Trwa ogólnopolski strajk nauczycieli, który podjęli także pedagodzy z SP nr 1 w Gniewkowie.
Strajk w całym kraju wywołuje ogromne emocje i nie inaczej jest w naszej gminie. Część mieszkańców wspiera nauczycieli, kibicując im w walce o lepsze warunki pracy i wyższe wynagrodzenia. Zdarzają się nawet słodkie prezenty, za które obdarowani serdecznie dziękują.
Nie brakuje też głosów, że nauczyciele wzięli uczniów za zakładników i ze względu na niski wymiar godzin pracy na podwyżki nie zasługują.
Dziś po raz pierwszy oficjalnie głos postanowili zabrać sami zainteresowani. Nauczyciele z SP nr 1 w Gniewkowie przesłali do gniewkowo.eu prośbę o publikację odezwy do rodziców, którą wystosowali. Oto jej treść:
„Szacunek oddany klasie nauczycielskiej jest miarą oświaty narodu, bo im więcej naród jest oświecony, tym wyżej ceni tych, którzy mu światło przynoszą.”
Eliza Orzeszkowa
Drodzy Rodzice!
Znaleźliśmy się w bardzo trudnej sytuacji w szkole. Dotychczasowe formy protestu oszczędzające społeczność szkolną (demonstracje, pikiety, listy, petycje), nie przyniosły oczekiwanego rezultatu. Czujemy się ignorowani i lekceważeni. Jako grupa zawodowa jesteśmy zmuszeni zawalczyć o nasze prawa i godne wynagrodzenie. Jesteśmy nie tylko nauczycielami, ale i rodzicami, którym zależy na pełnej perspektyw przyszłości dzieci.
– to nie nasza wina, że uczniowie są przemęczeni i przepracowani,
– to nie nasza wina, że podręczniki były pisane na kolanie, a podstawa programowa jest przeładowana,
– to nie nasza wina, że oświata jest wiecznie niedofinansowana, a sprawy ważne dla edukacji są bagatelizowane.
Zrozumcie, że nam też zależy, aby każde dziecko osiągnęło sukces poprzez uczestniczenie w ciekawych zajęciach, rozwijanie swoich pasji, udział w konkursach, zawodach sportowych… Jesteśmy nie tylko nauczycielami, ale również przewodnikami dzieci i młodzieży w poszukiwaniu ich własnej drogi życiowej. Od wielu lat nasza praca jest niedoceniana przez kolejne rządy. Ubolewamy, że znaczna część opinii publicznej podważa nasz autorytet, starając się poniżyć nas, co z kolei powoduje, że tracimy możliwość realnego wpływu na wychowanie i edukację Państwa dzieci. Nie będzie dobrej edukacji bez dobrych nauczycieli, a dobrych nauczycieli bez godnego wynagrodzenia i szacunku ze strony społeczeństwa. Nadszedł czas, aby polscy nauczyciele zawalczyli o swoją godność. W tej batalii potrzebujemy Waszego wsparcia i zrozumienia naszego protestu – uczymy przecież Wasze dzieci. Bądźmy sprzymierzeńcami w walce o jutro oświaty w Polsce. Zwracamy się do Was, Rodziców, o wsparcie.
Nauczyciele SP 1 Gniewkowo
[ZT]2752[/ZT]
[ZT]2743[/ZT]
Mama Jola11:44, 12.04.2019
Popieramy Was, egzaminy sie odbywają wiec ok, walczcie o swoje. 11:44, 12.04.2019
Uczeń 11:50, 12.04.2019
w sumie ok, można odciąć się od codziennej rutyny tym wolnym. Ale podwyżek bym nie dał, jeśli ktoś mówi nie, to nie (słowa mojej wychowawczyni która strajkuje) 11:50, 12.04.2019
John Doe12:14, 12.04.2019
Strajkować powinniście sobie w wakacje, a nie jak co rok pogrywacie sobie uczniami. 1000 zł podwyżki? To już nawet nie jest śmieszne.(bezczelność) Kto ma za to zapłacić? Jeśli PIS daje 500 na każde dziecko to i tak większość nauczycieli te pieniądze dostanie. Co to dzieci nie mają?
12:14, 12.04.2019
K12:21, 12.04.2019
Kiedyś nauczyciel został po lekcjach by dziecku które nie zrozumiało wytłumaczyć. A dzisiaj? Korepetycje. Niech się wezmą do roboty a nie jeszcze wymagają! Dosyć maja! 12:21, 12.04.2019
Zaznajomiona uczenni14:51, 12.04.2019
Mało, że wszelkie dodatkowe zajęcia prowadzą za darmo? ZA DARMO? Nikt inny w żadnych zawodzie nie pracuje za darmo, wszelkie nadgodziny są opłacane. Jeśli dziecko nie rozumie, podchodzi do nauczyciela, mówi o tym, a wtedy nauczyciel albo umówi się z nim na przerwę (lub kilka), albo materiał powtórzy z wszystkimi na lekcji. Tak to wygląda, więc proszę nie wprowadzać społeczeństwa w błąd. 14:51, 12.04.2019
Kanon 15:00, 12.04.2019
Mało świadome społeczeństwo i ty K oświecę Cię i powiem że kółka nie są dofinansowywane nauczyciel robi te godziny jako wolontariat. 15:00, 12.04.2019
Vanillataste17:05, 12.04.2019
W ramach tych wszystkich negatywnych hejtow wobec nauczycieli chcialabym nadmienic ze jestem od wielu lat nauczycielem zarowno w jeszcze istniejacym naszym gimnazjum i SP 1 i szanowni Panstwo nie rozumiem jak mozecie pisac takie rzeczy bo to nie chodzi o podwyzki tylko o przyszlosc Panstwa dzieci i wnukow bo jesli zqrobki w oswiacie nie zmienia sie to nie bedzie ludzi z pasja i rakie osoby z przypadku beda uczyc Wasze dzieci.Jak w kazdym zawodzie sa wsrod nauczycieli tacy z przypadku ale wiekszosc do ludzie z pasja dzieki ktorym Panstwa dzieci nie tylko sa wyksztalcone ale posiadaja pasje zyciowa,wiedza jak sobie radzic w zyciu bo nauczyciel w szkole to nie tylko ksiazka i zeszyt i 45 minut na 18 h jak Panstwo twierdza bo my z uczniami rozmawiamy o wszytkim jestesmy dla Uczniow wsparciem nie ocenaimy nie negujemy zachecamy do rozmow o problemach z Rodzicami wlasnie i nie tylko od poniedzialku do piatku ale zawsze jestesmy dla uczniow.A co do wycieczek jedziemy z uczniami bo chca z nami przebywac bo po prostu nas lubia i pracyjemy wtedy 24 h na dobe i nie mamy za to nadgodzin lub dodatkowej zaplaty.A co do korepetycji to prosze Panstwo to rodzic wymaga od nauczyciela wiec gdyby Panstwo zglaszali problemy z nauczycielami ktorzy faktyczne nie maja pasji i nie doceniaja wolnego czasu dzieci to pozniej placa Panstwo miliony monet za korki.Kocham swoja prace nasze dzieci i taki hejt na nasze srodowisko jest dla nas bolesny bo wszyscy oddajemy im nasze serce na one hundred %. 17:05, 12.04.2019
:/12:30, 12.04.2019
Gniewkowo jest specyficzne.. szkoda,że jest wśród nas tyle nienawiści.. 12:30, 12.04.2019
xyz13:14, 12.04.2019
To miasto nie jest specyficzne, jest straszne. 13:14, 12.04.2019
taaa21:38, 12.04.2019
Nienawiść, wykluczając wszechobecne menelstwo ( w tak małym mieście, zróbcie w końcu coś z tym!) , jest wprost proporcjonalna, do racjonalnego podejścia do życia. A ten "strajk" wymyka się spod tej definicji. 21:38, 12.04.2019
Użytkownik12:38, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Bez komentarza12:51, 12.04.2019
Wy nauczyciele macie za dobrze niedosyc ze macie dotacje do mnieszkania 12 13 pesje to jeszcze platne wakacje. Dzieci w tym momencie sa poszkodowane przez was. Zamiast dobrze uczyc w szkole przerobic material to dzieci za was musxa nadrabiac to w domu w dodatku musza korzystac z korepetycji. Jezeli nie psuje wam wynagrodzenie to prosze zmienic zawód isc na kase lub do cykori ustac na tascmie i *%#)!& w akordzie jak sie nie podoba inni ludzie ktorzy pracuja fizycznie mie stekaja o podwyżkę bo to jest nie realne a wy za malo macie poprzewracalo wam sie w *%#)!& i tyle. 12:51, 12.04.2019
Ort13:03, 12.04.2019
Cykorii
stanąć
stękają
nierealne
nie dosyć
13:03, 12.04.2019
do Ort13:17, 12.04.2019
To się nazywa ortografia wyklęta ;) 13:17, 12.04.2019
Kanon15:31, 12.04.2019
Dotacje do mieszkania dostaja na terenach wiejskich 13 dostaje się tez w innych zawodach a całe wakacje nauczyciel nie ma laby 15:31, 12.04.2019
wakacje19:34, 12.04.2019
Nauczyciel ma wakacje od końca czerwca i do końca sierpnia. W ciągu tego czasu w szkole zjawi się może z 5 razy. Niektórzy może ze 2 ... 19:34, 12.04.2019
Xyz12:54, 12.04.2019
Niedługo powstanie druga szkoła. Zobaczymy kto z nich odpadnie. W końcu będą mogli zrobić porządek z niektórymi nauczycielami, zobaczymy czy wtedy będą strajkowac. Będą mieć nauczkę za ten strajk, może wtedy będą żałować tego do czego przekonał ich bromiarz. Jeszcze będą prosić się o pracę! 12:54, 12.04.2019
S22:19, 12.04.2019
Ty będziesz prosić aby wrócili gdy dziecko nie będzie umiało się wysłowić a tym bardziej podpisać 22:19, 12.04.2019
Nn12:59, 12.04.2019
Krytykujesz strajk nauczycieli? Uważasz nauczycieli szkół publicznych za nierobów? To może poślij dziecko do prywatnej szkoły, będziesz miał problem z głowy! Nie stać Cię? ... zmień pracę! 12:59, 12.04.2019
Nnn13:18, 12.04.2019
Ty Nauczyciel masz pensje z naszych podatków, robię na Ciebie! To ty przyłoż się do roboty. Oby po tym strajku były masowe zwolnienia. 13:18, 12.04.2019
Do nnn15:03, 12.04.2019
Elokwent. Brawo! 15:03, 12.04.2019
Brawo!!!!13:10, 12.04.2019
Brawo za odwagę! Trzymamy kciuki!!! 13:10, 12.04.2019
mama13:14, 12.04.2019
a czy te 18 godzin, na które składa się etat, to godziny lekcyjne, czy zegarowe?? Bo to tez jest soira różnica.... 13:14, 12.04.2019
Rodzic14:58, 12.04.2019
18 to absolutne minimum, a tyle mają, bo pracy brakuje. To nie jest tak, że dokładnie 18 muszą pracować, nie więcej, nie mniej. Takie czasy mamy, że muszą uzupełniać etaty, dojeżdżając do innych szkół. Odnosząc się do porównania lekcyjnych do zegarowych, nie zapominajmy, że przerwy między lekcjami również są pracą, gdyż nauczyciele pełnią dyżury, ogarniając biegające i krzyczące dzieciaki. Sama, gdy przyszłam na chwilę załatwić z wychowawcą ważną sprawę, dziwiłam się, jak ci biedni ludzie mogą wytrzymać, bo ja od samego wejścia i hałasu miałam bóle głowy. Ogromne gratulacje za cierpliwość. 14:58, 12.04.2019
zegarowa?15:00, 12.04.2019
lekcja trwa 45 minut w czasie przerw nauczyciele pełnią dyżury na korytarzach. Chyba w żadnej pracy nie ma tylu decybeli jak w szkole. 15:00, 12.04.2019
...15:17, 12.04.2019
ale czy każdy nauczyciel ma każdą przerwę "zagospodarowaną"?
Ja akurat nie opowiadam się za żadną ze stron - bo wiem, że są nauczyciele, którzy nawet kiedy maja okienko, to są do dyspozycji uczniów, ale są też tacy, dla których przerwa, to świętość i nie można im przeszkadzać...
Noi strasznie denerwuje mnie to, że nauczyciele tak strasznie użalają się, że mają masę zajęć pozalekcyjnych (klasówki w domu do sprawdzania, rady, dokształcanie, itp.) i te 18h to czysta fikcja. Rozumiem, że mają sporo zadań po lekcjach, ale "zwykli" ludzie też muszą się dokształcać i robią to w czasie wolnym, też kosztem rodziny.
Reasumując - podzielam postulat, że nauczyciele powinni godnie zarabiać, ale nie podzielam argumentów tego typu, że po lekcjach mają masę zadań (bo etat to 40h, w tym 18 przy tablicy, a reszta to właśnie rady, sprawdzanie zadań, itp.) 15:17, 12.04.2019
Kids13:16, 12.04.2019
Mam radę do rodziców dzieci z Przedszkola ... zacznijcie masowo przyprowadzać dzieci.... Zacznie się im *%#)!& robić że muszą odmawiać opieki.... 13:16, 12.04.2019
mama13:20, 12.04.2019
ja już w przyszłym tygodniu nie będę miała z kim zostawić dzieci i muszę zaprowadzić 13:20, 12.04.2019
Do mama15:03, 12.04.2019
Proszę zaprowadzić dziecko do goku, zapewniają darmową opiekę i catering. Ale z drugiej strony, czy to nie jest odpowiednia mobilizacja, by dołączyć do nauczycieli i tym zmusić rząd do podjęcia działań? Aktualna ignorancja jest absurdalna, skoro samych nauczycieli nie respektują, należy rozpocząć reformę oświaty większym gronem. 15:03, 12.04.2019
mama15:19, 12.04.2019
w goku z tego co widziałam, to dzieci od 7 lat... 15:19, 12.04.2019
S22:22, 12.04.2019
Mam radę dla Pani/Pana proszę się wysławiać bo dzieci się uczą! 22:22, 12.04.2019
50/5013:18, 12.04.2019
Niestety, ale ogólne podwyżki dla wszystkich nauczycieli moim zdaniem są niesłuszne. Jest grono pedagogów, którzy rzeczywiście wkładają serce w pracę z uczniami, angażują się, działają w kólkach, są opiekunami samorządu, etc.. Ale jest też niestety cała masa "belfrów", którzy siędzą od do... i więcej ich nie obchodzi... Powinny być konkretne premie uznaniowe, za konkretne działania, a nie widzi misię durektorów - tego lubie to mu dam...
Konkretny wykaz za co i ile... 13:18, 12.04.2019
Ag21:21, 13.04.2019
Zgadzam się. Na świetlicy siedzą nic nie robią, w bibliotece tak samo no i nauczyciele wf każą biegać lub grać w piłkę cała lekcje a sami siedzą w telefonach . Jeszcze im źle 21:21, 13.04.2019
Rodzic13:40, 12.04.2019
Opisując ogół działań, jakie podejmują szkoły w Gniewkowie, a myślę iż dzieje się tak w większości szkół w Polsce stwierdzam, iż żądania nauczycieli są wyssane z palca. Podejście i nauczanie jest co najmniej na miernym poziomie, brak zajęć dodatkowych, które odciążyły by rodziców od nadrabiania materiału, który może w 10-15%zrealizowany jest na lekcjach programowych. Autopsja przypadków dzieci i rozwiązywania sytuacji zmusza mnie do stwierdzenia iż szkolnictwo to forma pozyskania dochodu, bez jakiegokolwiek poświęcenia sie w ten zawód. Oczywiście wyrażam sie za ogół, a są przypadki pozytywne. 13:40, 12.04.2019
?13:46, 12.04.2019
autopsja przypadków dzieci???
CO AUTOR MIAŁ NA MYŚLI? 13:46, 12.04.2019
Wnikniona w edukacyj15:09, 12.04.2019
Brak zajęć dodatkowych? Bzdura, sama uczęszczam na trzy, gdyż na więcej nie starcza mi czasu. Jest mnóstwo zajęć, tylko trzeba się zainteresować.
Poza tym wszelkie kółka i zajęcia nauczyciele prowadzą ZA DARMO. ZA DARMO. W żadnym innym zawodzie nikt nie pracuje za darmo. Wszelkie nadgodziny są opłacane. Jaka w tym sprawiedliwość? ŻADNA. A jednak nauczycielom zależy i prowadzą te zajęcia. 15:09, 12.04.2019
Studentka 22:16, 12.04.2019
Proszę podjąć się domowego, samodzielnego nauczania w takim razie. Nauczyciele poświęcają się w dużej mierze uczniom, wręcz ogromnej. Z perspektywy czasu stwierdzam że nauczyciele trzymają pieczę nad uczniem do zakończenia szkoły średniej, później trzeba radzić sobie samemu. Nikomu w szkole wyższej nie zależy by student zdał czy przeszedł dalej, nie ma wychowastwa, zajęć dodatkowych czy pomocy i pytanie moje jest takie: "Jak Pani/Pana dziecko poradzi sobie później?!". 22:16, 12.04.2019
Do Ag21:51, 14.04.2019
Pisz konkrety... Którzy nauczyciele wf siedzą na ławeczce z telefonem.. Konkret będzie uczciwy... Nie wszyscy to robią a tj. Ważne... Nie wrzucaj y wszystkich do jednego worka... 21:51, 14.04.2019
Matka14:04, 12.04.2019
Oczywiście macie państwo prawo do strajku. Ale niestety jest mi bardzo przykro ,że opuściliście nasza dzieci podczas egzaminów. Po takim zachowaniu trudno mi jest uwierzyć w dobro ucznia.Czasami trzeba iść na kompromis ,a nie uparcie brnąć i zlekceważyć egzaminy kosztem naszych dzieci. 14:04, 12.04.2019
Więcej empatii15:14, 12.04.2019
Strajki w innych terminach nie przyniosły skutku. Strajkować w wakacje? Na takich nikt by nie spojrzał. Mimo wszystko nauczyciele duchem są z młodzieżą, w końcu sami robili wszystko, by ich do egzaminów dobrze przygotować.
Suma sumarum egzaminy się odbyły, nauczyciele dobrze wiedzieli, że tak będzie, więc dlaczego mieliby nie strajkować? 15:14, 12.04.2019
Studentka22:10, 12.04.2019
Było wziąć domowe nauczanie i samemu wspierać swoje dziecko w tym trudnym egzaminie. 22:10, 12.04.2019
O ironio14:37, 12.04.2019
Rozumiem że dzieci nie znalazły się w trudnej sytuacji, a nauczyciele byli ich sprzymierzeńcami i wspierali dzieci podczas ważnych dla ich przyszłości egzaminów. 14:37, 12.04.2019
Marta14:56, 12.04.2019
Oczywiście rozumiem Twoją ironię.Gdy dzieci walczyły samotnie o swoją przyszłość podczas egzaminów , to ich wspaniali nauczyciele częstowali się w pokoju nauczycielskim słodkościami i kawką, widać na załączonym zdjęciu.Przykre ale prawdziwe.Myślę że taką postawę ,którą pokazali w czasie egzaminów przysporzyli sobie jeszcze więcej wrogów niż sprzymierzeńców. 14:56, 12.04.2019
ćat14:57, 12.04.2019
Powiem Tobie więcej - znam takich nauczycieli, którzy twierdzą, że strajkują w imię dobrej, świetlanej przyszłości dzieci ;) 14:57, 12.04.2019
Za belframi 14:43, 12.04.2019
Widzicie nauczyciele coście wychowali?Sam jad za trud włożony w wychowanie. Smutne,ale prawda. 14:43, 12.04.2019
co?14:52, 12.04.2019
Trud w wychowanie to włożyła moja mama - to ona musiała słuchać moich narzekań, mojego pyskowania, to ona musiała znosić moją niechęć do obowiązków domowych, słuchac ciągłego wzdychania i narzekania (tak, w pewnym momencie hormony biorą górę ;) ).W szkole byłam nieśmiałym aniołem :) Ale wracając do sedna - uważam, że to rodzice wychowują. Sorry, ale to kim dziś jestem zawdzięczam mojej mamie i tacie, a nie pani od biologii. 14:52, 12.04.2019
obiektywnie15:13, 12.04.2019
Jest mi szkoda nauczycieli, że dali się wciągnąć w rozgrywki między politykami i uwierzyli, że komuś zależy na tym, aby wiecej zarabiali. Z drugiej strony postawa wielu z pedagogów i język jakim się oni posługują i jak traktują tych co się ze strajku wyłamali, napawa mnie głębokim rozczarowaniem, na to że tak niski jest obecny stan naszych edukatorów. W powyzszym liście nauczyciele piszą o zmianach w edukacji, które należy i trzeba zrobić, aby ona miała jakiś sens. Jednak nie były one w postulatach stawianych rządowi. Jedyne o co walczono to podwyżka. A ona przecież nie zmieni programów ani standardów nauczania. Nie jest zatem w porządku, aby teraz nami manipulować i nam wmawiać, że chodziło o poprawienie edukacji i dobro uczniów. Rozumiem, że nauczyciele są ofiarami systemu, jaki w naszym kraju panuje. Jednak po to niosą oświaty kaganek, aby korzystać z niej, ajko źródła rozumu, i robić to co rozsądne i dobre, a nie dzielić nas jak robią to inni. 15:13, 12.04.2019
W sercach ludu15:26, 12.04.2019
Strajk jest odbierany politycznie, ale nauczyciele, każdy z kolei, walczy przede wszystkim o szacunek. PiSowcy też strajkują, a wśród wyłamanych są opozycjoniści. Co do postulatów, prawnie nie mogą od państwa rządać szacunku. Bo jak? To wartość, którą mieli nam wpajać rodzice, jak widać bezskutecznie. Podwyżki to tylko materialna część całości, tylko to jest widziane przez zachłanne ludzkie oko. Cały strajk ma o wiele głębszy sensu niż to, czym obecnie karmią nas media. Gdyby porozmawiało się z pojedynczym nauczycielem, sam na sam i wysłuchało go, nasze myślenie i potrzeganie sprawy zmieniłoby się o 180°. Ja miałam szczęście słyszeć taką rozmowę, lecz ogromna część społeczeństwa nie i nie są oni świadomi istoty sprawy. W tej niewiedzy zioną nienawiścią do ludzi, których nie znają, gdyż osobiście ma się w życiu do czynienia z niewielką częścią edukatorów. Nie zapominajmy, jakie znaczenie w życiu ma edukacja. 15:26, 12.04.2019
Realista17:17, 12.04.2019
Zabrać 500+ i dać nauczycielom, to jest genialne rozwiązanie. Od jutra zbieram podpisy, aby przedstawić projekt. Wszyscy pobierający 500+ jakoś nie krzyczą, że to właśnie ciężko pracujący finansują ten program (bo przecież pis nie wyciąga tych pieniędzy ze swoich kieszeni, z kont spółek państwowych tylko podatników (podatek od przychodu bo ktoś pracuje, kupuje i płaci VAT za jedzenie, paliwo). Ktoś kto nie pracuje nie płaci podatków ze swoich pieniędzy bo ich nie ma, płaci je z pensji innych jeżeli pobiera 500+... 17:17, 12.04.2019
Dobre 17:46, 12.04.2019
Nauczyciele też pobierają 500+.chcesz im zabrać? 17:46, 12.04.2019
Realista18:16, 12.04.2019
