieli własne środowisko. Kto wybiera takich ludzi na radnych?
4 10
A może tylko chce przestrzegać prawa?
0 0
jak taki z niego znawca prawa to niech otworzy Kancelarie prawną, mecenas z bożej łaski, on w tej Radzie po prostu się marnuje i to już ponad 25 lat że też naród ciągle go zmusza do zajmowania się problemami naszej gniewkowskiej społeczności dać mu tytuł honorowy i portret na ścianę , Bohater nie człowiek
6 8
Pewnie zazdrościsz bo Ciebie nie wybrali...
8 1
Trzeba nie mieć rozumu żeby być radnym w takim piekle jak w naszym kochanym Gniwkowie. Ludzie, dajcie żyć uczciwym obywatelom. Tacy też są w Gniwkowie.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gniewkowo.eu. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz