Zamknij

Prokuratura zbada sprawę happeningu MGOKSiR i swastyki na budynku

17:21, 10.09.2021 S.T Aktualizacja: 13:19, 12.10.2021
Skomentuj

Nie milkną echa wtorkowego happeningu MGOKSiR, którego elementami były flaga ze swastyką wywieszona na siedzibie domu kultury oraz pojawienie się rekonstruktorów w niemieckich mundurach na ulicach Gniewkowa. Sprawą zajmie się prokuratura.

[ZT]5616[/ZT]

W czwartek zawiadomienie do prokuratury złożyła była dyrektor SP 1 w Gniewkowie Dorota Gliwińska.

W piątek to samo zrobił Filip Strzemkowski, pełnomocnik Ruchu Narodowego.

Prokuratura może odmówić wszczęcia śledztwa, jest jednak zobowiązana do przyjęcia zawiadomienia, co oznacza, że bez wyjątku, zawsze musi sprawę zbadać i sprawdzić. Następnie prokurator powinien niezwłocznie (a w niektórych przypadkach w ciągu 30 dni) wydać lub zatwierdzić postanowienie o wszczęciu bądź odmowie wszczęcia śledztwa w danej sprawie.

Według art. 256 kodeksu karnego, kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

(S.T)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(84)

LibraLibra

13 16

A to ciekawe. Kiedy czczono urodziny Hitlera, hajlowano, z flagami faszystowskimi, to prokuratora szukała tych, którzy o tym donieśli, dziennikarzy TVN-u. A teraz happening się nie podoba? 17:42, 10.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qwertyqwerty

8 5

A co ma piernik do wiatraka? Czy te same osoby, które donosiły na dziennikarzy TVN-u wniosły zawiadomienie do prokuratury w sprawie "happeningu" w Gniewkowie? 18:00, 10.09.2021


Do LibraDo Libra

4 11

A to ciekawe, z tego co wiem całą organizacja zajmowali się dziennikarze TVN, na jaw wyszło, że wyłożyli na to hajs. Sprawa ucichła kiedy prawda ujrzała światło dzienne 18:17, 10.09.2021


reo

Pan Pan

6 8

Czyli tera też będą winni ci co donieśli ? 18:38, 10.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Libra Libra

8 3

Naprawdę nie potrafisz odróżnić happeningu od propagowania faszyzmu? 18:48, 10.09.2021


AroAro

15 14

Filmy współcześnie kręcone o czasach II wojny swiatowej, to także propagowanie faszyzmu? 18:51, 10.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawskiCiekawski

18 6

A to w Gniewkowie kręcili jakiś film?
Wołoszański był z ekipą?
Czy zwykła bezmyślność? 19:38, 10.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawo lewoPrawo lewo

19 3

Art. 256 par 3 wyłącza wydarzenia o charakterze edukacyjnym, artystycznym i jeszcze kilka innych rodzajów. 19:43, 10.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SiperSiper

16 13

Pan Strzemkowski właśnie padnie za fałszywe oskarżenie. 19:45, 10.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

martinmartin

8 1

Kłamie w zawiadomieniu,że wisiały "flagi" a to pomówienie za co istnieje odpowiedzialność karna. 12:45, 12.09.2021


PreczPrecz

11 0

Precz z nacjonalizmem!
Precz z nacjonalistami!
Jak można brać na poważnie słowa Człowieka o takich poglądach?!
14:31, 12.09.2021


PatriotaPatriota

28 3

Pan Filip właśnie ukazał oficjalnie światu swój patriotyzm i swój głęboki intelekt. Nie zna nawet nazwy instytucji, którą oskarża… wychodzi na to, że prawie wszystko pomylił. Nadzieja w p. Gluwinskiej, że ona zrobiła to rzetelnie. 20:07, 10.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NadziejaNadzieja

4 1

Miejcie nadzieję, że wasza była dyrektor pisząc ten donos włożyła okulary, by nie popełnić błędów
00:15, 13.09.2021


Czacha dymiCzacha dymi

16 5

Strzał w kolano. Teraz dyrektor będzie miał glejt, że działał legalnie i zgodnie z prawem, a tak można było po nim jechać. Szkoda, że redakcja udostępniła to pismo, bo niestety nie świadczy dobrze o jego autorze. 20:40, 10.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qwertyqwerty

5 0

No jeśli interesuje cię "jeżdżenie" po kimś, to załamujesz mnie. 21:43, 10.09.2021


PrawnikPrawnik

6 13

Błąd prawnika, podczas pisania zawiadomienia. Poprawka została już przesłana do prokuratury, w poniedziałek nasza kancelaria dostarcza poprawione pismo 21:17, 10.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KancelariaKancelaria

15 0

Kancelaria Ruchu Narodowego?
Myślę, że Ruch Narodowy ma więcej wspólnego z propagowaniem faszyzmu, niż jakakolwiek organizacja zajmująca się historyczną rekonstrukcją wydarzeń!
Fundamentalnym elementem ideologii faszystowskiej był nacjonalizm, podobnie jak w przypadku tej całej pseudofilozofii Ruchu Narodowego 12:07, 12.09.2021


AutochtonAutochton

11 1

Za późno na korekte.W zawiadomieniu jest pomówienie,nieprawda,kłamstwo na co jest paragraf i to nie jeden.RN strzelił właśnie samobója. 12:49, 12.09.2021


aa

21 5

Ta pani i ten pan zgłaszając to do prokuratury wykazali się nieznajomością prawa i tylko się ośmieszyli . Ot takie gniewkowskie sensacje . 21:20, 10.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiezłeNiezłe

5 6

Milczeniem potraktuję błędy, ale zmuszony jestem przytoczyć: "kto mieczem wojuje, od miecza ginie". Prawda? - to wszystko pana "roszada" w odwecie. 21:47, 10.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qwertyqwerty

3 3

I jeszcze niedawno straszył ten portal kancelarią. Jak widać "panu dyrektorowi" po prostu należy pozwolić być sobą. Prędzej, czy później szydło wyjdzie z worka ? 21:58, 10.09.2021


OdwetOdwet

5 0

Jeśli to pismo pisał prawnik (błąd prawnika), to dyrektor to wygra w cuglach, podobnie jak wygrała ta jego roszada. Robicie mu przysługę. 22:06, 10.09.2021


ototoototo

11 3

Ototo - poznikały komentarze... Nieładnie usuwać. Ciekawe, jakie naruszenia były? Pan Filip się zdenrwował, czy dyrektor? 01:50, 12.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Masterboy  Masterboy

9 1

Tak dokładnie było wczoraj 29 łącznie z moim a jest dziś 18 07:42, 12.09.2021


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CenzuraCenzura

19 0

Możecie ten post też usunąć, bo pewnie Strzemkowski go zgłosi, ale uważam że nacjonaliści są największym zagrożeniem wolności, demokracji i wszelkich swobód obywatelskich. Panie Strzemkowski jeśli w moim wpisie była nieprawda, proszę przedstawić argumenty i obalić moje oceny.
Panowie redaktorzy to jest debata polityczna, ona powinna się toczyć dla dobra demokracji i wolności. 11:40, 12.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NacjonalizmNacjonalizm

18 0

Nacjonaliści są spadkobiercami tych, którzy czcili swastyki. Przecież oni odwołują się wprost do tej samej koncepcji nacjonalizmu i wykluczenia, walki z prawami człowieka, z demokracją itd. To spadkobiercy przedwojennej Endecji, a czym była endecja chyba mówić nie trzeba...
Dość tego zła!!!
Mnie obraza właśnie propagowanie nacjonalizmu przez Ruch Narodowy, to jest prawdziwe zło, a nie jakaś historyczna inscenizacja 12:31, 12.09.2021


Filip z konopiFilip z konopi

15 0

Strzemkowski to sobie może obalić... chyba co najwyżej browara.
Jaki poziom merytorycznej dyskusji prezentują narodowcy?
Przecież to jakaś kpina! :-D

Moglibyśmy w ogóle nie brać na poważnie takich ludzi, gdyby niestety ich poglądy nie stanowiły zagrożenia...
14:34, 12.09.2021


GniewkowianinGniewkowianin

21 0

Niezwykle interesującym zjawiskiem jest protest gniewkowskich struktur Ruchu Narodowego, formacji, która przecież w równym stopniu gloryfikuje nacjonalizm, walkę z prawami człowieka itd.
Jest to po prostu dla mnie kuriozalne.
To hańba, że na gniewkowskiej ziemii kiełkuje ponure widmo nacjonalizmu...
Ruch Narodowy kojarzy mi się jednoznacznie! 12:15, 12.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Film PolskiFilm Polski

17 2

Czy oglądaliście kiedykolwiek serial "Stawka większa niż życie" lub trzyodcinkowy film "Jak rozpętałem II wojnę światową"? Może widzieliście znakomity serial "Na kłopoty Bednarski", którego akcja toczy się w Gdańsku - i cały Długi Targ obwieszony jest swastykami (nie dlatego, że w latach '80 propagowano w Gdańsku faszyzm, tylko dlatego, że akcja filmu toczy się pod koniec lat '30).
Mamy także bardziej współczesne seriale, jak np. "Czas Honoru" (tam również nie raz zobaczycie swastykę).

Przecież chyba każdy, choćby odrobinkę inteligentny człowiek potrafi zrozumieć czy jest INSCENIZACJA...

Inscenizacje historyczne odbywają się w Warszawie, w Toruniu, w Bydgoszczy - i jakoś nikomu nigdy nie przeszkadzały...
12:28, 12.09.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

,,Czas honoru”,,Czas honoru”

7 4

,,Przecież chyba każdy, choćby odrobinkę inteligentny człowiek potrafi zrozumieć czym jest” pseudoinscenizacja , a czym jest sztuka.
12:48, 12.09.2021


InscenizacjaInscenizacja

13 3

Gniewkowo to małe miasteczko. Nie możemy wymagać od amatorów poziomu zespołu Teatru Narodowego...
Często w inscenizacjach biorą udział amatorzy. Cóż złego było w tej inscenizacji.
Ja osobiście nie widziałem tego happeningu, ale chciałem, żeby dyskusja opierała się na merytorycznych argumentach. Proszę konkretnie wskazać, co w tej inscenizacji było Państwa zdaniem nie tak.
12:58, 12.09.2021


SzawełSzaweł

4 7

,,Ja osobiście nie widziałem tego happeningu, ale chciałem, żeby dyskusja opierała się na merytorycznych argumentach.”
Przechodzisz sam siebie drogi Pawle… 13:20, 12.09.2021


NacjonalizmNacjonalizm

18 0

Precz z nacjonalizmem propagowanym przez Ruch Narodowy!
To jest prawdziwa hańba i obraza Państwa, które tak wiele wycierpiała z rąk faszystowskiego okupanta!

Kogo obraża historyczna inscenizacja?
A czy propagowanie skrajnie nacjonalistycznych poglądów w sercu Europy w XXI wieku nie jest obraźliwe?!
Czy to jest normalne?!

Precz z nacjonalizmem w każdej formie!!!
12:35, 12.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DolasDolas

16 2

W zawiadomieniu do prokuratury są podane fałszywe i nieprawdziwe informacje i wywieszeniu "flag".Zatem pan działacz narodowy może spodziewać się pozwu za pomówienia, oszczerstwa,narażenie na szwank i utratę dobrego imienia i wizerunku. 12:40, 12.09.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

FranekFranek

5 0

Dajesz Dolas! 12:50, 12.09.2021


KolegaKolega

19 0

Znałem tego Filipa ze szkoły. Nigdy bym nie pomyślał, że będzie popierał takie organizacje. Gniewkowo coraz bardziej mnie zaskakuje. Tym bardziej, że nauczyciele historii tak wiele mówili o demokracji, o walce o wolność, o tym ile zła wyrządziły światu właśnie takie niebezpieczne poglądy... 12:54, 12.09.2021


......