Dzieci nauczycieli jest szacunkowo mało wśród tych dzieci na które jest 500+. Wolałbym dać ludziom do wypłaty większą kasę niż 500+ na frywolne życie niektórych osób (alkohol, drogie smartfony, bajeranckie e-papierosy, drogie ciuchy- taki człowiek mający gdzieś pracę nigdy nie doceni wartości pieniądza jak osoba pracująca, a szczególnie wartości nieswojego pieniądza). Podkreślam, że nie wszyscy beneficjenci zaliczają się do powyższej grupy! Są ludzie pracujący dobrze zarządzający tymi pieniędzmi, a nie żyjący z dnia na dzień za 500zł- i nie kupuję usprawiedliwienia, że nie ma pracy. Jak ktoś chce i ma chęci to będzie pracował, a większość takich ludzi to zdrowe, młode osoby z podejściem miej... a będzie ci dane. 18:16, 12.04.2019
Kalo23:22, 12.04.2019
Lepiej było za PO jak nasze pieniądze z podatków do kieszeni sobie wkladali??? 23:22, 12.04.2019
Ojciec przedszkolaka17:29, 12.04.2019
Tyle kontrowersji w sprawie strajku nauczycieli i pytanie czy wspieram strajkujących. W każdym zawodzie są lepsi i gorsi, ci co się poświęcają i tacy co robią tylko od do. Tyle się mówi o nauczycielach w szkołach, a nikt nie wspomina o nauczycielach z przedszkola. Miałem niedawno córkę w przedszkolu i co? Czy ja wspieram te panie - o nie! Ja nie tylko je wspieram, ja je podziwiam, i nie boję się stwierdzić uwielbiam. To one czeszą najpiękniejsze warkocze, to one przytulają płaczące i wyjące beksy, wycierają zasmarkane nosy, przebierają zabrudzone gacie. To one uczą pierwszych piosenek i słuchania bajek. To one często uczą kolorów, rysowania, malowania, wycinania, liczenia, tańca i wszystkiego czego mały człowiek nauczyć się powinien. I wydaje się, że to ich praca - owszem, ale my rodzice oceniamy te panie z perspektywy ja rodzic i moje dziecko, a nie ja rodzic i 25 trzylatków. To jest dla mnie niewyobrażalne i za żadne pieniądze świata nie chciałbym być na ich miejscu. Dlatego czapki z głów i walczcie o swoje bo pani z Biedronki Was nie zastąpi, ale Wy panią z Biedronki bez problemu. 17:29, 12.04.2019
Pani z biedronki18:08, 12.04.2019
Niejednokrotnie teraz Pani z Biedronki ma porównywalne wykształcenie, co pani z przedszkola, tylko mniej znajomości.... 18:08, 12.04.2019
Ktoś22:13, 12.04.2019
Do Pani z biedronki, jeśli ma Pani ukończone studia z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej to proszę napisać cv i składać gdzie się da, do tego nie trzeba znajomości. Gniewkowskie przedszkole nie jest jedynym na świecie.... 22:13, 12.04.2019
Asia22:41, 12.04.2019
Właśnie jedna pani z Biedronki, zastępca kierownika na dodatek, po kilku latach pracy w tym kołchozie dostała pracę jako przedszkolanka w Inowrocławiu, proszę sobie wyobrazić ;-) ponieważ miała wykształcenie pedagogiczne, więc proszę nie opowiadać bzdur. Żaden człowiek nie jest niezastąpiony. Kolejny co myśli, że ludzie na kasie to ludzie bez wykształcenia bo "pani z Biedronki nie zastąpi przedszkolanki". Dobre sobie. 22:41, 12.04.2019
koment17:38, 12.04.2019
Długo się jeszcze będziecie kłócić, bo trochę mnie już nudzi ta dziecinada. 17:38, 12.04.2019
S22:17, 12.04.2019
Proszę opuścić stronę, nie czytać, nie udzielać się. 22:17, 12.04.2019
Wdzięczny uczeń 18:16, 12.04.2019
Chcą podwyżki i dodatku za wychowawstwo. A ja się pytam gdzie była moja wychowawczyni gdy my pisaliśmy egzamin. Strajkowala i miała nad uczniów gdzieś. Po tych dniach niepewności czy egzamin się odbędzie nie podeszła nawet dodać nam otuchy. Szacunek dla tych nauczycieli co się przeciwstawili i pozwoliło napisać nam ten egzamin. Na pewno koledzy strajkujacy im za to ,, szczerze podziekują ''. 18:16, 12.04.2019
idea?!18:24, 12.04.2019
Nauczyciele na pewno czują się zagubieni. Widać, że niektórzy się przejmują. Ciekawe kto z nich słyszał o Korczaku... Strajkujący na pewno tylko zapomnieli. 18:24, 12.04.2019
Mama518:34, 12.04.2019
Nie jestem za strajkiem ponieważ mam dziecko niepełnosprawne które musi odbywać dodatkowe zajęcia z rewalidacji i wczesnego wspomagania dlatego z powodu tego też strajku dziecko siedzi w domu a mauczyciele maja to w powiązaniu strajk to strajk. Ale nikt nie pomyślał o dzieciach i rodzicach. Myślą tylko o sobie i o podwyżkach a w dupie maja dzieci. 18:34, 12.04.2019
Mama 5 18:36, 12.04.2019
Żadnych sobut ani wakacji nie poświęce aby moje dziecko musiało odrabiać bo już głośno o tym 18:36, 12.04.2019
Obywatel18:51, 12.04.2019
Nie musisz nic poświęcać, jeżeli wolisz aby twoje dziecko czegoś nie zrozumiało albo nie wiedziało bo nie przyjdzie na zajęcia to twoja sprawa.
pislandia tak nauczyła się rozdawać nieswoje pieniądze, że nie zdziwią mnie kolejne strajki innych grup. Brakiem porozumienia blokują powrót nauczycieli do szkół. 18:51, 12.04.2019
Studentka22:06, 12.04.2019
Ty kobieto dziękuj tym nauczycielom!!! Jakbyś uczyła swoje dziecko ortografii to daleko by nie zaszło... są jakieś pewne wymagania nawet odnośnie pisania CV.
