Zamknij

Burmistrz odpowiada radnym w sprawie SP 2: "Dobro dzieci to najlepszy instrument manipulacji"

17:54, 15.01.2020 S.T Aktualizacja: 11:07, 26.01.2020
Skomentuj

Wczoraj w portalu gniewkowo.eu opublikowaliśmy komentarz grupy radnych do słów burmistrza Adama Straszyńskiego dotyczących utworzenia Szkoły Podstawowej nr 2 w Gniewkowie, zamieszczonych w ostatnim numerze „Gniewkoramy”.

[ZT]3597[/ZT]

Dziś Inspektor ds. kultury i promocji gminy Lidia Świdrowicz przesłała na naszą skrzynkę [email protected] odpowiedź burmistrza na stanowisko radnych oraz prośbę o zamieszczenie jej w portalu, co niniejszym czynimy.

Poniżej treść oświadczenia.

Szanowni Państwo,

po raz kolejny zmuszony jestem do zabrania głosu w sprawie powołania w naszym mieście Szkoły Podstawowej nr 2. Mimo, iż od podjętych decyzji w tej kwestii minie niebawem już rok, a dzieci z pierwszego naboru ukończą w czerwcu pierwszą klasę, wciąż podejmowane są przez grupę radnych działania mające na celu podważenie legalności jej istnienia, próby skłócania środowiska i wprowadzania niepokoju wśród rodziców zainteresowanych zapisaniem dzieci do tej placówki. Zapewne nieprzypadkowy jest czas opublikowania obecnego stanowiska tychże radnych. Dyrektor SP 2 zaplanował bowiem na dzień 16 stycznia bieżącego roku „Drzwi otwartej szkoły” zapraszając do placówki wszystkich rodziców zainteresowanych tematem. Przypadkowa zbieżność dat? Nie sadzę. Raczej kolejna desperacka próba wywierania wpływu na decyzje rodziców potencjalnych uczniów SP2. Dobro własnych dzieci to najwyższa wartość i największa troska każdego rodzica, a tym samym najlepszy instrument manipulacji.

 

Drodzy Rodzice,

po raz kolejny zapewniam, że Szkoła Podstawowa nr 2 w Gniewkowie istnieje legalnie i w zgodzie z prawem. Uchwała Nr VII/49/2019, do której odnosi się grupa radnych, podjęta przez Radę Miejską 27 lutego 2019 r.  dotyczyła bowiem tylko przekształcenia Szkoły Podstawowej nr 1 poprzez likwidację jej lokalizacji przy ul. Dworcowej 11 i właśnie ta uchwała straciła ważność 26 czerwca 2019 r. w wyniku podjęcia przez Radę Miejską w tym dniu Uchwały XI/70/2019 o tożsamej treści. Podjęcie takiej procedury było konieczne ze względu na fakt, że uchwała z lutego nie uzyskała w ustawowym terminie wymaganej prawem, opinii związków zawodowych. Natomiast uchwała podjęta w czerwcu uzyskała, choć negatywne, opinie związków zawodowych, a tym samym spełniła wszystkie wymagania określone prawem oświatowym. WSA w Bydgoszczy  uzasadniając postanowienie z dnia 15 października 2019 r. umarzające postępowanie sądowoadministracyjne ze skargi NSZZ "Solidarność" powołując się m.in. na wyrok Trybunału Konstytucyjnego wskazał jednoznacznie, że „ "przepis obowiązuje w danym systemie prawa, jeżeli można go zastosować do sytuacji z przeszłości, teraźniejszości lub przyszłości". W ocenie Sądu taka sytuacja nie ma jednak miejsca w niniejszej sprawie. Nie ulega bowiem wątpliwości, że uchylonej uchwały nie można już stosować, a zgodnie z jej treścią miała ona wywołać skutki dopiero na dzień 31 sierpnia 2019 r. (data likwidacji jednej z lokalizacji Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gniewkowie)”. Wynika z tego, że skutek prawny powyższej uchwały (likwidacja lokalizacji) określony został na dzień 31 sierpnia 2019 r. Uchwała z czerwca podjęta została więc przed upływem wskazanego terminu, a tym samym nie została naruszona procedura prawna. W świetle powyższego, czynności podejmowane przez organ prowadzący, a kwestionowane przez grupę radnych (konkurs na dyrektora, ogłoszenie naboru) nie stanowią skutku prawnego powyższych uchwał. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że związki zawodowe, mimo iż negatywnie zaopiniowały uchwałę czerwcową, a w tej chwili jeden z nich zaskarżył ją nawet do WSA, pozytywnie zaopiniowały arkusz organizacji SP2, akceptując tym samym jej istnienie.

 

Szkoła Podstawowa nr 2 w Gniewkowie powołana została na mocy innej uchwały - Uchwały Nr VII/50/2019 z dnia 27 lutego 2019 r. Uchwała ta ma moc obowiązującą, podjęta została zgodnie z prawem, a jej zapisy nie zostały zaskarżone przez żaden podmiot. Uchwała o powołaniu szkoły nie wymaga uprzedniego powiadamiania związków zawodowych ani rodziców, co podnoszą w swoim wystąpieniu radni pisząc „W lutym zapewniano wszystkich, że podjęto wszelkie działania w sprawie powołania Szkoły Podstawowej nr 2, zawiadomiono wszystkich rodziców oraz związki zawodowe, co było wymagane prawem”. Nikt, nigdy nie informował, a tym bardziej nie zapewniał radnych, że powiadomiono wszystkich rodziców oraz związki zawodowe o powołaniu nowej szkoły, bo działania takie nie były podejmowane, gdyż wbrew twierdzeniu radnych nie jest to „wymagane prawem”. Powiadomienie rodziców, związków zawodowych i kuratora oświaty wymagane jest w procesie likwidacji szkoły, a nie przy jej tworzeniu. W związku z tym nie ma żadnych podstaw do obaw o przyszłość SP2. Konsekwencją tej uchwały było uruchomienie procedury konkursowej, wyłonienie kandydata na dyrektora szkoły, powołanie go na to stanowisko i przeprowadzenie naboru do klas pierwszych.  Nad prawidłowym przebiegiem tych procedur czuwało Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, które też  przez cały czas sprawuje nadzór pedagogiczny nad funkcjonowaniem szkoły. Kujawsko – Pomorski Kurator oświaty nie wniósł żadnych zastrzeżeń co do trybu powołania SP 2, jak i procedury powołania jej dyrektora. Nie ma więc żadnych podstaw do podważania legalności istnienia tej placówki oraz kwestionowania legalności działań jej dyrektora. Mylenie uchwały o przekształceniu SP1 z uchwałą o powołaniu SP2 wynika albo z braku  znajomości prawa oświatowego przez grupę radnych i wiedzy na temat procedury tworzenia nowej placówki, albo stanowi nieudolną próbę świadomej manipulacji emocjami mieszkańców Gniewkowa. Nie tylko „nadużyciem”, ale zwyczajnym kłamstwem jest stwierdzenie grupy radnych” Tymczasem w czerwcu ponownie Rada Miejska musiała zająć się powołaniem „nowej” szkoły”. W czerwcu rada nie zajmowała się powołaniem nowej szkoły i nie została podjęta w tym zakresie żadna uchwała. Jeżeli grupa radnych dysponuje inną wiedzą na ten temat, to proszę o wskazanie numeru podjętej uchwały.

 

Szanowni Państwo,

tyle wyjaśnień merytorycznych. Do irracjonalnych i bezpodstawnych dywagacji radnych na temat „prawdopodobnego” namawiania Was do przepisywania dzieci, zmuszania do ich przenoszenia, używania siły, perswazji, nie odniosę się z szacunku dla Państwa inteligencji, rozwagi i mądrości. Tym bardziej też nie podejmę polemiki w tym zakresie. Fakty na dzisiaj są następujące: od 1 września 2019 r. w Gniewkowie istnieją dwie szkoły podstawowe i dwa obwody szkolne. Do Państwa należy decyzja o wyborze placówki, do której zechcecie zapisać Wasze dzieci. Nikt nie ma prawa zmuszać Was do przenoszenia dzieci, ale również zatrzymywać je w określonej placówce. Zapewniam, że dołożę wszelkich starań, by warunki kształcenia w obydwu szkołach zapewniały dzieciom pełne bezpieczeństwo i prawidłowy przebieg procesu edukacyjnego.

 

Kończąc nie mogę pominąć jeszcze jednego faktu dotyczącego funkcjonowania sieci szkół na terenie Gniewkowa. Temat to bardzo ważny, a jednak konsekwentnie przemilczany przez grupę radnych, mimo iż dwojgu z nich winien być bardzo bliski. W 2017 r. na mocy Uchwały XXXV/167/2017 z dnia 22 lutego w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego utworzona została Szkoła Podstawowa nr 1 w Gniewkowie z lokalizacją w dwóch budynkach – przy ul. Dworcowej 11 i Toruńskiej 40. Uchwała ta zaskarżona została przez Wojewodę Kujawsko – Pomorskiego do WSA w Bydgoszczy. Sąd po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 stycznia 2018 r. sprawy ze skargi Wojewody stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały. Idąc za tokiem myślenia radnych uznać więc należy, że SP1, ten „jeden organizm”, na który dziś tak ochoczo powołują się radni, działał bezprawnie. Co prawda, faktem jest, że postanowienie WSA nie jest prawomocne, bo ówczesny Burmistrz złożył na postanowienie skargę do NSA w Warszawie, a ostateczne rozstrzygnięcie dotychczas nie zapadło, ale może warto byłoby, aby już dziś zatroskani radni zastanowili się, co będzie się działo, jeżeli NSA podtrzyma w mocy postanowienie WSA? Może zamiast „gdybania” na temat losu dokumentów i świadectw, które jeszcze nie zostały sporządzone przez SP2 należałoby pomyśleć o tych, które wydane zostały przez SP1 powołaną, w myśl w.w.  postanowienia WSA , w oparciu unieważnioną uchwałę, a którymi już posługują się uczniowie? Dlaczego troska radnych jest tak selektywna? Dlaczego nie dostrzegają zagrożenia tam, gdzie ono faktycznie istnieje? Czy ktoś z Państwa spotkał się kiedykolwiek w mediach na przestrzeni ostatnich dwóch lat (od 10 stycznia 2018 r. do chwili obecnej) z rozważaniami radnych na temat konsekwencji wynikających z faktu funkcjonowania SP1 w oparciu o unieważnioną uchwałę? Odpowiedź jest jedna. Nie. Nie, bo to temat niewygodny i niezgodny z oczekiwaniami grupy radnych. Pozostaje więc wciąż otwarte pytanie. Czy rzeczywiście chodzi tu o dobro dzieci, jak sugerują radni? Jeśli tak, to dlaczego ta troska obejmuje wyłącznie ewentualne skutki utworzenia SP2, a nie wcześniejsze, wynikające z bezprawnego utworzenia SP1?

 

Szanowni Państwo,

apeluję, odsuńcie na bok emocje i oceńcie sami, w obliczu przedstawionych faktów, logikę zawartą w przekazie grupy radnych:

1. Szkoła Podstawowa nr 2 powstała w oparciu o uchwałę, której ważność nie została dotychczas podważona żadnym postanowieniem sądu administracyjnego, a zdaniem radnych, jest nielegalna i działa bezprawnie.

2. Szkoła Podstawowa nr 1 z lokalizacją w dwóch budynkach powstała w oparciu o uchwałę, która została przez sąd administracyjny unieważniona, a zdaniem radnych, działała legalnie, zgodnie z prawem i apelują, aby nadal tak pozostało.

Myślę, że więcej komentarzy tu już nie trzeba.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na „Drzwi otwartej szkoły” do Szkoły Podstawowej nr 2 w Gniewkowie.

 

                                                                       Z poważaniem

                                                                       Adam Straszyński

[ZT]3591[/ZT]

(S.T)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(95)

Mama Mama

45 14

Popieram słowa burmistrza. Dobro dzieci jest dobrem najwyższym. 18:01, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

RodzicRodzic

37 22

Popieram Obecnego a byłemu podziękuję i niech nie udaje szeryfa bo nim nie jest 18:21, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaa

26 22

to jak wszystko było tak dobrze to dlaczego uchylono uchwałę z lutego?
oj ta wypowiedz to chyba trochę przestawianie faktów i prawa pod potrzebę chwili i sytuacji
?
18:24, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Karol Maryja AwaryjaKarol Maryja Awaryja

17 7

To tak jak z inwestycją dziękczynną w Kijewie. Wszyscy wiedzą że wałek ale ,,zgodnie” z prawem.
Banaś tez stał na czele instytucji zwalczającej optymalizację podatkową a sam optymalizował swoje podatki na potęgę. 18:58, 15.01.2020


LogicznyLogiczny

0 0

Myśl logicznie, czytaj ze zrozumieniem. 20:07, 19.01.2020


FrancuzFrancuz

31 18

Czterech radnych muszkieterów po prostu się ośmieszyło. Walczą z uchwałą, która nie jest o utworzeniu SP2 i próbują nam wmówić, ze jest nieprawnie powołana. Sadzą się niczym kury na grzędzie. Brawo! 18:26, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

18 4

Przecież za trochę rozstrzygnie to sąd ....i co wtedy ???? 18:28, 15.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WsaWsa

16 2

Sąd nie rozpatruje uchwały w sprawie utworzenia SP2, tylko w sprawie przekształcenia SP1. 18:33, 15.01.2020


do WSAdo WSA

8 2

a to mogą dwie szkoły mieć tę samą siedzibę???
ciekawe? 18:40, 15.01.2020


WsaWsa

6 2

Siedziba SP1 zawsze była przy Toruńskiej. Przy Dworcowej była dodatkowa lokalizacja. Na pieczątce był adres Toruński, chyba że mój syn ma nieważne świadectwo... 20:24, 15.01.2020


aaaaaa

27 18

Czterech radnych ma rację. Prawa nie można łamać . Nigdy i nigdzie. Gmina to nie prywata tylko organizm działający w ramach systemu prawnego. Nie ma znaczenia czy dotyczy to szkoły sportu wywozu nieczystości.
A tak naprawdę to te uchwały mają tylko w podtekście dobro uczniów?
Tak na 100%???? 18:37, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Johny Johny

28 28

Tu piszą same przydupasnice ciasnego Adasia obecnego Burmistrza, kupione za etatowe krzeslo. 18:38, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OlaOla

12 1

A może jednak tego drugiego? 21:32, 15.01.2020


BrrBrr

0 3

Johny raczej obrcnego.On uznaje mowe nie nawisci za jego posrednictwem powstala Roszada którą za dzisejsze krzesełko redagował obecny drektorek 13:36, 17.01.2020


CzesiaCzesia

26 15

Ludzie szykujcie taczki, będziemy nie długo ich wywozic haha 18:42, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NauczycielNauczyciel

40 14

Największym skandalem w oświacie w ostatnim czasie są słowa jednego z radnych i nauczyciela sprzed świąt i wykorzystanie dzieci w sporze o dostęp do sali. To jest dopiero skandal. Jakim prawem porażka w wyborach jest dziś wykorzystywana do prywatnej i politycznej walki. Kolego nauczycielu to jest skandal i naprawdę warto wiedzieć kiedy ze sceny zejść , niepokonanym. Żaden nauczyciel nie może nawet na własnym profilu grać emocjami dzieci. 18:42, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do Nauczyciel... Do Nauczyciel...

19 7

Wielkie brawa za słowa prawdy.... ? 19:04, 15.01.2020


do WSAdo WSA

13 2

a to dwie szkoły mogą mieć tę samą siedzibę???
Ciekawe?
18:42, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Sp1Sp1

9 0

Siedziba SP1 zawsze była przy Toruńskiej, tak było i jest na pueczątkach. Przy Dworcowej była dodatkowa lokalizacja szkoły. Lokalizacja i siedziba to dwie różne sprawy. 20:21, 15.01.2020


do Menudo Menu

14 4

a to chodzi o odpowiedź na pismo co było na drzwiach przyklejone???
coś takiego przykleić to dopiero sztuka i solidarność zawodowa.
Pewnie dla dobra dzieci 18:46, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama 1Mama 1

35 10

Dziękujemy za udzielone informacje. My jesteśmy spokojni o nasze dzieci, które bardzo chętnie uczęszczają w zajęciach w szkole nr 2. Osoby pracujące w szkole robią wszystko aby naszym dzieciom było jak najlepiej i chcemy by ich edukacja przebiegała w spokoju. 18:49, 15.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mama 2Mama 2

9 12

Tylko dzieci ze szkoły sp1 w budynku są przestawia e z konta w kąt. Tego nie mogą tamtego nie szafki dostały w październiku mogą iść do biblioteki ale nie mogą z czytelni korzystać, świetlice maja 3 razy mniejsza niż dzieci z Sp2 a jest ich 5 razy więcej. A miało być tak pięknie. Próbny egzamin 100 dzieciaków szła na toruńska. Fajnie 20:26, 15.01.2020


BabciaBabcia

9 2

Do Mama2 dziwne bo dla dzieci trzecich klas nie było miejsca na toruńskiej chore to jest 20:44, 15.01.2020


Do Mama 2Do Mama 2

11 1

Z takimi skargami to juz do swojej Dyrekcji raczej trzeba sie udac, a nie miec pretensje do Szkoly przeciwnej ..sami wybraliście 21:35, 15.01.2020


ad nauczycielad nauczyciel

8 2

a właściwie to dlaczego ten radny coś tam napisał????
kto pamięta???? 18:50, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Po co... Po co...

5 0

Po co pytasz, skoro wiesz.... Sluzba, nie druzba... 19:53, 15.01.2020


Tata 1 Tata 1

7 7

Mamo 1 świetnie że dziękujesz za informacje .
Pytanie do Ciebie za informacje czy za rzetelne/prawdziwe? 18:54, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wqrżony na maxaWqrżony na maxa

33 15

Obecna władza niczego nie tworzy, jest wielka destrukcja.
Następny burmistrz musi być osobą nieuwikłaną i zdolną do tworzenia, łączenia, budowania zaufania i zgody.
Do tego nie trzeba geniusza i tysięcy plakatów, zrobi to osoba uczciwa i pozbawiona genu mściwości.
Są takie osoby w GNIEWKOWIE, zapewniam. Tą kadencję trzeba przetrwać, w następnej już nie będzie miejsca dla żadnych ADAMÓW! 19:13, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OloOlo

9 3

Był tu już taki z genem mściwości, który do dnia dzisiejszego nie może pogodzić się z porażką, świetnie wami nadal manipuluje . 23:56, 15.01.2020


OnaOna

35 9

Szczerze- jestem przeciwna obecnemu burmistrzowi i jednocześnie tak się składa, że jestem mamą, która od września pośle swoje dziecko do 1 klasy...
Ale w tym sporze, to wh mnie burmistrz przedstawil jasno fakty, powołując sie na konkretne numery uchwał - która to uchwała została unieważniona i czego dotyczyla.
I właśnie te dwa pisma, która się od wczoraj pojawiły upewnily mnie w tym, że swoje dziecko zapisze do SP 2
19:19, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

emerytkaemerytka

6 0

Brawo dobra decyzja dla p ona 12:28, 16.01.2020


TomaszTomasz

22 12

Czytam oba teksty, czytam wszystkie komentarze. Mam na ten temat własne zdanie. Przeczytałem skargę związków i przecież wyraźnie widać, co się dzieje. Jest totalny bałagan i ciągnie się to od lutego zeszłergo roku. gdyby wszystko było w porządku, związki nie złozyły by skargi.
Kto odpowie, jak się okaże, że radni mają rację?? Kto- niech padnie nazwisko- źle przygotowal powstanie szkoły numer 2?
juz chyba dość z tym bałaganem...
19:30, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

.... ....

9 3

Może warto uczyc się czytac ze zrozumieniem.... Daleka to droga... Biedni ludzie bez własnego zdania... 19:37, 15.01.2020


RodzicRodzic

9 2

A może warto by poznać nazwiska tych związkowców co protestowali? Nie jest to czasem jeden z czwórki radnych i Pani Łyzeczka? 23:06, 15.01.2020


do onado ona

16 8

uchwały wszystkie są złe!!!!
jedna sami uchylili z lutego bo zła
a drugą pewnie uchyli sąd bo naruszone procedury
a trzecia o szkole sama zniknie jak ta druga zniknie
bo błedy zawsze sie dodają nigdy się nie odejmują 19:40, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

16 2

może ktoś mi powie kto przygotowuje uchwały?
kto odpowiada za obsługę prawną urzędu?
warto zapamiętać!!!!!!!! 19:43, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rafał Rafał

39 6

Były burmistrzu i jego obecni radni dajcie żyć normalnie obywatelom Gniewkowa. 20:01, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikołajMikołaj

5 5

................... to nie manipuluj..................... 20:12, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

26 26

Podsumowując:
1. Burmistrz Roszak strukturę szkół zmienić MUSIAŁ - bo wymuszała to reforma edukacji i likwidacja gimnazjów
2. Burmistrz Roszak przyjął takie a nie inne rozwiązanie biorąc pod uwagę różne aspekty - także te finansowe - może się to komuś podobać czy nie
3. Jego decyzję zaskarżono, tłumacząc to udziałem w głosowaniu radnych - nauczycieli (nie wiem czemu - w końcu ogół ich wybrał w demokratycznych wyborach) W sumie rozumiem dlaczego - wszystko inne było ZGODNE z prawem i do niczego nie można się było prawnie przyczepić, więc wymyślono ostatnią deskę ratunku - radnych - nauczycieli
4. Szkoła powstała - życie toczyło się dalej, ludzie (rodzice) przywykli
5. Burmistrz Straszyński struktury szkół zmieniać NIE MUSIAŁ - robił to powodowany własnym widzimisię, podszeptami osób, które - nie łudźmy się - coś tam utraciły - od stanowisk, po święty spokój 6. Burmistrz Straszyński tak spieszył się (lub spóźnił) ze zmianami, że przeprowadził je niezgodnie z prawem - do czego sam się przyznał wycofując, anulując swoje uchwały (choć wtedy twierdził, że są super, och i ach zrobione). Po 4 miesiącach już tak nie twierdził - wycofał. Coś poprawił, dodał, ujął - znowu jest pięknie i idealnie.
7. W rezultacie tych "zabiegów" na prędce, na chybcika powstała szkoła, której funkcjonowanie teraz się kwestionuje, subwencji nie ma, a burmistrz zapewnia, że wszystko jest zgodnie z prawem. Ale jak w to wierzyć skoro w lutym, marcu, kwietniu i maju tamta pierwsza uchwała też była jedyna i niepowtarzalna?
8. Teraz grupa radnych opcji przeciwnej wytyka błędy.
9. Kto ma rację? Kiedyś burmistrz twierdził, ze grupa radnych - nauczycieli nie może być sędziami "we własnej sprawie". więc może teraz Pan burmistrz nie będzie sędzią we własnej sprawie i poczeka na prawomocne orzeczenie sądu? Już raz się dotkliwie pomylił. A skutki odczuwają i będą odczuwać dzieci, ich rodzice, nauczyciele i całe skłócone środowisko. 21:03, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NauczycielNauczyciel

23 6

Jak zwykle pisze p(u)łaczący. 21:06, 15.01.2020


Do Gościa Do Gościa

7 2

Najpierw nauczyciele?A dzieci to na końcu ? 09:47, 16.01.2020


SmiejącySmiejący

4 7

Nie, to ja napisałam. 21:16, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onon

19 10

Gdyby burmistrz przygotował zmianę poprawnie, z głową, to byłaby i subwencja i nikt by się nie mógł przyczepić. Sam pomanipulował, a teraz zarzuca to innym. najpierw w swoje piersi trzeba się uderzyć. 21:33, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onaona

16 17

A mnie zastanawia co tak naprawdę "poeta miał na myśli" ustalając nazwę - Drzwi otwartej szkoły. Bo to rodzi się zasadnicze pytanie - a czemu nie Schody otwartej szkoły, Okna otwartej szkoły, nic dachowi nie ujmując - też otwartej szkoły. Co z tymi drzwiami - skoro szkoła jest otwarta? Jakoś te drzwi a nie szkoła jako taka są na pierwszy miejscu. Coby sobie tylko ktoś paluszków nie przytrzasnął gdy będą zamykane. Auć
wiem, że się czepiam - bo pewnie miało być oryginalnie i inaczej niż "u konkurencji" ale wyszło dziwnie - no bo jak to brzmi - Jutro będą Drzwi otwartej szkoły. A pojutrze tych drzwi już nie będzie? 22:11, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OlaOla

9 5

A może "Ona" musi również zacząć podstawówkę, by czytać że zrozumieniem??? Użyto innego wyrazu niż "drzwi ". Albo czas wymienić w koncu okulary ? 22:46, 15.01.2020


......

0 2

Są 'drzwi' w ostatnim zdaniu. 17:50, 16.01.2020


do onado ona

13 12

fakt
tylko które drzwi?
w takiej szkole jest dużo drzwi
wszystkie otwarte???
może być przeciag!!!
a jak kogoś wywieje?
co to będzie???
może dobrze wreszcie będzie 22:24, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwaEwa

18 16

Przecież dzieci mogą uczyć się w dwóch budynkach tak jak jest im blisko, z tymi samymi nauczycielami których mają I niepotrzebna jest do tego druga szkoła, dwóch dyrektorów i sztucznie utrzymywane instytucja.
I pewnie tak będzie po decyzji sądu. 07:08, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ciasny AdaśCiasny Adaś

10 14

Chyba garnitur jest zbyt ciasny Adasiu :) 08:55, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emerytkaemerytka

19 5

P.burmistrz ma racje trzeba patrzeć na dobro dziecka a nie o swoje ego .Moje dzieci chodziły do 2 i wyrosły na wyuczonych .Kto mieszka na osiedlu ma szkołę bezpiecznną to po co ma brać babcie do pomocy a tak dziecko pójdze same. 09:22, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmerytEmeryt

6 7

...wyrosło na wyuczonych???? 09:39, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polski być trudny jępolski być trudny ję

8 2

Jeśli chodzi o "drzwi otwarte szkoły" to przekombinowaliście. Na tego typu spotkania mówi się "dni otwarte". 10:18, 16.01.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

**

2 2

* W tytule miało być "polski być trudny język" ale niestety obcięło ;) 10:19, 16.01.2020


Do Polski być trudnyDo Polski być trudny

5 2

Na plakacie jest napisane ,,Dzień otwartej szkoły''. Nie wiem skąd te ,,drzwi'' Wam się wzięły. 16:32, 16.01.2020


do poprzednikado poprzednika

1 3

Z ostatniego zdania pisma burmistrza - patrz powyżej. 17:49, 16.01.2020


Do Polski być trudnyDo Polski być trudny

3 1

A faktycznie sorry, jest napisane ,,drzwi'' ?. Pewnie pomyłka się wkradła ? 18:55, 16.01.2020


NnNn

15 2

No niech się pochwalą ile kasy pójdzie na szkołę w gąskach.... tam jest dopiero kasa....... 13:45, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

11 0

Szkole w gąskach trzeba dotowac bo inaczej burmistrz straci większość w radzie już mu paluchem pogroził radny z gąsek zmudzinski a z pisu z którego się wywodzi w radzie jest trzech radnych i strach w razie co nie ma wiekszisci 16:46, 16.01.2020


do SP 1do SP 1

6 2

Gratuluję znajomości przepisów!
pieczatki?
A uchwałą w lutym co zmieniała?
siedziba była i toruńska i dworcowa
uchwałą z 2027
twoja interpretacja tak ciekawa ja tekst przesłany z urzędu każdy prawnik łapie się za glowe 17:33, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do obywaleldo obywalel

7 2

to niech dadzą każdemu stowarzyszeniu w gminie po 500tys
Stowarzyszenie to Stowarzyszenie każdemu się należy!!!! 17:36, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsAs

13 8

Jak tak dalej będzie burmistrz rządził to na taczkach go wywiozą nie doczeka kadencji a kasy będzie 0 18:17, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Otwarte drzwiOtwarte drzwi

18 21

Wróciłam ze spotkania w SP2. Chciałam sama zobaczyć i usłyszeć. Wychowawcy nie przejdą, nauczyciele nie przejdą, cale klasy też się nie zadeklarowały. Skoro obie Panie Dyrektorki współpracują z zgodzie i uczniowie SP1 mogą mieć udostępnione klasy na Dworcowej to o co właściwie chodzi????
NIe przepisuję dziecka, bo to nie ma ani potrzeby ani sensu. Niech zostanie z koleżankami , wychowawcą i nauczycielami w SP1, a uczy się na Dworcowej. Nie ma już o czym dyskutować. 18:37, 16.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HihihiHihihi

22 3

Że co? Oj ktoś tu nie słuchał ze zrozumieniem ? 19:14, 16.01.2020


.... ....

3 3

A co zabronisz...?? 19:23, 16.01.2020


ObecnyObecny

9 1

A jeśli więkrzość dzieci przejdzie do sp2 i sp1 wróci na toruńską to twoje dziecko gdzie będzie chodziło???Pożegna się z kolegami i szkołą przy dworcowej.Tak uważałaś ma spotkaniu,tyle zrozumiałaś. 09:47, 17.01.2020


BabciaBabcia

11 17

Oj pogubił się , pogubił bidula i nie wie co teraz ma zrobić 19:12, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DOotwarteDRZWIDOotwarteDRZWI

24 1

Tak powstaje plotka ten co nie był uwierzy w te brednie! 19:28, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Otwarte drzwi Do Otwarte drzwi

17 3

O czym Ty piszesz? Co za bzdury? Albo nie umiesz słuchać ze zrozumieniem albo ZWYCZAJNIE NIE UCZESTNICZYŁAŚ/NIE UCZESTNICZYŁEŚ W TYM SPOTKANIU. I tak wprowadza się zamieszanie. 19:58, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariolaMariola

9 8

Wychowawcy nie przechodzą, taqk usłyszałam. Nie zamierzałam przepisywać, poszłam z ciekawości i jestem pewna, że nie przepisuję. 20:01, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Natalia S. Natalia S.

17 2

No i wszystkiego dobrego dla Ciebie i twojego dziecka, przynajmniej będzie fajna zdrowa rywalizacja SP 1 na SP 2 jak za starych dobrych czasów. 20:32, 16.01.2020


RodzicRodzic

12 1

Ale nikt nie powiedział że przechodzi wychowawca 20:03, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smutassmutas

13 0

Przy wyborach radnych kierowałem się jakoby znajomością .Ale jednak nie do końca wiemy co znajomi mają w zanadrzu.Na drugi raz nie będzie sentymentu!!!! 20:05, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlaOla

18 0

Na drugi raz przy wyborze radnych kieruj się rozumem,a nie znajomościami.Czasem wydaje się nam że kogoś znamy,że jest sympatyczny bo się kłania,że jest mądry bo jest np nauczycielem,a prawda bywa czasem zupełnie inna. 22:07, 16.01.2020


RodzicRodzic

9 10

A ja chcę szkołę podstawową nr3 dzieci będą miały blisko i będzie bezpiecznie najlepiej gdzieś około parku będzie fajnie ??? 21:27, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IgorIgor

20 3

Dość bzdur na temat szkół. Ja dam dziecko tam gdzie bliżej czyli do szkoły na Dworcowej, ponieważ mieszkam na osiedlu. 08:06, 17.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mama Mama

15 1

I słuszna decyzja też mieszkam na osiedlu i bez zastanowienia przepisuje dziecko do SP2 12:20, 17.01.2020


MamaMama

12 2

I właśnie o to chodzi. Bo decydują o tym TYLKO Rodzice,a nie wladza albo radni!! 13:47, 17.01.2020


Mama 2Mama 2

18 4

Dokładnie.Nikt nie będzie nam wmawiał gdzie mamy posłać nasze dziecko.Robią nam sieczkę z mózgu,knują ,kłamią,mataczą po to,żeby tylko do Dwójki nie posłać!! A czy mają naprawdę na myśli dobro naszych dzieci??? Baaardzo w to wątpię!! 13:52, 17.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YyyYyy

9 11

Nie będzie SP1,SP2,a nawet SP3 przy takiej hojności i polityce rządzący będziemy dowozić nasze dzieci do Sp w gąskach ,Sp Kijewie gdzie na 1 nauczyciel przypada na 3 dzieci bo tam oddali głosy na burmistrza nie będzie pieniędzy na nic tylko zaciągnięte kredyty ,a on za3,5 odejdzie i nie poniesie żadnych konsekwencji.Brawo oby się nie spełniło ? 15:19, 17.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HhhHhh

4 2

W szadlowicach za pewne nie glosowali na obecnego a też jest tak malo dzieci. Nie szukakcie problemu tam gdzie go nie ma 17:57, 17.01.2020


TataTata

15 4

Nie przepadam za naszym burmistrzem,tak prywatnie... ten jego styl i sposób bycia... wiecie o co chodzi...JEDNAK W SPRAWIE SZKÓŁ TO ON MA RACJĘ bo stoi po stronie DZIECI i rodziców,cała RESZTA to walka o utraconą władzę,wpływy i etaty dla nauczycieli,nie dajmy się zmanipulować.W Gniewkowie zawsze były DWIE SZKOŁY i dla dzieci to jest NAJLEPSZE ROZWIAZANIE. ps. W sprawie szkół zebrano 500 podpisów mieszkańców, BURMISTRZ się nimi przejął, TO DOBRZE CZY ŻLE ? 15:31, 17.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MamaMama

13 1

Podpisów zebrano ponad 700 to o czymś świadczy, ale była władza miała gdzieś dobro dzieci 15:38, 17.01.2020


Mama2Mama2

14 1

Popieram! Wszyscy pamiętamy,że poprzednia władza nie przejęła się tym w ogóle, zlekcewazyla ponad 700 podpisow,że rodzice chcieli i chca SP2 !! 16:47, 17.01.2020


lexlex

7 5

piękny tytuł - manipulacja
to niech burmistrz przedstawi wszystkie dokumenty dotyczące tych 2 uchwał
z naciskiem na wszystkie!!!!!
i wtedy postawimy pytanie co oznacza manipulacja!!!!!!
13:02, 18.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Mamado Mama

9 4

te podpisy były zbierane w 2017 roku i wtedy to co mówiono było manipulacja
Wtedy by powstała szkoła kl 1 sp i 2 klasy gimnazjum
a reszta byłaby pusta .
nie można było wtedy szkole i obwody podzieli równo ale ....manipulowanie częścią nauczycieli i rodziców wykorzystując nieznajomość przepisów pewnie sami też nie znali 13:08, 18.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

9 3

Wróciłam ze spotkania w szkole nr 1 w sprawie szkół. Jestem rozczarowana. Nikt nic nie wie. Dlaczego nasze dzieci mają być królika doświadczalnymi. Jaki będzie podział klas, jacy nauczyciele będą uczyć. Czarna magia. Może w końcu ktoś zajmie stanowisko w tej sprawie. Konkretnie. 17:56, 22.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do ABC... Do ABC...

5 2

Nie ma to jak chore prowokacje, wszystko zostało jasno powiedziane... Tak trudno odpuścić...? 16:56, 23.01.2020


dede

8 2

Dyrektorka jasno wytłumaczyła. 16:43, 24.01.2020


zebraniezebranie

4 2

Jak to wszystko zostało wytłumaczone jak pan burmistrz nie potrafił odpowiedzieć na najprostsze pytanie - czy klasa powstanie jeśli zgłosi się do niej mało osób - pytała o to jedna z mam, która rozważała przeniesienie swojej córki. 17:07, 24.01.2020


Pytanie Pytanie

5 2

A ja zapytam tak
Dlaczego Pan Paweł D i jego radni popierają pomysł Sp 2 A sam dzieci oddał do szkoły w Inie? Czy już wie jak to się zakończy? 16:00, 24.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szkołyszkoły

5 1

dajcie spokój sp 1 i sp2
teraz nadchodzą GĄSKI!!!
będziemy utrzymywać nową szkołę. 16:45, 24.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Odpowiedź, Odpowiedź,

1 2

Pan Paweł wie co robi. Szkoda że inni nie mają odwagi. Nasze dziecko, nasza sprawa czyż nie mam racji? 20:40, 24.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GwiazdaGwiazda

3 0

Kiedy w końcu ruszy astrobaza? Tyle było obietnic. 07:30, 25.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

0 0

A co zrobił poprzedni burmistrz. Już, w dniu otwarcia nie można było zwiedzać. 07:46, 02.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

0 0

Co dalej. Astrobaza to atrapa. 07:49, 02.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%