1 5

Możecie sobie składać pozew za pomówienie. Pan Strzemkowski napisał to co widział. 11:30, 13.09.2021


FranekFranek

7 0

Ciekawe kiedy Strzemkowski zauważy ze jego ruch narodowy jest tez zagrożeniem i powinien być zdelegalizowany. 15:15, 13.09.2021


RuchRuch

4 0

Tak jest niestety, kiedy ludzie nie mają wyższych ambicji... Zamiast pójść gdzieś na studia czy znaleźć sobie jakieś normalne hobby (rybki hodować w akwarium, albo coś innego), to żeby coś "osiągnąć" wstąpił do Ruchu narodowego...
Smutne i żenujące. Chłopak zdeklasował się już na starcie.
08:58, 14.09.2021


Groß KonevkaGroß Konevka

15 2

GNIEWKOWO jest teraz jak Groß Konevka
("Sławna jak Sarajewo", 1987)
13:22, 12.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FilipieFilipie

23 3

Filipie, pisząc oficjalne pismo czy raczej formę donosu, mógłbyś pamiętać o poprawności składniowej oraz zasadach interpunkcji. Zarówno pod względem językowej poprawności, jak też w aspekcie merytorycznym, pismo niniejsze stanowi swoiste i wymowne odbicie poziomu intelektualnego przedstawicieli tzw. Ruchu Narodowego. Sądzę, że nie odbiega ono znacząco od innych "dokumentów" sporządzanych przez wyżej wymienioną organizację.
Sami wystawiacie sobie opinię...
13:30, 12.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WalkaWalka

17 1

Właściwie to w Gniewkowie skrajna prawica walczy z prawicą. Dyrektor raczej ma konserwatywne poglądy, a Ruch Narodowy - wiadomo, nie wymaga komentarza.
Chyba, że władze Gniewkowa nie są prawicowe - to przepraszam za pomówienie
14:07, 12.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziadekDziadek

14 2

Dobrze, że mój Dziadek tego dnia nie wybrał się do miasta... Gdyby to zobaczył, mógłby sobie pomyśleć, że dawne czasy wróciły...
:-D
Ale by była heca!
:-D

Może warto spojrzeć na to wydarzenie nieco bardziej humorystycznie...
18:00, 12.09.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

ubaw po pachyubaw po pachy

6 8

No. Mógłby być ubaw po pachy! Chyba, że Twój dziadek dostałby zawału. Wtedy nie byłoby ubawu po pachy. 18:05, 12.09.2021


DziadekDziadek

8 1

Mój Dziadek urodził się już po wojnie...
:-D 00:10, 13.09.2021


DziadekDziadek

7 2

Poza tym mój Dziadek jednak - w przeciwieństwie do większości mieszkańców tego miasta - ma poczucie humoru...
Nie bierze wszystkiego na serio.
00:11, 13.09.2021


ubaw po pachyubaw po pachy

0 0

Naiwnie myślałam, że w Twoim wpisie była ironia. Ale jeżeli uważasz, że takie "happeningi" należy traktować humorystycznie to w tym momencie kończę rozmowę z Tobą. Mam po prostu inny poziom wrażliwości. 11:28, 13.09.2021


SławnaSławna

3 2

Obejrzyj komedię "Sławna jak Sarajewo" (młoda wówczas Joanna Bartel przeszła tam samą siebie).
Rozumiem, że dla wielu wspomnienie wojsk niemieckich może być trudne i traumatyczne, ale chyba niewielu jest w Gniewkowie takich, którzy pamiętaliby wojnę...
08:54, 14.09.2021


DonosyDonosy

17 8

Oboje składający donosy siebie warci i tyle, nie odróżniają heppeningu od propagandy, cóż kolejny raz świadectwo o sobie. Ludzie po co się ośmieszacie..? 19:41, 12.09.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

NiestetyNiestety

13 4

Niestety, dziś każdy dąży, by się jakoś wyróżnić...
To, że młody (niestety narodowiec, bo powodów do dumy z tego tytułu niestety brak) chciał zabłysnąć, to akurat mnie nie dziwi. Zwykle młodzi ludzie po prostu kończą studia i robią karierę, ale wiadomo - narodowcy to inny świat, inna mentalność itd. Im się raczej marzy walka z nauką, że wszystkim co ma jakąkolwiek wartość...
Ale, że była Dyrektor dała się wciągnąć w tego typu (niezbyt dyplomatycznie wyszukane) gierki, to akurat smutne. Zawsze uważałem Ją za Osobę o ponadprzeciętnej inteligencji...
00:08, 13.09.2021


Do niestety Do niestety

11 4

Masz rację, młody to młody, chciał zaistnieć, ale była dyrektor.? Tym razem niezbyt z tą inteligencją wyszło, pewnie też chciała zaistnieć. 02:55, 13.09.2021


Mściwość po gniewkowMściwość po gniewkow

8 5

Nie No chciała mu dowalić za Grecję. U nas głównym paliwem do sprawowania jakiejkolwiek władzy jest zemsta i to jest wielkim nieszczęściem naszej gminy. 12:40, 13.09.2021


......

5 6

Moim zdaniem nikomu nie należy dowalać. A już na pewno nie panu Mikuszewskiemu, który jest specjalistą w dowalaniu samemu sobie. Natomiast na pewno należy wyjaśniać sposoby jego działania. Cieszę się, że ktoś był odważny i złożył zawiadomienia do prokuratury. 13:15, 13.09.2021


RuchRuch

3 0

To zawiadomienie złożył akurat narodowiec - i to akurat nie jest powód do dumy, przecież w gruncie rzeczy odwołują się oni do tych samych wartości, które przyświecały nazistom...
Ja bym się raczej wstydził, gdybym mieszkał w Gniewkowie, że taka postawa nie spotkała się od razu z potępieniem.
Ale, jak wiadomo - Gniewkowo - miasteczko klerykalne, a od katolicyzmu do skrajnej prawicy - bardzo blisko. Przecież to kościół wspiera te chore ideologie narodowców itd.
Ale tego nie da się niestety wyplenić. Gniewkowianie musieliby mieć inną mentalność.
16:11, 14.09.2021


Dotacje dla nacjonalDotacje dla nacjonal

11 1

https://www.onet.pl/styl-zycia/noizz/nacjonalisci-otrzymali-3-mln-zl-dofinansowania-to-ci-sami-ktorzy-nawolywali-do/ry004kw,3796b4dc Podatnika pieniądze na nacjonalistów.

00:20, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

17 września17 września

12 4

Kochani Gniewkowianie,
Pomyślcie tylko, co nasza lokalna władza może przygotować na rocznicę agresji ZSRR na Polskę (17 września)...
Myślę, że panowie w nieco innych mundurach na ulicach Gniewkowa nie powinni już nikogo zdziwić...
:-D
Bareja by tego lepiej nie wymyślił!
00:21, 13.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BimbomBimbom

6 0

Jeszcze kilka lat temu nasza władza w tym dniu świętowała wybuch II wojny. Na 1 września nie było nic, a 17 salwy honorowe. 14:16, 13.09.2021


Po co...? Po co...?

4 9

Po co ta pani pcha się na afisz..? Nadal nie rozumie się czym jest heppening...? Wielce wykształcona, a stawia się na równi z narodowcami, zostań tam, gdzie jesteś, zajmij się dyrektorowaniem 19:22, 13.09.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

A ty?A ty?

3 6

Pocą to się nogi nocą 22:10, 13.09.2021


ElenaElena

7 4

Co Ty nie powiesz :)
Moim zdaniem to organizator tego, co próbuje nazwać heppeningiem to dopiero miał parcie na afisz. A jaki skuteczny - cały region o tym mówi 06:16, 14.09.2021


Vice Vice

5 2

O Tobie nie mówią.? Heppening to nie propaganda.! 09:17, 14.09.2021


HelenaHelena

10 3

Kto w gminie i Mgoksirze odpowiada za promocję? Chcę dka tych osób ufundować NAGRODY SPECJALNE. 06:54, 14.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KKKK

16 2

Pan z Ruchu Narodowego, który napisał ten donos był przez lata ministrantem...
Kolejny dobitny przykład na demoralizujące działanie kościoła!
10:38, 14.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jon z Cliwlend Jon z Cliwlend

0 0

To ci kurcze kościół ... 14:01, 23.09.2021


Najman broniNajman broni

13 1

KK szeroko otworzył wrota świątyń narodowcom, na czele z Jasną Górą. 12:45, 14.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ruch narodowyRuch narodowy

10 1

Wiecie, jakie są ulubione hasła narodowców?

POLSKA - dla Polaków
NIEMCY - dla Polaków
ANGLIA - dla Anglików i Polaków

:-D :-D :-D
18:11, 14.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

......

6 0

Ubawiłam się kiedyś, gdy policja szukała jednego narodowca za rasistowskie akcje dotyczące imigrantów. Zgadnij gdzie go znaleźli? Na robocie w Niemczech ? 19:03, 14.09.2021


TypoweTypowe

8 0

To jest typowe! Przecież ten narodowiec, który podczas marszu niepodległości w Warszawie 11 listopada wrzucił racę na balkon i podpalił mieszkanie, został złapany przez policję w ostatniej chwili, ponieważ próbował uciec do Brukseli, gdzie był zatrudniony...

Wielcy "bohaterowie", wrogowie zachodniej Europy, ale wypłata od Niemca w euro już im nie przeszkadza.
Banda głupców i hipokrytów!
10:44, 15.09.2021


OkupanciOkupanci

14 2

Przebierańcy w mundurach niemieckich okupantów Wam przeszkadzają, ale watykańscy - prawdziwi okupanci - finansowani i utrzymywani z podatków WSZYSTKICH obywateli tego kraju, już Wam nie przeszkadzają...
Jedna wielka HIPOKRYZJA!!!
18:21, 14.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qwertyqwerty

3 3

Mi przeszkadzają jedni i drudzy, więc nie wiem o co ci chodzi. Artykuł powyżej dotyczy "happeningu" GOK-u i dlatego komentarze dotyczą tego tematu, kapujesz? 19:01, 14.09.2021


MARHUANA NA KILIŃSKIMARHUANA NA KILIŃSKI

3 2

Na przeciwko bonduela śmierdzi od rana MARHUANA uprawiana pod folia i suszona w kampingu. Tym się zainteresujcie bo rzygac się już chce. Co roku to samo
.... 02:42, 15.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do PrawdaDo Prawda

0 0

Gniewkowo to okropnie klerykalne i zacofane miasteczko. Tam nigdy nie będzie nowoczesnego, europejskiego przywódcy, tam zawsze będą rządzić prymitywni prawicowcy, nawet kiedy w kraju zmieni się władza.
Średniowiecze...
10:24, 18.09.2021


GniewkoGniewko

17 4

Kochani Gniewkowianie, jeśli nie podobał Wam się happening, to macie zasadniczo dwa wyjścia...
Po pierwsze możecie zmienić osobę, która jest za to odpowiedzialna (ale jest to raczej rozwiązanie mało prawdopodobne ze względów politycznych, tym bardziej, że lokalną władzę wybraliście przecież sami).
Pozostaje Wam zatem uciec się do pewnego fortelu... Pamiętajcie, że każdą sprawę można załatwić w znacznie prostszy sposób - np. posłać do tej osoby młodą dziewczynę, która skutecznie wyperswaduje mu z głowy podobne pomysły. Powszechnie wiadomo, że młode kobiety posiadają pewne umiejętności perswazji - szczególnie względem dojrzałych panów. Kobieta tego typu potrafiłaby skutecznie wybić mężczyźnie z głowy wszelką głupociznę. Nie wysyłajcie tylko nauczycielek - one mają ograniczone możliwości perswazji nawet w odniesieniu do dojrzałych mężczyzn...
Oczywiście ja nie wskazuję publicznie osoby odpowiedzialnej za to wszystko, nie wymieniam z imienia czy nazwiska. Nikogo także nie chcę swoim wpisem obrazić.

Wpis niniejszy ma charakter wyłącznie humorystyczny!
13:13, 15.09.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

qwertyqwerty

12 0

To nie jest zabawny wpis, a wiesz dlaczego? Bo my tu już od dłuższego czasu mamy problem z panami na tzw. świeczniku, którzy po pierwsze są żonaci; po drugie: gęby ciągle wycierają sobie rodziną; po trzecie: są bardzo egzaltowanymi katolikami i pomimo ww. faktów WCALE NIKOGO NIE TRZEBA IM PODSYŁAĆ, bo sami latają z wywalonymi jęzorami. 16:34, 16.09.2021


PrawdaPrawda

10 1

Przykro mi, że tak jest... Ja staram się to wszystko przekuć w żart, ale masz rację - to przykre i smutne - to pokazuje najgorszą obłudę tej władzy (z poprzednią w Gniewkowie również nie było lepiej).
Właśnie to jest moim zdaniem cechą charakterystyczną egzaltowanych katolików i wielu działaczy polskiej prawicy - uważają się za lepszych od innych, a prawda jest taka, że ludzie o nowoczesnych poglądach często żyją godniej od nich - mają swoje wartości i żyją zgodnie z nimi. Prawicowi katolicy żyją na pokaz, całe ich życie to jeden wielki spektakl, tani teatrzyk dla ludu...
Tematu miłości w ogóle nie warto w tym kontekście poruszać, bo przecież ich żony są dla nich tylko służącymi, które mają zajmować się domem i zapewnić im potomstwo. Te kobiety mogą im jedynie pomagać wizerunkowo w kampanii wyborczej. Nie ma tutaj nowy o żadnej miłości czy formie romantyzmu. Takie pojęcia nie istnieją w słowniku prawicy i wielu katolików... Oni ludzi traktują w sposób całkowicie instrumentalny. Ludzie są dla nich tylko narzędziami do osiągania określonych celów politycznych czy ekonomicznych.
Ale tak na prawdę to nie jest ich wina - TO JEST WINA MIESZKAŃCÓW - i w większej, krajowej skali - OBYWATELI! To mieszkańcy dają na to wszystko przyzwolenie w wyborach - i to jest moim zdaniem najbardziej przerażające!
Ci ludzie się nie zmienią, oni po prostu tacy są, należy po prostu eliminować takie osoby z życia publicznego, tak jak stało się to w cywilizowanych społeczeństwach Zachodniej Europy!
12:50, 17.09.2021


qwertyqwerty

8 1

No właśnie jestem ciekawa jak będzie przy następnych wyborach. Bo wiele osób wie jaki NAPRAWDĘ jest nasz obecny samorząd, ale czy przełoży się to na wynik wyborów? 13:02, 17.09.2021


Do PrawdaDo Prawda

10 0

Myślę, że raczej nie ma perspektyw na to, by było lepiej.
Gniewkowo to małe, klerykalne i dość zacofane miasteczko. Zawsze wybiorą prymitywną prawicową władzę, bo ona niestety licuje z poziomem wielu mieszkańców miasta.
Gniewkowo nigdy nie będzie nowoczesnym, europejskim miastem...
Tam zawsze będzie rządził kler i zaścianek.
Średniowiecze...
10:30, 18.09.2021


**********

11 3

***** Wermacht
***** SS
***** PiS
***** Faszyzm
***** Narodowców
***** KK
12:41, 16.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Smutne ale prawdziweSmutne ale prawdziwe

10 0

Już dziś pewien narodowiec pokazał w Sejmie na co go stać... (To powinna być przestroga dla tych, którym się wydaje, że prawica jest fajna)
Od nacjonalizmu do faszyzmu krótka droga...
02:00, 17.09.2021


PrawdaPrawda

11 3

W mieście, w którym na eksponowane gminne stanowisko wybiera się katechetę, rzeczywiście panuje średniowiecze...
10:33, 18.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MinusMinus

9 3

Widzę, że ktoś zminusował... :-D
Czyli twierdzenie prawdziwe - są w Gniewkowie obrońcy czarnej mafii!
13:00, 18.09.2021


ProwincjaProwincja

7 0

Prowincja zawsze pozostanie prowincją, rządzoną przez katolicki zaścianek.
Przecież kompetencje nie mają w Gniewkowie żadnego znaczenia, liczą się tylko znajomości i układy.
Rozumiem, że władze miasta mają możliwość obsady stanowisk według uznania, ale chyba jakieś kompetencje powinny być brane pod uwagę...
W normalnych europejskich miastach liczy się przede wszystkim wykształcenie i doświadczenie zawodowe, ale przecież nie w Gniewkowie.
09:06, 19.09.2021


Plus Plus

0 0

Do minusa. Nie masz pojęcia co piszesz. Zastanów się zanim napiszesz. Dobrze Tobie radzę. 13:20, 28.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%