SOBÓT od SOBOTA * 22:06, 12.04.2019
Eliza Nieorzeszkowa19:19, 12.04.2019
?Szacunek oddany klasie nauczycielskiej jest miarą oświaty narodu, bo im więcej naród jest oświecony, tym wyżej ceni tych, którzy mu światło przynoszą. Lecz jeśli niosący światło zabłądzili w ciemności i obłędzie, chwała narodom w których zwykła mądrość i rozsądek będzie".
19:19, 12.04.2019
poeta19:25, 12.04.2019
Bardzo mądre. Opamiętajcie się. 19:25, 12.04.2019
a koniec roku?19:22, 12.04.2019
Ciekawe czy nauczyciele dadzą uczniom promocję do następnych klas? 19:22, 12.04.2019
abc19:46, 12.04.2019
Tylko, że Wy podwyżki dostaliście i dostaniecie, a w perspektywie macie obiecane kolejne i kolejne ( i bardzo dobrze), w sytuacji gdy od lat ich nie było, a z jedynym rządem który od 1989r. dotrzymuje słowa (z jednym się można zgadzać z innym nie ale dotrzymuje) , robicie ustawkę polityczną a nie żaden strajk z opozycją (w tym z Broniarzem, bo to polityk w zasadzie uczestniczący w manifestacjach KOD) , by go obrzydzić społecznie i de facto chamsko obalić . Nie ważne że tamci kłamali, kradli i nie dotrzymywali słowa, a stricte Wam dołożyli karciane. Widać wykształcenie to nie wszystko. To *%#)!& naiwne i nierozsądne. Może trochę dialogu i kompromisu (kompromis oznacza ustępstwa z dwóch stron konfliktu przypominam) Widać wykształcenie i mądrość nie zawsze idą w parze. A na marginesie to wychowują przede wszystkim rodzice. Tak było, jest i będzie. I jak widzę ten "strajk" to chwała Bogu za to!!!! 19:46, 12.04.2019
????21:23, 12.04.2019
Możesz jaśniej i krócej ? 21:23, 12.04.2019
jgh20:03, 12.04.2019
Strajk? Jaki strajk? Wałęsie ówczesnej "światłości narodu" podobno wódkę i piwo dowozili do Abramowa. A ja spytam czy Wam pączki smakowały? Wycieczka szkolna się udała? Przypinacie klapy KOD-u jak Broniarz?....Jak tak macie moje dzieci wychowywać i dodatkowo cynicznie zastawiać się ich dobrem ( słowo sumienie a nie pieniądze też jest Wam znane czy już nie? ) to ja dziękuję bardzo. Wiem, że jest spora część nauczycieli (nie tylko takich dla których to zwykła robota) , która to rozumie, ale ciężko się wyłamać. W życiu czasem nadchodzi jednak taki czas że trzeba mieć ja...ja i przyzwoitość oraz sumienie. A piękne słowa i cytaty to każdy potrafi dobrać tylko, że tutaj, to brzmi jak groteska. Ten strajk został tak poprowadzony że w zalążku miał, ale nie ma i nie będzie miał już poparcia społecznego, a możecie więcej stracić niż zyskać i nie mówię tu o pieniądzach. Żałosne to się robi. 20:03, 12.04.2019
zmagali bomo20:44, 12.04.2019
A ty masz ja...ja? Bo tak pięknie piszesz to chyba wiesz, ze ja...ja to po grecku oznacza ..babcia.. 20:44, 12.04.2019
Kawaler żoliborski21:22, 12.04.2019
Przypinamy znaczki Komitetu Obrony Demokracji tak długo ,jak długo demokracja będzie gwałcona przez pis.
Dla jednych jest ważna demokracja i edukacja a dla innych ważniejsze świnie i krowy. 21:22, 12.04.2019
zmagali bomo20:33, 12.04.2019
Pozdrawiam wspaniałych nauczycieli z SP 1 z Gniewkowa. Walczcie do końca! Wygracie!
20:33, 12.04.2019
Ona09:26, 13.04.2019
Taaa ... Bardzo "smaczna" i "przyjemna" ta ich "WALKA" :-)))) Jacobs ... pączusie ... trwaj chwilo! 09:26, 13.04.2019
bolo20:39, 12.04.2019
proszę przeczytać oświadczenia majątkowe naszych radnych nauczycieli ,zobaczycie że z ich finansami nie jest tak kiepsko. 20:39, 12.04.2019
Tylko 195621:32, 12.04.2019
Nawet jak dostaną i z 5 tysięcy podwyżki to ja już z żadnym naszym nauczycielem piwa nie wypiję i piątki nie przybiję. Wolę nie mieć żadnego kumpla niż 1000 fałszywych. 21:32, 12.04.2019
Studentka21:58, 12.04.2019
Szanuj ludzi którzy nauczają. Ciebie, Twoich rodziców i być może potomków. Choć szczerze lepiej żeby taka patologia się nie rozmnażała... 21:58, 12.04.2019
uczen21:40, 12.04.2019
Składam w imieniu swoim i moich kolegów i koleżanek największe dziękczynienie tym kilku prawdziwym NAUCZYCIELOM, którzy pozwolili nam napisać testy. Wielki wstyd za naszych wychowawców. Niech dyrektorka już nigdy nie da im wychowawstwa. "Pieniądze jednak to nie wszystko, ...liczy się ktoś kto jest tak blisko, nawet gdy forsy brak..." Tym, którzy byli blisko, którzy mieli dzisiaj łzy w oczach przez szyderstwo "pseudowychowawców" wielki szacunek. To są prawdziwi NAUCZYCIELE, a nie moja wychowawczyni, która miała w D naszą klasę. Kobieto idź do świeczek na taśmę na 8 godzin dziennie za 1800 na rękę a nie do szkoły. i na nocki bez wakacji ibez trzynastki 21:40, 12.04.2019
Studentka21:56, 12.04.2019
Gdyby nie ci nauczyciele to nie umiałbyś/abyś się podpisać na tym egzaminie. 21:56, 12.04.2019
TAK21:57, 12.04.2019
masz rację!!! Czytaj ELYTO! 21:57, 12.04.2019
niezastąpieni22:29, 12.04.2019
Strajk pokazał, że nauczycieli można łatwo zastąpić. Piękny odzew społeczny, że aż tylu ochotników zgłosiło się do pomocy w komisjach. Tak łatwo sprzedać się za obietnice 1000zł 22:29, 12.04.2019
A23:05, 12.04.2019
Niech ci sami zgłoszą się do nauczania dzieci, zobaczmy jak chętni będą. 23:05, 12.04.2019
chętni są23:10, 12.04.2019
Chętnych do nauczania jest na rynku pełno. Samo UMK czy UKW ma tylu absolwentów w sklepach bo nigdy nie dostali szansy żeby uczyć.Karta nauczyciela pozwala na przetrzymywanie nauczycieli biernych i miernych. Często chronią ich związki zawodowe. Niby mamy wolny rynek ale nauczyciele mają przywileje z czasów komunistycznych. 23:10, 12.04.2019
A23:16, 12.04.2019
Z tego co mi wiadomo z ogólnych statystyk nauczycieli w większych miastach brakuje. Gdzie są absolwenci skoro praca jest i wystarczy po nią sięgnąć? 23:16, 12.04.2019
Oferty pracy10:13, 13.04.2019
Orosze przejrzec oferty na stronach kuratorium, a nie uzywac zwrotu "podobno". 10:13, 13.04.2019
Uczennica22:53, 12.04.2019
Bardzo chciałam podziękować wszystkim osobom które zgłosiły się jako członkowie komisji im zależało na nas uczniach oraz tym nauczycielom którzy byli na egzaminie. Reszcie w tym naszej wychowawczyni wielki fu... off . 22:53, 12.04.2019
M23:08, 12.04.2019
Gdyby nie nauczyciele nie miałabyś co pisać. Idąc tym tokiem myślenia nie byłoby egzaminu a tym samym "wspaniałomyślnych" ludzi od pilnowania Was. 23:08, 12.04.2019
Do M 23:26, 12.04.2019
Idąc twoim tokiem rozumowanie Ciebie też by nie było ważne że Ci.wspanialomyślni sie zgodzili i byli z nami. Zupelnie obce odoby bardziej zjednoczyli.się z nami niż nasi niewspanialomyślni nauczyciele. I jeszcze jedno wymagacie szacunku do siebie jako nauczyciala a zobacz w jaki sposób wypowiadasz.się o innych tak samo wyksztalconych jak Ty. Szacunek za szacunek 23:26, 12.04.2019
Użytkownik23:03, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Uczennica23:32, 12.04.2019
Drogo studentko niestety nie byłaś w naszej sytuacji bo nie zdawałaś egzaminu w czasie strajku.To nas opuścili nauczyciele i nasi wychowawcy w tym najważniejszym dniu, a nie panią.Co mi po ich wsparciu duchowym? Dziękuj Bogu ,że mogłaś zdawać swoje egzaminu w spokoju ,bo my nie widzieliśmy czy się nawet się odbędą.A teraz zaczynają straszyć maturzystów.Pani zastanowi się kto reprezentuje niski poziom i brak szacunku .Na pewno nie my uczniowie. 23:32, 12.04.2019
Byla uczennica23:34, 12.04.2019
Życzę, żeby inni trafili na lepszych pedagogów niz ja...
Bo mi szkoła pokazała jak łatwo pieniędzmi zdobyć przychylność nauczycieli, złamała moja naiwna wiarę dziecka, że wiedza i umiejętności przegrywają z pieniądzem. .. 23:34, 12.04.2019
lola00:05, 13.04.2019
Kiepscy są nauczyciele . Jak se nauczycielka nie radzi to zaraz wysyłają do poradni w Inie. Zero podejścia do dzieci. Na przerwach sie kopią leją a ci co dużur mają to udają że nie widzą bo albo łeb w telefonie albo pogadanka z inną nauczycielką. Bardzo niebezpieczna SP1 00:05, 13.04.2019
gość07:30, 13.04.2019
chwila, chwila - niedawno tutaj napisano, że to rodzice wychowują swoje dzieci - to jak je wychowujecie Drodzy Mieszkańcy? Skoro dzieciaki biorą się za łby i są niebezpieczne dla innych? 07:30, 13.04.2019
Zycie09:22, 13.04.2019
Mój tata też był nauczycielem i w domu się nie przelewalo, ale nie strajkowal, nie narzekał, nie ubolewa, bo zdawał sobie sprawę ile ta praca ma również zalet. W wakacje dodatkowo pracował-dorabial jak każdy, któremu brakuje. Albo się chce albo się nie chce. Nie ma lepszych i gorszych zawodow 09:22, 13.04.2019
basia18:48, 13.04.2019
I co z tego ma? czy byl zadowolony, ze musial dodatkowo pracowac w czasie wakacji? kazdy wlaczy o swoje i swoj byt!!! a co do Twoje wypowiedzi "nie ma lepszych i gorszych zawodow" to sie z tym nie zgodze.... jest np. praca nauczyciela a praca w firmie, w ktorej pracujesz na stanowisku dyrektora to chyba jest roznica i odpowniednio inna wyplata... wiem, ze wiesz jakie sa zarobki nauczyciela, ale nie komentuj innych zawodow "ze nie ma lepszych i gorszych..." bo z cala pewnoscia sa lepsze. 18:48, 13.04.2019
SSS09:28, 13.04.2019
Brawa dla osób, które zgłosiły się do pomocy żeby wesprzeć dzieci w trakcie egzaminów kiedy ich wychowawcy i nauczyciele siedzieli i spijali kawusię i jedli ciasteczka.
Wiele z tych osób jest pracownikami przedszkola lub placówek opiekuńczo- wychowawczych i oni znaleźli czas żeby pomóc, szczególnie pracownicy POW, którzy przychodzili po nockach żeby wspomóc nasze dzieci. 09:28, 13.04.2019
Oczywista oczywistos09:38, 13.04.2019
Wiadomo, że ten kto idzie pracować do budżetówki kieruje się stabilizacja zatrudnienia a nie zarabianiem tysięcy. Kto chce mieć 4000-5000 niech zmieni zawód, założy jakiś interes. Jak to mówią - kto nie ryzykuje ten nie bije szampana-. A nauczyciele chcą i wysokich zarobków i szampana... Oj, oj 09:38, 13.04.2019
zmagali bomo10:08, 13.04.2019
....szampana to raczej sie pije a nie bije......chyba ze Oczywista oczywistos......jest z tych bo wszystko i wszystkich .....bije..... 10:08, 13.04.2019
Do zmagali bomo10:22, 13.04.2019
Zamiast chwytać kogoś za literówki, nich szanowny nauczyciel zajmie się nauczaniem dzieci,bo co drugie ma dysleksję i dysgrafię-za moich czasów nie do pomyślenia. Widocznie kiepsko uczą!!!! 10:22, 13.04.2019
Pograzenie10:18, 13.04.2019
Nauczyciele sami sie pograzaja. Nie wykazuja checi, marudza, protestuja wygodnie przy kawie i poczkach(sic!). Zostawili dzieciaki przy egzaminach, bez wsparcia bo opozycja obiecuje im tysiaka! Nauczyciel to zawod do ktorego trzeba miec powolanie. Czy dzieciaki sa mniej wazne niz kasa?! 10:18, 13.04.2019
Terroryści?10:33, 13.04.2019
Nigdzie na świecie z terrorystami się nie negocjuje, zwłaszcza takimi którzy biorą dzieci jako zakładników. Haniebne postępowanie ZNP. Koniec i kropka. 10:33, 13.04.2019
aSIA21:02, 13.04.2019
Dokładnie!!! Nic dodać, nic ująć ... :-) 21:02, 13.04.2019
Opozycja10:42, 13.04.2019
Może pisiory nie mają rewelacyjnych pomysłów politycznych, ale opozycja przegięła. Jak można być tak bezwzględnym i *%#)!& żeby dać się Schetynie i Broniarzowi?! Wygrają te wybory a potem i tak nauczycieli odstawia na bok jak wcześniej. Wielu pracowników obsługi i nauczycieli pamięta, że Broniarz nie jest uczciwym człowiekiem. 10:42, 13.04.2019
...13:54, 13.04.2019
Co ty wygadujesz? Przecież było referendum wśród nauczycieli dotyczące strajku i większość go chciała? Co ma to tego opozycja? 13:54, 13.04.2019
schetyna15:32, 13.04.2019
http://wgospodarce.pl/informacje/62379-schetyna-wycofuje-sie-z-oferty-podwyzki-dla-nauczycieli 15:32, 13.04.2019
Zbiórka kasy10:45, 13.04.2019
Widać, że broniarz się nie przygotował do strajku. Zebrano 2,3 mln złotych na nauczycieli. Jak tą sumę podzieli się na 600 000 nauczycieli wychodzi niecałe 4 złote. Ładnie Was zrobił na szaro. 10:45, 13.04.2019
o wsparcie?11:09, 13.04.2019
Rodzice jeszcze mają wpaść do szkoły i kibicować strajkującym? Może jeszcze kawę i ciastka przynieść? Ani nie jest to strajk głodowy ani okupacyjny. Śmieszny apel i dziwne usprawiedliwianie się. 11:09, 13.04.2019
Rodzic12:49, 13.04.2019
Drodzy nauczyciele.
To nie wina ucznia,że oświata jest nie dofinansowana
To nie wina ucznia, że podręczniki pisane są na kolanie
Więc dlaczego uczniowie maja cierpieć za nieudolna reformę oświaty. Prosicie o wsparcie a czy Wy okazaliście wsparcie uczniom podczas egzaminów ?
Oczekujecie szacunku a czy Wy swoim zachowaniem podczas egzaminów okazaliscie szacunek uczniom?
Teraz to uczniowie powinni zorganizować strajk i nie przyjść na zakończenie roku a świadectwo odebrac w sekretariacie. 12:49, 13.04.2019
Szacunek14:01, 13.04.2019
Chcecie wsparcia a gdzie byliście podczas egzaminów? Chcecie szacunku a gdzie szacunek dla uczniów, rodziców? Wasze pogardliwie spojrzenia i *%#)!& komentarze na temat osób z komisji egzaminacyjnej pokazują na jakie wsparcie i szacunek zaslugujecie. 14:01, 13.04.2019
Były pracownik ...21:13, 13.04.2019
Szacunek??? Luudzie, o czym wy mówicie? Byłam kilka lat temu w Radzie Rodziców - wierzcie mi odchorowałam to. Masakra. Pseudo - inteligencja, kiedy tylko jest chwila obgadują : uczniów ... rodziców, dziadków, ciotki, rodzeństwo , potem już z górki księży, władze, no i siebie wzajemnie. Patologia z mgr przed nazwiskiem. Ja mam tylko średnie wykształcenie, ale nigdy nikt nie musiał się za mnie wstydzić. No a z tzw. "gronem pedagogicznym" róóóóóżnie to bywa :-) