Zamknij

W środę X sesja Rady Miejskiej. Dwie szkoły do likwidacji?

20:52, 26.11.2024 Aktualizacja: 11:41, 22.12.2024
Skomentuj

W środę 27 listopada o godzinie 16 w Urzędzie Miejskim rozpocznie się X sesja Rady Miejskiej. W porządku obrad jest kilka punktów, które mogą wywołać burzliwą dyskusję.

Chcesz wesprzeć działalność gniewkowo.eu?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Temperatura wzrośnie zwłaszcza przy punktach 13. i 14. Dotyczą one bowiem zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej im. Józefa Kostrzewskiego w Gąskach oraz Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Kijewie.

Do SP w Gąskach w roku szkolnym 2024/25 uczęszcza 48 uczniów, do SP w Kijewie 42 uczniów (oraz – odpowiednio – 17 i 22 dzieci w oddziałach przedszkolnych). W niektórych oddziałach klasowych (rocznikach) nie ma żadnego ucznia. Według prognoz demograficznych tendencja ta będzie postępować. Argumentem przemawiającym za likwidacją placówek jest też stan infrastruktury obu budynków, w których mieszczą się szkoły.

Roczny koszt kształcenia jednego ucznia w 2024 roku w SP w Gąskach to ponad 35 tys. zł, w SP w Kijewie ponad 34 tys. zł. Dla porównania – w SP 1 w Gniewkowie to niecałe 28 tys. zł, w SP 2 w Gniewkowie nieco ponad 22 tys. zł, w SP w Wierzchosławicach prawie 24 tys. zł.

Uczniowie z Kijewa, Markowa, Branna, Kawęczyna i Warzyna, czyli z obwodu obecnej szkoły w Kijewie, byliby dowożeni do SP 1 w Gniewkowie, uczniowie z Gąsek i Szpitala (obwód SP w Gąskach) – do SP w Wierzchosławicach.

Ale to nie koniec drażliwych tematów, którymi radni zajmą się na środowej sesji. Kolejnymi będzie ustalanie wysokości podatków i opłat lokalnych. Podatek od nieruchomości w 2025 roku ma być wyższy o 9,5 procent w porównaniu ze stawkami za 2024 rok. Średnio o 9.5 procent wzrosną też stawki podatku od środków transportowych.

Mieszkańców czeka też podwyżka opłat za odbiór odpadów komunalnych. Nowa stawka ma wynosić 40 zł od osoby zamieszkującej daną nieruchomość (możliwa będzie bonifikata 3 zł na osobę w przypadku kompostowania bioodpadów).

Radni będą też głosować nad Programem współpracy Gminy Gniewkowo z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok. To uchwała regulująca m.in. wysokość dotacji dla klubów sportowych. Tu pula ma pozostać bez zmianłącznie 250 tys. zł.

Cały porządek obrad oraz projekty uchwał można znaleźć POD TYM LINKIEM.

Transmisję z sesji będzie można oglądać POD TYM LINKIEM.

(ST)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(260)

oloolo

45 1

O szkoła przewodniczącego z Szadłowic jakie generuje koszty???

21:22, 26.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TereniaTerenia

35 0

Ona jest bezkosztowa

21:38, 26.11.2024

Gość Gość

12 0

32 tysiące złotych na jednego ucznia

09:54, 27.11.2024

PytaniePytanie

10 0

Czy radni mogą spytać na sesji ile jest dzieci spoza gminy w szkole w Szadłowicach?

12:38, 27.11.2024

Mieszkaniec Mieszkaniec

52 10

Zapewnienia że jak się zostanie burmistrzem Gniewkowa to szkoły wiejskie nie będą zamykane są nagrane filmy przy tych szkołach co akurat będzie temat zamykania ich przypadek nie sądzę to po prostu skandal jak można było tak oszukać ludzi którzy głosowali.

21:29, 26.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Basia JurekBasia Jurek

44 5

W sam punkt. Obiecanki cacanki, mydlenie oczu, wyborcze obietnice ... bez pokrycia. Wstyd p.burmistrz, wstyd

21:59, 26.11.2024

MieszkankaMieszkanka

0 0

Zamknie szkoły, sprzeda budynki a podatki i tak podniesie.
Tyle w temacie.
Moim zdaniem to skandal, oszukać ludzi którzy na nią głosowali, przekłada dobro kosztem dzieci, potem się z tego wybiela kręcąc film który ktoś jej napisał co ma mówić..
Śmierdzi to wszystko, oj śmierdzi...
Referendum i odwołać panią burmistrz, nie chcemy takiego fałszywego włodarza

22:04, 09.12.2024

Brawo Brawo

46 3

Brawo 👏👏👏 oby tak dalej wszędzie podwyżki ! Niedługo wszędzie będzie pusto!! Wszyscy się powoli zamykają ! Otworzycie oczy jak zostanie biedronka ,netto ,Dino , żabka ! Szkoły zamknięte ,sklepy ,pizzerie się zamkną już się zamykają ! Dlaczego ? Bo koszty są mega wysokie ! Najlepiej wyprowadzić się z tego chorego kraju na pewno taniej będzie żyć choćby w Hiszpanii.

21:40, 26.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AhahahaAhahaha

51 4

Nasza gmina nasze dobro! Ubawił mnie post na fb urzędu o otwarciu marketu 😆 Czy to jest informacja, która powinna się znajdować na oficjalnym fb urzędu? Czy osoba odpowiedzialna za fb urzędu będzie również zamieszczać co tydzień gazetki owego marketu? Przypomnę tylko, że na fb naszej gminy naszego dobra można znaleźć filmiki, gdzie ówczesna kandydatka mówi o współpracy z przedsiębiorcami. Ładnie wygląda ta współpraca, gdzie reklamuje się duże sieci marketów, a małe sklepiki padają.

21:59, 26.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Padają Padają

12 11

Padają i padać będą ! Niestety zostaną markety i nic więcej ! Nic nie będzie ,żadnej pizzeri,małego sklepu ,zostaną zagraniczne molochy i pustki w mieście ! Basen ,bar do którego nikt nie pójdzie bo koszty są za wysokie .coraz więcej ludzi nawet na wakacje jeździ do obcych krajów! Dlaczego ? Dlatego ,że jest taniej !

22:14, 26.11.2024

Ludzie Ludzie

13 0

To zróbcie bojkot, nie chodźcie do biedronki, netto i Dino.

Czyli jutro pustki pod metro?

13:23, 27.11.2024

TymonTymon

47 3

Wspólne dobro haha, tylko ludzie płaczcie i płaćcie,to było do przewidzenia.

22:02, 26.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SuperSuper

40 3

Super tylko likwidacje i podwyżki. Ma rozmach nasza ,,władza,,. Nie ma co. Brawo My!!!

22:12, 26.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

26 3

Dołożyć do remontu dachu szkoły który trwa i teraz zamknąć przecież to nie logiczne niby taka biedna gmina a pieniądze dołożone do inwestycji ale jak jest plan na szkole co zrobią po zamknięciu to remontują .Druga rzecz dzieci przedszkolne 3,4 letnie ktoś pomyślał o nich jak mają się dostać do Gniewkowa skoro komunikacja miejska nie mogą jeździć bo są za małe i 3 odprawy dla nauczycieli którzy nie przyjmą etat też trzeba im zapłacić.

22:14, 26.11.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

YyyYyy

8 23

Chcesz, żeby dziecko chodziło do przedszkola to je dowozisz.
Proste i logiczne!!!

22:21, 26.11.2024

YyyYyy

24 8

Proste i logiczne to sobie wóz dziecko o 5.30 rano ,bo na 6.00 masz do pracy ! Głąbie! Litości ! Zazwyczaj rodzice wychodzą do pracy ,w tym czasie wpada babcia ,ciocia ,sąsiadka i pomaga jak znasz znaczenie tego słowa ! Pomaga ! I zaprowadzą dziecko o przyzwoitej godzinie do przedszkola !

22:30, 26.11.2024

YyyYyy

10 20

Życie!!!
Myślisz ,że tylko Ty pracujesz?!!!
Trzeba umieć sobie radzić😉

22:35, 26.11.2024

Yyy Yyy

18 6

Skoro takie proste i logiczne dla Ciebie to daj mi na to receptę bo mi serce pęka na myśl ,że małe dziecko 3 letnie będę ściągać z łóżka o 5.00 rano

22:41, 26.11.2024

??????

4 6

Ale to likwidują szkoły, czy przedszkola? Bo nie rozumiem tej Waszej nawalanki.

13:05, 27.11.2024

ZainteresownaZainteresowna

38 0

Panie Dyrektorze Marix proszę jeszcze dla porównania podać koszty kształcenia jednego ucznia u SP Szadłowice i SP Murzynno. Jak porównujemy wszystkie szkoły to wszystkie. Zapraszamy do wszystkich szkół wiejskich z Pana kamerą "na żywo" do oceny stanu faktycznego infrastruktury.

22:20, 26.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wszystko jest Wszystko jest

7 11

Wszystko jest w materiałach przedsesyjnych, wystarczy włożyć minimum wysiłku i znaleźć.
A na tamte szkoły też przyjdzie czas, spokojnie 😁👌👍

07:08, 27.11.2024

MieszkankaMieszkanka

30 3

Jak wszystko pozamyka to w następnych wyborach nie wystartuje bo nie będzie miała gdzie filmików nagrywać.

22:46, 26.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YyyyYyyy

19 0

Przecież nie wystartuje dociagnie do emerytury nie zależy tej Pani czy w następnych wyborach zostanie wybrana zrobi swoje jak chciał jej kolega pan R..i tyle.

06:47, 27.11.2024

Pytanie mamPytanie mam

34 0

Czy w ramach szukania oszczędności sprawdzono czy w szkołach nie są pozatrudniane osoby, które mają już przyznane emerytury i dorabiają? Chyba coś by się znalazło.

23:11, 26.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Są

10 5

Są ale prawo nie pozwala ich zwolnić tak jest np. w przypadku byłej dyrektor SP2.

13:26, 27.11.2024

Do SąDo Są

9 3

Wyjaśniam: Była dyrektor SP2 nie pobiera emerytury i nie dorabia sobie.

20:09, 27.11.2024

WiolaWiola

35 3

Musi być już bardzo źle, skoro szkoły mają być zamykane, kolejne podwyżki, nawoływanie mieszkańców do oddania lodówki..... Cały czas oszczędności względem mieszkańców, a jakie władza planuje cięcia kosztów we własnych szeregach? Może by tak zrezygnować z talonów świątecznych w tym roku? Tylu pracowników liczy Urząd, że to bez wątpienia, byłyby duże oszczędności.

23:14, 26.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

hm?hm?

10 0

A kto potrzebuje lodówki? Pytam poważnie, bo nic nie wiem na ten temat.

00:11, 27.11.2024

Serio?Serio?

16 3

No przecież był post na fb urzędu, żeby dać lodówkę na cele społeczne. Swojej z urzędu jakoś jie chcą oddać.

00:14, 27.11.2024

nnnn

9 1

Dzięki za odpowiedź. Po prostu nie obserwuję FB urzędu.

11:36, 27.11.2024

DobroDobro

32 3

Macie swoje wspólne dobro. Tak wybraliście.

01:12, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Sprzątanie Sprzątanie

11 21

Taka gminę ktoś pozostawił

13:32, 27.11.2024

Ile można. Ile można.

24 4

Co jeszcze i ile razy zrzucicie na poprzednika ? Jak dzieci. Pani burmistrz teraz placze że nie wiedziała jakie są finanse gminy ? Przecież była wiceprzewodniczącą komisji finansowej. Widocznie tak samo się tam nadaje jak do kierowania gminą.

16:27, 27.11.2024

WoźnaWoźna

14 6

A co będzie z obsługą, ktoś pomyślał o tych ludziach? Nauczyciele sobie poradzą a te miłe Panie, które latami tu pracowały co teraz mają zrobić?

06:12, 27.11.2024
Odpowiedzi:9
Odpowiedz

Oj takOj tak

14 4

Zwłaszcza w jednej ze szkół pani sprzątająca, która ma status co najmniej wicedyrekcji

07:09, 27.11.2024

Oj nieOj nie

14 2

Nie tylko w tej szkole tak jest wystarczy odwiedzić zawodówke, tam też nie wiadomo kto rządzi a jak się wejdzie coś załatwić to zmierzona od góry do dołu aż chce się zapytać czy przezkodzilam w czymś.

07:28, 27.11.2024

WandziaWandzia

13 0

Tak, tak słychać dużo o tej Pani woźnej z Kijewa

08:16, 27.11.2024

CiekawyCiekawy

12 0

Chodzi o tą szkołę, gdzie swego czasu nauczyciele kosili trawę, bo pan woźny nie mógł się przemęczać?

10:24, 27.11.2024

Do ciekawyDo ciekawy

5 3

Chyba żart?
A co na to dyrektor?

20:09, 27.11.2024

pytanjepytanje

7 2

no jak to co...
dyrektor piła kawkę ze swoją "zastępczynią"

08:47, 28.11.2024

Do pytanjeDo pytanje

5 2

To ktoś tam musi mieć duże plecy.

09:04, 28.11.2024

BlondiBlondi

4 2

To kogo trzeba znać żeby mieć takie przywileje.
Zazdroszczę

23:58, 28.11.2024

PlecyPlecy

3 2

Z tego co wiem to układy się pokończyły bo Pan i jego druga połowa o którym piszecie był z elektoratu poprzedniego burmistrza, a praca była kartą przetargową w relacjach p. Adama z innym członkiem rodziny.

08:54, 30.11.2024

TereniaTerenia

31 12

Możecie się złościć, oburzać, ale liczby mówią wszystko - po prostu w szkołach jest bardzo mało dzieci. Wystarczy popatrzeć na gminy w powiecie - dawno takie szkoły pozamykały. I to nie dlatego, że były złośliwe, niewrażliwe na potrzeby mieszkańców, ale dlatego, że po prostu utrzymanie tych szkół przekraczało możliwości gmin. Przecież od kilku lat te decyzje wisiały nad gminą, a pani burmistrz prowadząc kampanię mogła tak jednoznacznie nie deklarować utrzymania wszystkich szkół

07:13, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaaJaa

31 8

Jak padały lub robiły jakieś redukcje inne firmy typu Andrewex czy Bonduelle to nikt się nie pytał czy sobie poradzę i gdzie znajdę pracę to niech ten miłe panie też szukają No trudno takie jest życie...

07:50, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MyyyyMyyyy

13 6

Święte słowa!!!

08:17, 27.11.2024

Woźna Woźna

11 5

Zawsze można iść do kcb lub na wykładanie towaru

10:37, 27.11.2024

Lipie Lipie

15 0

A co z przedszkolem w Lipiu ?

08:38, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

5 4

Ucze sie w tym przedszkolu jest *%#)!&

21:55, 28.11.2024

CiekawyCiekawy

24 1

A czemu do jedynki dzieci mają iść? Wice ma za mało nadgodzin? Ciekawe jaka argumentacja tej decyzji ?

08:50, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

16 1

Bo tam pracuje prawa ręka burmistrzowej to tam trzeba etatów napchać. Kadra w Kijewie się nie martwi bo to koleżanki burmistrzowej

21:08, 27.11.2024

JaJa

11 1

Rozumiem, że za uczniami do SP1 trafią też nauczyciele z SP Kijewo? Nie sądzę, aby nauczyciele byli chętni się z nimi dzielić etatami czy nadgodzinami. Rozumiem, że pani burmistrz bierze to pod uwagę.

21:50, 27.11.2024

Rodzic z KijewaRodzic z Kijewa

11 0

To się niektórzy zdziwią jak rodzice z Kijewa pozwolą swoim dziecią pójść do SP1
Na szczęście niektóre dzieci już przetarły szlak i chodzą do SP2.

01:51, 29.11.2024

KK

26 9

Skoro robicie oszczędności to nie dawajcie tyle na Sport i marne gwiazdki unii Gniewkowo skoro lubią grać to niech to robią za darmo dla pasji a nie za kasę ciągle się chwalą co to nie oni zrobili a bez kasy z gminy nic by nie zrobili mogę za darmo trenować dzieci co to za wielką misja

09:02, 27.11.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

33333333

2 13

A co Ty zrobiłeś za darmo dla gminy

09:25, 27.11.2024

KK

13 3

Za wszystko nie trzeba brać kasy dlaczego na sport kasa jest s resztę trzeba podnieść ceny i polikwidowac szkoły żeby było na sport

09:30, 27.11.2024

LitościLitości

5 12

Na razie widzę, że nie potrafisz składnie złożyć zdania po polsku, co może niestety świadczyć o chaosie w głowie. Nie chciałbym, by ktoś taki trenował moje dzieci.

10:15, 27.11.2024

KK

9 3

Do litości TO NAUCZ SIĘ CZYTAĆ a twoje dziecko niech trenuje spokojnie skoro z gminy jest kasa to niech trenuje byś miał płacić więcej za treningi to byś inaczej mówił

11:57, 27.11.2024

KK

15 1

Skoro wszystko podnoszą to niech za treningi kluby też podniosą opłatę nie będzie trzeba brać tyle z gminy tylko z własnej kieszeni inaczej byście mowili

11:59, 27.11.2024

PytanjePytanje

14 1

Spokojnie. Plan naprawczy pogodzi wszystkich

10:22, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mirekmirek

16 3

Jak będzie plan naprawczy to kamień na kamieniu z gminy nie zostanie.

11:04, 27.11.2024

Ziomek Ziomek

45 0

Ja to myślę że każdemu radnemu obniżyć diete o 500 zł i w skali miesiąca będzie już 10000 tys oszczędności a w skali roku ponad 100tys . Zacznijcie od siebie to poniekąd rządy większości z was do takiego stanu gminy doprowadziły.

10:45, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZzzzzZzzzz

33 1

Tak obniżyć dietę radnym a zwłaszcza tym , którzy wogole nie zabierają głosu na sesji tak jak do tej pory Pan radny Szpek ani razu nie zabrał głosu na żadnej sesji

11:22, 27.11.2024

Mieszkanka Mieszkanka

23 1

Ten Pan radny został *%#)!& *%#)!& liczba głosów nie byla imponująca a nie wystarczy tylko ładnie ubrać się sesje...

12:01, 27.11.2024

Radny Radny

7 4

A radny ma 800 diety

13:29, 27.11.2024

Mieszkanka Mieszkanka

26 5

Nie przeginacie z tymi podatkami? Za śmieci 40 zł? Liczymy na obniżkę a nie podwyżkę!

11:00, 27.11.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Nasza gmina...Nasza gmina...

16 2

... wspólne dobro 😅
Czyżby wyborcy przejrzeli na oczy? Szkoda,że tak późno...

11:46, 27.11.2024

Nie zapomnijcie że Nie zapomnijcie że

6 7

Nie zapomnijcie że 6 lat temu jak Straszynski przejmował władzę śmieci kosztowały 8,5 zł.

13:28, 27.11.2024

WiolaWiola

15 3

Skoro kosztowały 8,5 zł od osoby, to nie powód, żeby teraz kosztowały 40 zł. Chyba po to Pani burmistrz przejęła władzę, żeby mieszkańcom żyło się lepiej, a nie jeszcze gorzej. Tak można w nieskończoność zwalać winę na poprzedników.

14:13, 27.11.2024

Segregacja Segregacja

16 4

W dupie mam segregację śmieci. Za tą kasę niech sami segregują

20:42, 27.11.2024

PytaniePytanie

21 1

Czy radni mogą spytać na sesji ile jest dzieci spoza gminy w szkole w Szadłowicach? 

12:40, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JózefJózef

13 4

Czy już wiadomo jakie są wyniki kontroli NIK-u w Ośrodku Kultury, bo tyle czasu już minęło?! Dobrze czy źle wyszło?

13:07, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NIKNIK

10 1

Nie wiem czy mam właściwe informacje, ale podobno ta kontrola wciąż trwa.

14:34, 27.11.2024

LudekLudek

10 9

Nie zapomnijcie jak straszyński przejmował władzę śmieci kosztowały 8,50

13:29, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszjaniecMieszjaniec

8 3

A później już śmieci kosztowały 35 za osobę

18:09, 27.11.2024

MieszkanieniecMieszkanieniec

17 25

Dziwi mnie to wszystko przecież ten cały bajzel ktoś nam pozostawił A wy macie pretensje do nowej burmistrz? Przecież długi rozpisany wynagrodzenia i bałagan pozostawił nam poprzedni burmistrz więc pretensje tylko do niego.

13:33, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AA

9 8

Ale na sport aż tyle nie dawał

14:06, 27.11.2024

do Ado A

7 6

dokładnie tyle samo

14:13, 27.11.2024

Radny Radny

19 18

Kochani przecież ten budżet i tą kasę wręcz wielką dziurę w tej kasie z braku gotówki pozostawił nam poprzedni burmistrz

13:37, 27.11.2024
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

JaJa

22 0

A to nie radni są władza ustawodawczą w gminie a burmistrz wykonawcza to po co oni tam są nie oni uchwały podejmuja

14:15, 27.11.2024

do jado ja

12 1

A to radni nad "ustawami" głosują, żeby być władzą ustawodawczą ;-)

14:42, 27.11.2024

RadnaRadna

14 0

Każdy poprzednik coś zostawił i ten też zostawi. Jak podwyższał śmieci to przeciwnicy krzyczeli a teraz to samo robią

21:28, 27.11.2024

Mieszkania Mieszkania

11 0

A poprzedniemu zostawił poprzedni i obecna też zostawi

07:15, 28.11.2024

NikoNiko

10 0

Za zgodą radnych.Przeciesz bez zgody rady burmistrz nic nie przepchnie.
To ci sami nieudaczniki radni od wielu lat siedzą na tyłkach i pogrążają gminę w długi.To nie burmistrzowie są winni to wy mieszkańcy ponosicie winę wybierając tych samych nieudolnych radnych.

02:02, 29.11.2024

LoloLolo

1 0

I jeszcze poprzedni także to są lata zadłużeń

12:13, 30.11.2024

JimiJimi

23 4

A to koło wzajemnej adoracji Murzynno nie likwidują???Tam w tej placówce to jest sy.,kił.i mogiła.

15:32, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

15 1

A w Toruniu Pan wiceburmistrz płaci za śmieci 20 zł🙂

15:39, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

no dziwne ?no dziwne ?

3 1

szkoda że nie zrobił tego jak był burmistrz stary

17:35, 27.11.2024

Rychu pałaRychu pała

38 5

I gdzie są teraz te wszystkie rychy faje co spuszczali się nad nową panią burmistrz a ona oszukała was jak zwykły plebs. To samo jest z wyborami do Sejmu itp ludzi głupszych jest więcej niż ludzi mądrych więc potem musimy żyć w jakiejś amebowej krainie z *%#)!& u rządów

15:43, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrawoBrawo

10 1

W punkt. Rychu pała zdechł smiercią naturalną ... zapchał się obietnicami wyborczymi burmistrzowej

21:00, 28.11.2024

ZdzichuZdzichu

20 7

A ja chcę "podziękować" naszym radnym i urzędnikom za "piękny" remont terenu koło starego GOK-u. Jest moda w naszym kraju na betonozę, to i my mamy betonozę. A odpływ chociaż zrobiliście, czy będzie tak jak koło Domu Seniora? 🤣🤣🤣 A można było tak pięknie zagospodarować ten teren, bo jeśli chcieliście zrobić coś dla nowożeńców, to mogliście zrobić cały ten teren pod nich i np. zrobić mini park i nasadzić zieleni. Przecież wiadomo, że jak są koncerty to zawsze stawiacie scenę na Rynku. A tak ani to praktyczne na koncerty, bo większych się nie zrobi, ani dla nowożeńców, bo nie wiem kto będzie robił sobie zdjęcia przy tej fontannie, która wygląda jak z jakiejś promocji w OBI za 29,99 zeta. Wstyd i żenada po raz kolejny.

15:59, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EhhhEhhh

12 5

Skoro w usc teraz wygląda jakby ktoś katafalk ustawił z tymi sztucznymi kwiatami to czego się można było spodziewać więcej. Zabawne było to wychwalanie na fb 😆 Usc wygląda teraz jak sala na ostatnie pożegnanie 🤣

03:04, 28.11.2024

ZdzichuZdzichu

8 5

No jest to jakby ostateczne pożegnanie wolności 🙂 A poważnie mówiąc: niestety tak to się kończy, gdy za urządzanie miasta bierze się ktoś bez elementarnego poczucia estetyki.

11:25, 28.11.2024

MieszkankaMieszkanka

37 0

W dniu 05 marca 2024r w świetlicy miejscowości Godzięba odbyło się zebranie z kandydatką na stanowisko Burmistrza p Iloną Wodniak Kuraszkiewicz i innymi osobami z jej Komitetu Wyborczego , wtedy wszyscy byli wręcz oburzeni tak wysoką stawką za wywóz śmieci w porównaniu do innych sąsiednich gmin - a co proponują nam dzisiaj ? . Podczas spotkania p Aleksander Pułaczewski w chwili refleksji i historycznych wspomnień , poinformował , że kiedyś pracował w szkole w Murzynnie , zaznaczył że to ...małe ojczyzny ...i nie zamierzają zamykać szkół - a co proponują ? Podczas tego samego spotkania nie zamierzali podnosić podatków - a co proponują ? Dlatego mam propozycję zwinąć asfalt bo światło nam już wyłączają .

16:01, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PrawdaPrawda

15 0

Ja się bardzo dziwię że jeszcze ktoś mu wierzy, obłuda i zakłamanie. No ale to jedna klika z wladza.

21:23, 27.11.2024

OjczyznyOjczyzny

11 0

Faryzeusz

08:36, 28.11.2024

Mieszkanka Mieszkanka

10 0

Wszyscy obiecywali cuda i przy okazji krytykowali władzę a teraz nic innego nie robią niż ta władza która tak krytykowali Ona ustawiona koło sp2 ze to jej szkoła a taka prawda że była za likwidacją , obłuda . Żałuję że oddałam na nią głos. Ale to też tylko raz mogłam się tak nabrać,

10:37, 28.11.2024

OszczędnyOszczędny

21 4

1. Dlacxego poprzedni burmistrz nie zostal rozliczony z błednych decyzji?
2. Dlaczego znoeu sa ci sami rqdni, ktorzy tworzyli nowe szkoly eiedząc, ze nie bedzie kasy dla istniejacych?
3.Dlacxego tak wysokie koszty w SP1?czy ktos potrafi analizowac dane?
4. Czy klasy sportowr w nasxych szkolach wychowaly jakiegos znanego sportowca?? Czy sa to tylko klasy dla godxin i zarobku wuefistow??
5. Po co w SP2 jezyk hiszpanski i jakie kwalifikacje ma nauczyciel, ktory uczy?
6 . po co w SP1 dwoch wicedyrektorow?
7. Dlaczego niepotrzebnie sa dzielone klasy na grupy?
8.Dlaczego nie zamykamy Murxynna?


16:28, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JjjjJjjj

11 0

I dlaczego nie zamykamy Szadłowic?

21:55, 27.11.2024

Oszczędny 2Oszczędny 2

19 7

I jeszcxe jedno-w Gniewkowie wystarcxy 1 szkola podstawowa...popatrzcie na liczebnosci szkól..dzieci zmieszcza sie w 1 budynku...
Niech radni zdecydują , w ktorym- na Toruńskiej czy na Dworcowej???

16:31, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

taktak

11 1

niech gniewkowscy radni zaczną od siebie

17:19, 27.11.2024

MieszkaniecMieszkaniec

12 0

No wiadomo, że tylko Dworcowa

20:19, 27.11.2024

Do wszystkich Do wszystkich

5 6

Niesamowita jest dla mnie dwoistość tej sytuacji.. dla mnie szkoła = nauczyciel (bez tych osób to tylko budynek). Jestem w szoku jak wiele osób jest nieświadomych.. kiedy nauczyciele walczyli o podwyżki, wszyscy ich opluwali, wyzywali od nierobów, kazali zmienić zawód. Zamykają szkoly- gwałtu rety!

17:32, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tu nie chodzi o naucTu nie chodzi o nauc

11 1

Tu nie chodzi o nauczycieli, bo oni sobie w życiu poradzą. Bardziej chodzi o dzieci, zwłaszcza te maluchy rozpoczynające edukację.

21:52, 27.11.2024

Do Oszczędny Do Oszczędny

14 0

Informacja do punktu 5:
- j.hiszpański (drugi język obcy od klasy 7) - zgodnie z ramowym planem nauczania dla szkoły podstawowej,
- języka hiszpańskiego uczą nauczyciele, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zgodne z przepisami prawa oświatowego.
Moja rada: pytaj u źródła.

18:26, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

24 6

Czy pracowników UM i osób pojawiających się służbowo na sesji nie obowiązuje określony dresscod? Szefowa jednej z ważniejszych instytucji w gminie w mini tak obcisłej, że widać gdzie i czy ma bieliznę. Zdaje się pani mecenas w mini, noga na noge, która co chwile *%#)!& spódnice/sukienkę... Przecież to jest jakaś masakra. To jest posiedzenie Rady Miejskiej!

18:32, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Kuraś Kuraś

20 0

A Radny Kuraś przegląda wiadomości w telefonie...dramat ta sesja.

18:48, 27.11.2024

ObsObs

17 2

To też wstrzymuje się od głosu, bo nie jest w temacie pewnie

18:58, 27.11.2024

Czyż nie?Czyż nie?

12 0

No chyba tu ma pole do popisu sekretarz gminy.

03:12, 28.11.2024

Pa PA Pa PA

23 9

Pa Pa Kijewo.

19:00, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KijewiankaKijewianka

21 5

A kiedy zaczniecie szukać oszczędnosci w szkolach w Gniewkowie!!!!!

19:10, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wieśniaczkawieśniaczka

14 1

niech radni to zrobią - są od tego

19:13, 27.11.2024

smutnasmutna

13 1

jak wszędzie, to wszędzie szukamy oszczędności

20:25, 27.11.2024

Dawid Dawid

25 5

Dziękujemy radnym za podwyżki..... Będziemy to pamiętać

19:37, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

22 4

No cóż, Kijewo może podziękować jednemu nauczycielowi😱

19:44, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MamaMama

19 2

Chociaż Panie nauczycielki to koleżanki burmistrz więc pewnie już posadki mają zagwarantowane.

21:17, 27.11.2024

MieszkankaMieszkanka

36 0

W głosowaniu nad Gąskami zwyciężyła prywata radnego Chrzanowskiego. Brawo

19:46, 27.11.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

co?co?

17 4

Przede wszystkim on powinien być wyłączony z tego głosowania. Pani burmistrz, co to qrwa jest? Dlaczego on miał prawo głosu?

20:16, 27.11.2024

GąskaGąska

12 1

A dlaczego powinien byc wykluczony?

20:46, 27.11.2024

co?co?

7 2

A to on nie jest zatrudniony w Gąskach?

21:32, 27.11.2024

Gąska Gąska

5 0

A czasami w Gąskach nie mieszka ktoś z bliskiej rodziny pana radnego nauczyciela K.Ch? Siostra, kuzynka...czy coś?🙄

20:04, 29.11.2024

MikołajMikołaj

1 0

No, ale to miałoby mieć wpływ na jego decyzję? Już bardziej podejrzewam, że może ma jakichś znajomych w kadrze nauczycielskiej w Gąskach i o nich się "zatroszczył". Ciekawa sprawa, to jego głosowanie, no, ale prawdy się pewnie nigdy nie dowiemy...

11:48, 30.11.2024

GłosGłos

25 0

On to zrobil swiadomie?????

19:46, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

moja opiniamoja opinia

26 0

Człowiek-ponton, zawsze na fali, zawsze sobie poradzi ;) Podobnie jak inny nauczyciel, już były radny. Grunt to za dużo się nie wychylać i, najważniejsze, dbać przede wszystkim o siebie ;)

20:25, 27.11.2024

OdpOdp

23 1

Mam tylko nadzieję że ludzie mu tego nie zapomną i w następnej kadencji nie przejdzie. Chociaż jeśli ma trochę godności to nie powinien nawet startować. Ale wstyd

21:12, 27.11.2024

NauczycielNauczyciel

28 7

Ogromnie mi wstyd, aby nauczyciel zagłosował za likwidacją szkoły!!!!. A jakby mieliby zlikwidować SP2 to też byłby za. Nie rozumiem takiego głosowania. Jeżeli już idąc taką drogą trzeba było zagłosować za zlikwidowaniem też SP Gąsek. Wstyd dla środowiska nauczycielskiego.

20:24, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ha ha ha Ha ha ha

18 2

To tak jak by ksiądz głosował za zamknięciem parafii.

20:45, 27.11.2024

RudaRuda

30 6

Pani Burmistrz w swojej kampanii bardzo duuużo mówiła , że drzwi będę otwarte dla przedsiębiorców, chyba po to aby pozamykali swoje działalności bo są same podwyżki. Ostatecznie wychodzą same kłamstwa. Żeby dostać się na stołek to trzeba kłamać?????

20:36, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JulekJulek

21 1

No chyba to o to chodziło żeby zamydlić ludziom oczy ,dopóki się nie dostali do stołków .

20:56, 27.11.2024

obserwatorobserwator

12 0

nie które firmy dostały umorzenie podatku i to nie są małe kwoty

00:04, 28.11.2024

PedroPedro

15 4

Następnym ruchem w kadencji możemy spodziewać się utworzenie jednej szkoły w Gniewkowie.

21:37, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlaOla

13 4

I to byłyby prawdziwe oszczędności.

21:41, 27.11.2024

HahaHaha

24 4

I jak? Zadowoleni z wspólnego dobra?

21:40, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ElaEla

18 5

No ja akurat głosowałam na Stracha więc nie pluje sobie w twarz

21:50, 27.11.2024

Jimi Jimi

5 1

Jak były wybory byłem w robocie,nie mam nic sobie do zarzucenia 👍

14:07, 28.11.2024

Alicja Alicja

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Ludzie Ludzie

14 35

Większość wypowiedzi na sesji i komentarzy na portalu to myśl o własnych wygodach. Dajcie spokój pani burmistrz. To co zastała po poprzedniku niestety wieka katastrofa. Trzeba działać aby Gminy komornik nie przejął. Już wszyscy . Ale jeszcze trochę przy tym co Tusk z UE nam szykują jak niedaj Boże by został Trzaskowski prezydentem ,to jedna szkola na całą Gmine zostanie bo nie będzie nas stać na utrzymanie tych budynków. Już nie wspomnę czego mają się uczyć. A rolnik to nie wiadomo co będzie mógł siać i chować. Cieszmy się tym co mamy bo to mogą być ostatnie lata jeszcze w miarę normalne. Pozdrawiam

21:50, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MieszkankMieszkank

20 6

Ale bzdury🙈

22:09, 27.11.2024

Syndyk.Syndyk.

16 4

Komornik niczego nie przejął jak byliśmy na 5 miejscu najbardziej zadłuzonych gmin za pana R. więc nie przesadzaj.

05:19, 28.11.2024

..

8 4

Syndyk. Za pana R. gmina miala co zastawic i miala zdolnosc kredytowa wiec mogla zachowac plynnosc finansowa. Teraz zadna powazna instytucja finansowa z gmina gniewkowo na temat kolejnych kredytow nie chce nawet rozmawiac, bo caly majatek jest wyprzedany albo zastawiony.

21:38, 28.11.2024

Mieszkanka Mieszkanka

25 24

Gdyby nie poprzedni włodarz ,który przygarnął Gąski ,żeby zdobyć elektorat,nie byłoby teraz problemu.Nie winie obecnej burmistrz,która musi sprzatac ten syf ...

22:20, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Basia Basia

39 18

Bardzo dobra decyzja, brawo. Chociaż te dzieci zaczną normalnie funkcjonować, poznawać ludzi i życie jakie dzieje się w prawdziwych szkołach. 3-4 osoby w klasie jakąś żenada, później idą do szkół średnich i nie wiedzą o Bożym świecie, zamykają się w sobie. Dla dobra dzieci bardzo dobra decyzja. Mi nikt się nie pyta jak dowieź dziecko do szkoły a sobie radzę niektóre argumenty rodziców są śmieszne a nazwanie szkół w Gniewkowie molochami to obraża dla uczniów tych szkół więc zasanowcie się trochę nad słowami. Dzieci w Gniewkowie nie są gorsze od waszych i radzą sobie wyśmienicie. Każdy musi sobie jakoś radzić a wam to się zrobiło wygodnie i tyle w temacie.

22:23, 27.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MerryMerry

10 6

Zgadzam się z Panią 100 %

15:42, 28.11.2024

Rozczarowana Rozczarowana

28 7

Jak tu chodzić na wybory jak wszyscy kłamią uświadamiają człowiekowi że nie warto bo później nie ma jak walczyć z taką mafia polityczna.Obiecywac przed wyborami że szkoły wiejskie nie będą zamykane a po otrzymaniu dostępu do koryta ma w dupie.Juz nigdy nie pójdę głosować na żadne wybory dziś uświadomiłam sobie że można się bardzo na człowieku przejechać tak jak myślałam że to odpowiednia kandydatka na stanowisko tak teraz o 100 procent się odwróciło nie nawidze ludzi zakłamanych odrazu tracą u mnie wszystko.

22:26, 27.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do rozczarowanejDo rozczarowanej

12 10

Niż demograficzny i tyle w tym temacie,a dzieci się przyzwyczają a może nawet bardziej się cieszą niż rodzice ,nowe koleżanki,koledzy ...

22:58, 27.11.2024

Rozczarowana Rozczarowana

9 14

Niestety dzieci płaczą że mają iść gdzieś indziej i są bardziej załamani niż rodzice.Jak by dzieci były by szczęśliwe tym faktem to by na sesji jedna dziewczynka nie przemawiała to po pierwsze i rodzice nie walczą dla swojej wygody ale z myślą o tych dzieciach co płaczą bo nie chcą zmieniać szkoły.

06:42, 28.11.2024

..

9 3

Dzieci sie przyzwyczaja, niech pani nie przesadza. Wystarczy spojrzec na wyniki egzaminow i nauki, gdzie jest wyzszy poziom???- co za tym idzie lepsza przyszlosc dla dzieci... Bo przeciez ich dobro jest najwazniejsze, prawda?😉

21:43, 28.11.2024

WojtekWojtek

12 7

Hehehhe ,, a co będzie z obsługą " czy ktoś Ci się pyta czy masz pracę. Nie tam to gdzieś indziej.

22:27, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Alicja w Krainie CzaAlicja w Krainie Cza

14 6

Porządek ze szkołami: szkoła Szadłowice do Wierzchosławic, szkoła Gąski do Wierzchosławic, Kijewo do SP 1 , Murzynno do SP2 i w końcowym efekcie jedną szkołę w Gniewkowie i porządek na wieki.

22:40, 27.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PKSPKS

9 5

Taaaa, i dzieci siedzące godzinami w autobusach.

05:21, 28.11.2024

..

7 2

PKS, a jak sobie wyobrazasz droge dzieci do szkoly sredniej?? To gdzie ty zamieszkujesz ze dzieci godzine do szkoly by jechaly??

21:46, 28.11.2024

mieszkaniec mieszkaniec

31 1

A może by tak Radni zrezygnowali ze swoich diet na żecz gminy aby poprawić budżet

23:38, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

______

13 2

Jest artykuł na ino.online. Wszystko elegancko podane. Wkleiłabym Wam odnośnik, ale mi system nie pozwala.


23:42, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

24 4

W następnych wyborach tych radnych co głosują za każdym razem za trzeba usunąć od dojnej krowy

23:49, 27.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProlongataProlongata

19 0

Czy dobrze zrozumiałam, że ZUS-y nauczycieli zostały prolongowane? Po prostu pięknie!

01:36, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProlongataProlongata

25 0

Przeciez Gmiewkowo to nie jedyne miejsce pracy.Wystarczy pojechać do Inowroclawia- i są nadgodziny w szkole, dyrektory a nawet naczelniki. Pół Inowrocławia to ziomki z Gniewkowa na stanowiskach.
Ruszajcie!

06:11, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkańcy mieszkańcy

27 17

Radni : Janusz Bożko, Grzegorz Goła, Szymon Krzysztofiak, Kazimierz Orent, Michał Otręba, Andrzej Żmudziński. To radni poprzedniej kadencji którzy są odpowiedzaiłni za obecny stan finansów naszej gminy. To Wy dumnie podnosiliście ręce na życzenie Adama Straszyńskiego i w ydawaliście Kasę bez opamiętania to dzięki wam właśnie trzeba zamkąć szkoły. Ale może takich & bazmyśnych trzeba było. Teraz będzie plan naprawczy, a wy nie będziecie już mieli nic do gadania, diety już nie będzie, głosu już też. przyjdzie ktoś od Wojewody i będzie decyzje wydawać i obcy zamknie te szkoły a wy już nic nie będziecie mogli poradzić. A i krzaczki sami sobie wytniecie na wioskach. Doprowadziliście do niczego, sami będziecie sobie musieli kupić węgiel do świetlic na 200 ludzi choć w wiosce mieszka 50, macie salony ale gumiak to gumiak i słoma to słoma . Tych & wspaniałych na następną sesję przyniesie nam rozwiązanie wyjścia z kryzysu.

08:18, 28.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KtoKto

16 0

Może jeszcze wyszczególnij radnych którzy byli za Roszaka i ręce do góry podnosili.

10:41, 28.11.2024

Mieszkanka gminy Mieszkanka gminy

24 2

Podpinam się do jednego z wpisów ,byłam na wszystkich spotkaniach przedwyborczych i to co nam przekazano wtedy a to to co teraz mamy to wogóle się nie pokrywa z rzeczywistością .Dalej nie ma nikt pomysłu co zrobić by przyciągnąć inwestorów żeby stworzyć nowe miejsca pracy,a markety żeby funkcjonowały to ludzie muszą mieć za co iść kupować .Najlepiej zwalniać zamykać a ludzie do opieki społecznej

08:28, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jędrzej Jędrzej

15 6

Ja jednej rzeczy nie rozumiem. Podwyżka podatku od nieruchomości do cen warszawskich, podwyżka cen śmieci, szukanie oszczędności wszędzie gdzie się da. Szukanie kasy nawet za stawanie na przystankach gminnych do cen Warszawy, Gdańska czy Wrocławia. A Pani burmistrz obniża cenę żyta przeliczeniowego i rolnicy będą płacić mniejsze podatki o 50 zł/ha. A jak by policzyć wszystkie hektary x 50 zł, to robi się fajna sumka. I proponował bym radnym przyjrzeć się zaoranym przez rolników pasom przydrożnym. Tam też są setki hektarów użytkowanych za free.

08:38, 28.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NickNick

6 4

Niestety mimo obniżenia ceny przeliczeniowej podatek dla rolników ROŚNIE. Proszę to sprawdzić ale tak jest

08:55, 28.11.2024

Do NickDo Nick

7 4

Zanim zaczniesz lamentować, to zobacz ile ten podatek wynosi w innych gminach ;-)

09:21, 28.11.2024

Nieczysta graNieczysta gra

27 1

To nieczysta gra, jeśli oszczędzamy to Szadłowice do zamknięcia, natychmiast. To śmierdzi na odległość kolesiostwem. Zresztą już raz była decyzja o zamknięciu.

08:54, 28.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DyroDyro

4 4

W demokracji decyduje większość a większością są rodzice, nauczyciele a nie radni. Radni mają zasr... obowiązek robić to czego rząda większość.

17:00, 28.11.2024

Fair playFair play

6 2

Prezentujesz model demokracji bolszewickiej, jest trochę inaczej. Ludzie podczas wyborów powszechnych wybierają swoich przedstawicieli a ONI w ich imieniu sprawują WŁADZĘ, inaczej jest anarchia.

18:53, 28.11.2024

Sołtys KierdziołekSołtys Kierdziołek

11 10

Witojta ludziska jezdym w szoku co te urzyndniki robiom czy uni patrzum w lustro a może po wyborach powywolali z domu żeby nie paczyć na te wrydne gymby i myślum że majum czyste suminia niestety nie ludziska jo to już stary jezdym ale wy młode paczta im na rynce i sprowdzejta teroz szkoły za momynt śmiecie łoczyszczalnio i na nic nima ale dlo nich było jest i bydzie bo łuni se krztywdy nie zrobium a gdzie rozliczynie stracha były ino łobietnice a rynka rynke myje

10:44, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wyborcówDo wyborców

17 5

Wybory są poto żeby zdobyć władzę i obfite koryto na kilka lat.A po wyborach jedynym sposobem na rządzenie są wszechobecne podwyżki.Wybraliśmy specjalistów od podwyzek w całym kraju jest ich tylu ile stanowisk w administracji.Powiedziałbym że to jest NORMALNOŚĆ.Nienormalne jednak są podatki w tej gminie bo są astronomiczne no ale basen przecież jest więc jesteśmy tak jakby trochę ponadprzeciętną gminą

11:24, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Mieszkaniec

14 4

Plan naprawczy by się przydał wtedy wszystkie sołectwa by otworzyły oczy jak by kasy niedostali itd

11:32, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Węgorz Węgorz

34 3

Dzięki relacji InoOnline, dowiedziałem się jak dokładne głosowali radni. A więc grabarze finansów,którzy trzymali władzę w poprzedniej kadencji i de facto doprowadzili do obecnej katastrofalnej sytuacji glosowali przeciwko i ich rozumiem. Obecnie rządząca koalicja szuka oszczędności, rozumiem. Ale radny Kuraszkiewicz zastosował klasyczny piłatyzm wynikający ze zwykłego tchórzostwa i braku gotowości do wzięcia odpowiedzialności za sprawy gminy. To człowiek bez charakteru, chwiejny lubiący siedzieć okrakiem na barykadzie.

11:37, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

14 3

Artykuł link gdzie macie czarno na białym kto głosował za kto przeciw likwidacji szkół. https://ino.online/post/29843/w-gminie-gniewkowo-chcieli-zamknac-dwie-szkoly-zamkna-jedna.html

12:03, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ciekawy Ciekawy

23 0

A g gdzie zaginął naczelny fotograf Rychu zwanym Faja. Nic nie pisze w obronie.....

12:39, 28.11.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Rysiu petRysiu pet

20 1

Ostatnio dodał coś prześmiewczego o obietnicach wyborczych, ale po godzinie usunął.

13:20, 28.11.2024

NowyNowy

15 1

A właśnie kto to jest ten Faja ?bo każdemu wysyła zaproszenie na fejsa

16:20, 28.11.2024

KuraśKuraś

18 0

A jak głosował p. Kuraszkiewicz czyż nie wstrzymał się od głosu ? a dlaczego ? nie ma własnego zdania ?to po co taki radny który nie ma własnego zdania a może nie chciał staną po stronie mieszkańców ponieważ puszcza oczko w kierunku obecnej władzy .Panie Kuraszkiewicz może trzeba Panu przypomnieć , że to mieszkańcy wybrali Pana radnego ?

18:26, 28.11.2024

niezupełnieniezupełnie

18 1

Kuraszkiewicz na pewno nie puszcza oczka do obecnej władzy, bo gdyby puszczał, to zagłosowałby za zamknięciem szkół. Dla mnie jego wstrzymanie się od głosu oznacza tylko jedno - tchórzostwo.

18:58, 28.11.2024

Świadomy Świadomy

37 14

Nie zgadzam się na to by z moich podatków cześć rodziców organizowała sobie "prywatne" szkoły ( dla garstki dzieci) na wioskach.

Jeśli chcą, by ich dzieci uczyły się w mniejszych klasach, to niech je zapiszą do prywatnych szkół, lecz za własne pieniądze!!

15:32, 28.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MerryMerry

22 4

Dokładnie, popieram!

15:51, 28.11.2024

..

18 4

A potem oburzenie że podnoszą podatki . Skoro tak mało dzieci to czemu tylko 2 a nie wszystkie 4 szkoły zamykają .

17:23, 28.11.2024

M.MM.M

0 0

Wszystko z waszych podatków, niektórzy to tak się zachowują, jakby miesięcznie milionowe podatki odprowadzali do skarbu państwa, a przypomnę tylko, ze rodzice dzieci też płacą podatki… Jak wam tak źle, to uciekajcie do raju podatkowego i przestańcie biadolić, wam bidy brakuje…

13:49, 02.12.2024

NowyNowy

8 1

czy ktoś wie gdzie można obejrzeć nagranie z wczorajszej sesji?

15:34, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Link do sesjiLink do sesji

9 0

Szukać w zakładce archiwum https://gniewkowo.posiedzenia.pl/?

15:50, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W zasadzieW zasadzie

25 3

W zasadzie nie wiem o co burza? Nierentowne szkoły powinny zostać zamknięte, zresztą niektóre dzieci z wiosek Kijewo, Gąski, Murzynno są i tak wożone codziennie do Gniewkowa przez rodziców. Utrzymywanie kilkunastu nauczycieli dla 42 uczniów, dyrektorów, panie sprzątaczki, ogrzewanie, prace konserwacyjne.. Wszystko gminę kosztuje. Trzeba było wiedzieć, czytać opinie o naszej burmistrz zanim nią została i podjąć odpowiednią decyzję przy urnie. Faktem jest zakłamanie i obietnice wyborcze pani Wodniak-Kuraszkiewicz, ale do tego powinniśmy być przyzwyczajeni patrząc na "władzę" w Polsce i nasz rząd....

17:11, 28.11.2024
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Napewno?Napewno?

15 3

Skąd takie informacje że ktoś niby sam wozi z wiosek do Gniewkowa ? Może jak są takie osoby to warto z nimi porozmawiać czemu zabrały dzieci z takich przyjaznych szkół do molochów

17:19, 28.11.2024

HmmHmm

16 3

Moloch to ma z tysiąc dzieci, a nie 343 😉

17:22, 28.11.2024

Brak skaliBrak skali

10 6

…wasz nierząd kradł na skalę niespotykaną a wasz premier miał nos jak Pinokio. Wasz rząd w kłamstwach i złodziejstwie był bezkonkurencyjny.

18:40, 28.11.2024

Do Napewno?Do Napewno?

16 2

Conajmniej 10 dzieci przenioslo sie z samego Kijewa do szkoly w Gniewkowie

22:04, 28.11.2024

kropeczkakropeczka

13 2

Ojej... Ciekawe co bylo przyczyna tego przenoszenia😮 Rodzice jednak wybieraja gniewkowskie "molochy"

22:11, 28.11.2024

Poza tymPoza tym

27 5

Poza tym rodzice powinni zachęcić dzieci do nowej szkoły, powiedzieć że będą fajnie jeździć autobusem, nowe dzieci i będzie ich wiecej! Nie od razu nastawiać negatywnie. Dziś dzieci są coraz bardziej nietykalne, "kruche", a trzeba mieć twardą d*** żeby w świecie funkcjonować. Rodzice nie będą żyć wiecznie, a wychowujemy kruche istotki, gotowi spełniać każde ich życzenie.... W szkole brak zadań domowych, zapowiedziane kartkówki, nie ma wierszyków na pamięć, wszystko się zapowiada by tylko zdążyły się nauczyć... Czy Ministerstwo Edukacji chce "produkować" nieuków do łopaty? Za dużo ludzi kończy studia? Podręczniki są coraz słabszej jakości pod względem merytorycznym.....

17:20, 28.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

123123

10 5

Większość komentujących skupiło się na likwidacji szkół i to zrozumiałe ale należy również zwrócić uwagę na znaczące podwyżki podatku, wywozu śmieci itp. Tak duże podwyżki może tylko być w Gniewkowie. W głębokim poważaniu mają mieszkańców zwłaszcza tych z niskim uposażeniem. Najważniejsze by wyciągnąć jak najwięcej kasy i łatac dziury w budżecie które sami stworzyli.

19:02, 28.11.2024

I potemI potem

9 3

Podniesie opłatę za śmieci, a potem będzie płaciła za sprzątanie rowów i lasów, szkło i aluminium leży co krok....

23:04, 28.11.2024

K.r.s.K.r.s.

17 11

Zapewnienia p. burmistrz były tylko na czas kampani, teraz wspólnym dobrem jest likwidacjia szkół by dać lokum nielegalnym imigrantom! Na to pieniądze się znajdą by nygusy islamscy się rozpanoszyli! Na to obecny rząd da pieniądze p. burmistrz a szkoły no cóż nie potrzebne przecież na szparagi w Niemczech nie potrzeba wykształcenia!

18:59, 28.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Bibek Bibek

13 5

Zmień kanał telewizji.

19:08, 28.11.2024

Ofiara KaczoraOfiara Kaczora

11 3

…i dilera.

22:32, 28.11.2024

Do 123Do 123

7 6

Nie tylko w Gniewkowie takie podwyżki za śmieci . Pakość ma 44zł .

19:07, 28.11.2024
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

No takNo tak

6 5

I jeszcze stawka ta w Pakości obowiązuje od 1 października tego roku.

19:09, 28.11.2024

Mieszkaniec Mieszkaniec

9 4

Ale w Cierpicach 29 zł. A mieszkańcy Gniewkowa muszą jeszcze sami kupować worki do segregacji śmieci, gdzie w innych gminach są rozdawane

19:21, 28.11.2024

RR

8 4

Toruń ma 20zł.

19:46, 28.11.2024

Do RDo R

7 6

W Toruniu jest wysypisko. Odchodzą koszty wywozu w dalekie miejsce składowania odpadów dlatego jest 20zł

20:33, 28.11.2024

DiubaDiuba

11 2

A MPO w Toruniu złożyło ofertę na śmieci? Powinno być taniej niż jest teraz

19:28, 28.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do DiubaDo Diuba

6 2

A mamy tam jakieś kontakty?

19:52, 28.11.2024

SMSM

9 3

Przecież zastępca Pani burmistrz wielki Szanowny Pan jest z Torunia niech załatwi kontakty-(od czego on jest-ze nic nie robi ) , żeby płacić tyle co w Toruniu za śmieci! Burmistrz, w tej kadencji jest najgorszym burmistrzem w historii Gniewkowa.Ta kobieta powinna ponieść konsekwencje swoich czynów, złych decyzji dla mieszkańców, ona wogole nie zna się na zarządzaniu, takiego burmistrza powinno zgłosić się do kontroli do wyższych instytucji

10:50, 29.11.2024

OnaOna

28 6

A tak obiecywała ... a takie piekne spoty nagrywała ... a tak kwieciście mówiła i h* :( To powinno byc karalne, ta jej obłuda i zakłamanie. To dopiero początek kadencji, a co będzie dalej? Jak zaczyna się od takich krętactw i matactw, to w dalszym ciągu kadencji przeskoczy poprzednika jak nic. Oj wstyd Ilonka, wstyd.

21:24, 28.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ona Ona

28 4

I Pułaczewski tez wstyd!!!!!!

21:25, 28.11.2024

Ona Ona

31 3

I Pułaczewski tez wstyd!

21:26, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KamilaKamila

17 4

Dobry chwyt , zamknięcie dwóch szkol. Żeby nie było za dużo na raz. Do Murzynna nie dołącza dzieci z innych szkol np z Kijewa , lepiej wszystkie Do molochu w Gniewkowie . A za rok zamkna Murzynno bo nierentowne.

21:33, 28.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

..

10 11

Ile dzieci w Kijewie otrzymalo stypendium w ostatnim roku? A ile w Gniewkowie? Czy dzieci w szkole w Kijewie wiedza ze mozna grac w gry zespolowe ktore nie uwzgledniaja calej szkoly?

21:52, 28.11.2024

Jimi Jimi

10 4

Murzynno powinni zamknąć w pierwszej kolejności,tam nie ma nauczycieli......tam jest jedną wielka klika.

07:42, 29.11.2024

SpotterkaSpotterka

31 7

Dorwała się kobieta do stołka i próbuje swojej mocy haha zapamiętamy... myślę, że skoro Gmina szuka oszczędności to choinki na rynku śmiesznych światełek osiołków i ch..j wie tam czego nie będzie na pokaz ...a i jeszcze sylwester sobie darujcie bo nie ma co świętować w tej gminie no chyba że będzie taki wystrzał, że cały urzad wyleci w piz....du. haha amen

21:36, 28.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No co ty!No co ty!

24 5

Choineczki i *%#)!& muszą być, bo jak wiadomo które paniusie z urzędu się wykażą przed władzą? Na takie *%#)!& będą pieniądze zawsze. Szkoły zamkną, małe firmy padną, ale na ozdóbki i wstążeczki będą pieniądze.

00:27, 29.11.2024

Cyganka Cyganka

14 9

Chodziłam do szkoły podstawowej w Gąskach i ją skończyłam, nigdy tej szkoły nie zapomnę żal że pani burmistrz miasta na filmach mówi coś innego i robi zupełnie na odwrót jak pani nie wstyd

22:42, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CygankaCyganka

14 8

Ja ukończyłam szkołę podstawową w Gąskach i nigdy nie zapomnę o tej szkole,pani burmistrz na filmach mówi że nie będzie zamykać szkół a robi zupełnie na odwrót jak pani nie wstyd

22:45, 28.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czesio Czesio

13 1

Ja w następnych wyborach będę startować na burmistrza i jak wygram wybory, to nikt nie będzie płacić podatków ,nikt nie będzie płacić za śmieci i wszystkie szkoły będą funkcjonować 🙂

00:44, 29.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Czesio na BurmistrzaCzesio na Burmistrza

9 0

Brawo popieram. Jeszcze proszę dodać, że zrobi Pan wszystkie drogi, kanalizację, wybuduje hale sportowe (pełnowymiarowe) przy każdej szkole wiejskiej. A pieniądze na to? Są na paragrafach tylko trzeba je umieć szukać ;-)

12:35, 30.11.2024

JaJa

24 0

Pani dyrektor od 42 uczniów, głowę nosiła tak wysoko, że jak był niż, to kosiła chmury! No cóż. Odprawa będzie i dobry wpis do cv.

01:00, 29.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PułaPuła

16 5

W SP1 jest duzo miejsca, wszystkie dzieci z Kijewa sie zmieszczą . Nauczyciele tez, tam mają duzo nadgodzin, to moga oddać.
Ta szkola jest nsjdrozsza, trzeba z nią cos zrobic.

05:33, 29.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gniewkowianin.Gniewkowianin.

18 9

Nasza Pani Burmistrz to przecież jest PO jak i ten mądry P.Roszak.To było do przewidzenia że będzie zamykać szkoły,obiecanki cacanki w kampanię..Te ludzie tak już mają,obiecują coś aby się dostać do koryta!!! Nie ma pieniędzy na utrzymanie szkół i są zamykane,to teraz co tam będzie,Ukraińców w puści??a gdzie tutaj mówić o wyremontowanie kamienic gminnych w Gniewkowie...szkoda Słów na tą Burmistrz..

07:01, 29.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ofiara Kaczora Ofiara Kaczora

12 7

Zmień kanał w telewizji i dilera, pomoże.

11:30, 29.11.2024

Do GniewkowianinaDo Gniewkowianina

0 0

Lepiej było kase dawac do tego pasożyta w Toruniu co?

20:44, 05.12.2024

SMSM

19 3

Przecież zastępca Pani burmistrz wielki Szanowny Pan jest z Torunia niech załatwi kontakty-(od czego on jest-ze nic nie robi ) , żeby płacić tyle co w Toruniu za śmieci! Burmistrz, w tej kadencji jest najgorszym burmistrzem w historii Gniewkowa.Ta kobieta powinna ponieść konsekwencje swoich czynów, złych decyzji dla mieszkańców, ona wogole nie zna się na zarządzaniu, takiego burmistrza powinno zgłosić się do kontroli do wyższych instytucji.

10:53, 29.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Potęga ciemnotyPotęga ciemnoty

12 4

Takiego burmistrza powinno się zgłosić do wyższych instytucji, czyli na Nowogrodzką najlepiej. Tam urzęduje najwyższy, nieomylny sędzia pislamu *%#)!& z Żoliborza.

11:37, 29.11.2024

PytaniePytanie

9 1

Czy w y p i e r d e k to wulgaryzm?

11:39, 29.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eloelo

7 1

Nie, ale system jest tak zaprogramowany, aby blokować zlepek liter "p.i.e.r.d." bo występuje on w takich wulgaryzmach jak pie***lić, czy wypi****laj. System nie rozumie znaczenia słów, tylko blokuje to co zaprogramował programista. I w ten sposób, rzutem na taśmę, biedny wypie**ek też się załapał 🙂

14:47, 29.11.2024

MieszkankaMieszkanka

33 7

Mieszkam w Gniewkowie od ponad 50 lat i takiego cyrku nie pamiętam. Przynaję i biję się w piersi, że głosowałam na obecną Burmistrz. Dziś czuję się oszukana. Zamydlono ludziom oczy dosyć skutecznie. Jak widzę, to pani burmistrz jest przedużeniem ręki jednego z poprzednich włodarzy. Wszyscy wiemy którego. Decyzje o likwidacji szkoły w Kijewie wygląda jak zemsta na mieszkancach za dobre relacje i wczesniejsze oddanie głosów na p. A.S. Skoro chcemy podejmować decyzje o likwidacji szkół małoopłacaclnych dla gminy to dlaczego tylko była mowa o Kijewie i Gąskach? Szdłowice mają kilku uczniów więcej ( ciekawe ilu jest spoza gminy?) . Tak samo Murzynno. Podobno Murzynna nie dało się ruszyć, bo tam jest realizowany jakiś program unijny i trzeba by było oddawać srodki. Pewnie jak tylko program się skończy to przyjdzie czas i na tę szkołę. Mieszkam w Gniewkowie, sama chodziłam do szkoły na terenie Gniewkowa, moje dzieci też. Dla mnie było bardzo ważne, aby szkoła była blisko mojego miejsca zamieszkania. Dlatego rozumiem protesty rodziców i dzieci. Są to głównie rolnicy, gdyby nie oni to nie mielibyśmy co jeść - produkują podstawowe artykuły. Wcale nie dziwi mnie, że chcą aby ich dzieci miały blisko do szkoły. Wyobrażacie sobie takiego 7-latka czekającego zimą na przystanku, albo idącego na ten przystanek po naszych cudownych drogach dziesiątej kolejności odśnieżania? Pani Burmistrz startowała na stanowisko doskonale znając realia finansów naszej gminy i obiecywała nie likwidować szkół. Z obietnic należy się wywiązywać. radni poprzedniej kadencji popierajacy teraz p. Burmistrz i jej pomysły również doskonale wiedzieli jaka jest sytuacja w gminie jeśli chodzi o finanse. Tłumaczenie "to nie my to oni"? Naprawdę myślicie , że to jest w porządku? Tak zupełnie to nie rozumiem radnego Pułaczewskiego i radnego Chrzanowskiego. Nie ma już czegoś takiego jak solidarność zawodowa? Wstyd, że obaj panowie jesteście nauczycielami.

14:15, 29.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracaPraca

12 6

Gdyby ktoś szukał pracy to urząd w Gniewkowie poszukuje pracowników:

Burmistrz Gniewkowa ogłasza nabór nr 11/2024 na wolne stanowisko urzędnicze pracownika samorządowego - zastępcę kierownika USC w Urzędzie Miejskim w Gniewkowie przy ul. 17 Stycznia 11

Burmistrz Gniewkowa ogłasza nabór nr 12/2024 na wolne stanowisko urzędnicze pracownika samorządowego - referenta ds. infrastruktury drogowej w Urzędzie Miejskim w Gniewkowie przy ul. 17 Stycznia 11

Burmistrz Gniewkowa ogłasza nabór nr 13/2024 na wolne stanowisko urzędnicze pracownika samorządowego - młodszego referenta ds. dróg w Urzędzie Miejskim w Gniewkowie przy ul. 17 Stycznia 11

Ogłoszenie o pracę - praca na zastępstwo, z dnia 13.11.2024 r.

15:27, 29.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szukający pracySzukający pracy

0 0

W Gniewkowie nie liczy się wykształcenie, czy odpowiednie kwalifikacje tylko koneksje i znajomości. Nawet jakbyś miał studia MBA to i tak się nie dostaniesz tylko czyjaś córka lub synek.

16:50, 11.12.2024

órzondórzond

16 3

Ja szukam pracy, ale akurat nie w gnieździe żmij ;) A tak w ogóle to jak to jest? Na nic nie ma pieniędzy, gminie grozi syndyk, a urząd szuka pracowników? Czy jakieś zwolnienia poszły?

16:51, 29.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do órzondDo órzond

11 3

Zwolnień nie było.

17:17, 29.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

órzondórzond

13 2

Haha, no to pięknie. "Oszczędzamy, bo ciężko", ale na nowe stanowiska pracy jest. Komedia.

18:02, 29.11.2024

Hi, hiHi, hi

13 3

Dwóch órzędników na drogi szukają! Jeden już jest i jeszcze z pomocnikiem więc teraz to chyba szykują się do budowy co najmniej autostrady do nieba, albo innego metra. Aparat órzędniczy rośnie w siłę!

21:47, 29.11.2024

do Hi, hido Hi, hi

12 3

No właśnie to zakrawa na jakiś absurd. Nie mamy na nic pieniędzy, ale na drogi pieniądze będą?

22:19, 29.11.2024

no cóżno cóż

21 3

Niestety wskaźniki demograficzne dla szkół wiejskich są bezlitosne. Jedyne co mnie wprawiło mnie w szok, to to, że Pani Ilona tak ochoczo zapewniała, że tych szkół nie będzie zamykać. Pamiętam, że pomyślałam wtedy, że te zapewnienia z jej strony są beznadziejnie puste, bo co zrobi, jeśli za 2-3 lata w tych szkołach będzie po 20 dzieci? Czy też *%#)!& utrzymywać? I okazało się, że wcale nie musieliśmy czekać 2-3 lat, konkretnie to czekaliśmy niecały rok. Powiem szczerze, że był to jeden z powodów, dla których postanowiłam na nią nie głosować, bo z jej obozu dochodziły wyraźne głosy, że szkoły jednak będą zamykane, a jednej rzeczy nienawidzę najbardziej: fałszu i mydlenia oczu. Gwoli ścisłości: nie głosowałam też na innych kandydatów. Co prawda wybór w kandydatach był większy niż w ubiegłych latach, bo oprócz dżumy i cholery, był jeszcze tyfus, ospa i świerzb, ale jednak nie zdecydowałam się. Aha, no i jeszcze wisienka na torcie czyli Drzażdżewska na dyrektorkę SP2, Roszak i kumple w komunalce i ja mam już pełen obraz tej Pani.

12:12, 30.11.2024
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

errataerrata

4 1

Nie wiem dlaczego, ale wykrzaczyło słowa b.ę.d.z.i.e.m.y j.e.

12:15, 30.11.2024

123123

15 2

Zgadzam się z Panią z całą stanowczością. To były pierwsze wybory od kilkunastu lat, w których nie wzięłam udziału. Nie było na kogo głosować. Zgadzam się również z kwestią nierentowności szkół, ale kłamstwa nie toleruje! Ta Pani zawsze była wyniosła i zarozumiała. Nie wiem jak przekonała elektorat! O kompetencjach szkoda wspominać, stan finansowy gminy znała. Osądzać poprzednika i wszystko zrzucać na niego, jest niepoważne! Widziały gały co brały!

12:35, 30.11.2024

LudLud

7 5

Ale qrwa poprzednia ekia si bawiła, zobacz ile wzool sobie odprawy i ile zarabiał wce burmistrz poprzedni, buły lata że 240 tysi przytulił, odprawa z zaległym urlopem 200 tysi.

19:29, 01.12.2024

do Lud do Lud

6 1

Pisz bardziej starannie, bo ciężko Cię traktować poważnie. A co do treści Twojego wpisu - to, że tamci się nachapali nie oznacza, że będziemy klaskać nowej burmistrz za sam fakt, że jest. Będziemy ją punktować tak samo jak poprzedników.

23:14, 01.12.2024

Lud Lud

4 3

Nie macie klaskać, tamci na rozrabiali, napchali sobie kieszenie, a wy rozliczanie panią burmistrz po pół roku urzędu, gdzie budżet fikcyjny na 2024 zafundowała jej poprzednia ekipa. A budżet jest taki że brakuje 10 baniek, gdzie któryś z radnych sygnalizował ale wy się smialiscie z niego.

12:50, 02.12.2024

do Luddo Lud

2 0

O przepraszam, ja się akurat z ostrzeżeń radnych nie śmiałam. A krytyka burmistrz wzięła się z tego, że wiedziała jak jest, ale szła w zaparte. Krótko mówiąc: po co obiecała utrzymanie szkół wiejskich?

21:03, 02.12.2024

LidiaLidia

19 3

Cyrk na kółkach ... Wybraliście wspólne dobro , super nieudolną Panią burmistrz powinna w swoich filmikach głosić hasła wspólne zło to adekwatne do obecnej sytuacji..... Ta kobieta się pogrąża powinna zrezygnować ze stanowiska burmistrz bo doprowadzi gminę do złej kondycji ...Wstydu nie ma , żeby tak kłamać .Wstyd , że mamy w Gniewkowie taka władze

14:41, 30.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MpoMpo

4 6

W mpo takich szkód nie narobisz nieudaczniku.

13:11, 01.12.2024

LolLol

6 1

A kto ta słynna pani z kijewa

16:22, 30.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

biedny polakbiedny polak

4 0

A kto się nad nami ulituje.

17:42, 30.11.2024

??

4 0

A z czego słynna?

20:21, 30.11.2024

głos z tłumugłos z tłumu

8 1

PODATKI NA MADAGASKAR !!!!!!

16:55, 30.11.2024
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

głos z Madagaskarugłos z Madagaskaru

4 1

LITOŚCI !!!!

17:40, 30.11.2024

JuliaJulia

1 4

Na Madagaskarze stawka podatku wynosi 20%

19:12, 30.11.2024

Wojownicy Wojownicy

8 2

Wstyd się przyznać jaką wybraliśmy władzę, teraz wszyscy już wiedzą, jaką jest.
Nie tylko w Gniewkowie ale również medialnie i publiczne.
Jak tak można kłamać, obiecać, kręcić filmy, zdobyć zaufanie ludzi a później w perfidny sposób oszukać.
W każdej gminie jest zła sytuacja finansowa, ale konstytucja mówi o tym że trzeba dbać o dobro ludzi, każdego człowieka.
Poprostu nieodpowiednia kobieta, bez skrupułów i uczuć.
I tyle w temacie.

21:37, 01.12.2024

Nasze dobro Nasze dobro

20 3

Też się wypowiem . Głosowałam na panią burmistrz . Bardzo żałuję . Najpierw opowiadała że nic Rosiowi nie obiecała . Teraz on grzeje ciepła posadkę i git. Filmiki o nie zamykaniu szkół .Znowu kłamstwo . Byłaś radna więc musiałaś wiedzieć jaka jest kondycja gminy i sytuacja szkół . Trzeba nie było obiecywać . Zróbcie jedna szkolę w Gniewkowie. Jeden dyrektor . Popatrz na Janikowo . Wspaniałe funkcjonują szkoły . No i tak na zakończenie . Rosio ma z ciebie ubaw.

13:23, 01.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Michał Michał

16 8

Co byście nie napisali to nikt nie zaprzeczy że obecne decyzję są pokłosiem długów poprzednika i kto by nie został to musiałby zrobić to samo.
Wychodzą baseny nagrody, nie zapłacone ZUSy.
Nie ma dobrego rozwiązania z tej sytuacji.

10:45, 02.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziwny jest ten świaDziwny jest ten świa

10 7

Dziwny jest ten świat.
Każdy krytykuje osoba która próbuje ratować gmine, a nikt nie krytykuje tego i tych którzy doprowadzili do tego stanu. Nikt nie krytykuję i nikt nie rozlicza tych co uchwalili budżet na 2024, nikt się nie zastanawiał jak były brane obligacje, czy będzie z czego spłacać. I przychodzi właśnie moment spłaty i jest krzyk że zła burmistrz, nie mamy klasy i nikt się nie zastanawia nad tym. Szybko wszyscy zapomnieli kto narobił długów, a najbardziej śmieszne jest to że ci co tworzyli te długi teraz chcą rozliczać tego co próbuje spłacić.

12:58, 02.12.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DankaDanka

14 2

Przecież burmistrz była , była w komisji finansów to dobrze jej znany był budżet gminy .

13:21, 02.12.2024

MarekMarek

15 2

Ten świat nie jest aż taki dziwny drogi poprzedniku.
Po pierwsze: jako pierwszy zadłużył gminę Roszak i tego samego Roszaka Pani Ilona mianowała przewodniczącym Rady Nadzorczej komunalki, która też jest kosmicznie zadłużona. Czyli: gościu, który zadłużył gminę ma uzdrowić zadłużoną komunalkę 🤣🤣🤣
Po drugie: Straszyński kontynuował zadłużanie i bardzo chętnie dowiemy się szczegółów na ten temat. Była nawet kontrola NIK, ale niestety szczegółów nie znamy, a chętnie poznamy. Pani Ilona powinna go rozliczyć choćby dla własnego dobra tzn. żeby go raz na zawsze pogrążyć, żeby już (daj Boziu), do nas nie wrócił. Chociaż jak widać na przykładzie wyniku Roszaka w ostatnich wyborach, każdy powrót jest możliwy.
Po trzecie: wiele gniewkowskich instytucji potrzebuje zmian, albo likwidacji (np. biblioteka, czy szkoły), ale większość krytycznych komentarzy (z tego co widać powyżej) nie dotyczy samego faktu likwidacji szkół, ale tego, że Pani burmistrz obiecała, że szkół likwidować nie będzie, chociaż widziała jako radna jak tragiczna jest finansowa sytuacja gminy.
O to się rozchodzi.

14:01, 02.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SkarbnikSkarbnik

22 0

Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie co dalej w gminie robi skarbnik? Była za poprzednika na tym stanowisku i mimo zmiany władzy dalej obejmuje stanowisko skarbnika. Jak to możliwe, że osoba odpowiedzialna za finanse gminy i aktualną sytuację dalej pracuje jako skarbnik?

15:50, 02.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do SkarbnikDo Skarbnik

24 2

I jak wynika z wypowiedzi pani Burmistrz na sesji, musiała ona zatrudnić dodatkowo osobę do oceny sytuacji finansowej gminy. Oczywiście za dodatkowe wynagrodzenie i to zapewne niemałe. Oczywiście wszystko w ramach polityki oszczedności! A Skarbnik tego zrobić nie potrafi? Za co bierze kasę?
I jeszcze w sprawie szkół. W ostatnich latach dużo się działo. Jeden burmistrz tworzył gimnazja, drugi je likwidował i tworzył jedną szkołę podstawową, a trzeci utworzył jeszcze 2 podstawówki. Różni to byli włodarze, ale o ile dobrze się orientuję, to ŻADEN z nich nie potrzebował pomocy dodatkowej kancelarii prawnej! Od tego byli pracownicy. Teraz też jest przecież kierownik ZEASu, jest sekretarz, prawnik na etacie i dopiero co wyłoniona nowa kancelaria prawna. Mało? Widać, że tak. Mamy rozmach! Stać nas! Oszczędności to tylko dla maluczkich.

16:34, 02.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

15 2

Nie chcę jej bronić, ale może sytuacja jest taka, że do oceny sytuacji finansowej gminy był potrzebny obiektywny specjalista. Skarbnik z poprzedniej ekipy na pewno nie byłaby obiektywna. Tu rodzi się pytanie postawione już powyżej: co skarbnik robi wciąż w gminie? Jeśli chodzi o pozostałe osoby to nie wiemy jak u nich wygląda bycie specjalistą. Przecież tam zawsze były powiązania rodzinno-gaciowo-znajomkowe, więc z byciem specjalistą jest jak jest ;)

17:55, 02.12.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Skarbnik Skarbnik

10 0

Bo w promieniu 50 km już wszyscy wiedzą że tu jest dno dna i nikt nie chce przyjść i pomóc naprawić. A gmina musi mieć skarbnika, tym bardziej że koniec roku a trzeba przygotować plan budżetu na nowy rok

18:58, 03.12.2024

Chłopiec z plakatuChłopiec z plakatu

15 7

Nikt zdroworozsądkowo myślący nie wskaże na obecną burmistrz że ona doprowadziła do zadłużenia.
Ona próbuje rozpaczliwie naprawić zło. Wielokrotnie pisałem że były jest nieudacznikiem a wręcz hochsztaplerem. Człek mściwy i pamiętliwy, kadencję poświęcił w istocie na odgrywaniu się Roszakowi na zasadzie TKM. Zostawił po sobie spaloną ziemię. Nie jestem jej wielkim fanem ale to jej przyszło tą stajnie Augjasza posprzątać. Małe Szkoły muszą być zlikwidowane by uratować finanse, i nie dwie a cztery, czy to się komuś podoba czy nie. Z pretensjami proszę do członka zarządu MPO, on nie poniósł i raczej nie poniesie odpowiedzialności. Ignorant ten umościł sobie ciepłą posadkę a nas i nasze problemy ma w grubym jelicie.

00:08, 03.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktoś Ktoś

11 4

Czy mieszkańcy mogą odwołać ze stanowiska Panią Burmistrz?Jest taka możliwość ?

13:18, 03.12.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do ktośDo ktoś

9 5

Odwołamy i co dalej?! Kto posprząta ten bajzel?!

14:14, 03.12.2024

EwaEwa

15 2

Czy to prawda, że jesli gmina upadnie i przyjdzie zarzad komisaryczny to zaoszczedzimy na radnych???
Przeciez częsc z nich zgodzila sie w poprzedniej kadencji na wydatki i zadłuzenie gminy a nowi jeszcze nic nie wymyślili . To by mozna bylo zaoszczedzic

19:09, 03.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osiedlowyosiedlowy

0 0

Szkoły są tematem zastępczym aby odwrócić uwagę na podwyżki, które nas czekają.
Wyłączanie światła na osiedlu żeby LAS WEGAS na Rynku mogło błyszczeć XD
Chyba nikt nie wierzył, że nowa władza odmieni losy tego już bardzo mocno zadłużonego miasteczka.
Proszę się przejść po Gniewkowie i zobaczyć ile jest pustych lokali a ile ma wyprzedaż i likwidację. Ale skoro wybiera się tych samych ludzi i tych co ładnie obiecują w trakcie kampanii to nie miejcie potem pretensji. Wcześniej już ktoś zwrócił uwagę, że w wyborach parlamentarnych było to samo. Polacy to mają chyba jakiś fetysz i lubią jak władza ich r****a . Mówi się, że Polak mądry po szkodzie g***o prawda.

00:44, 08.12.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu gniewkowo.eu. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%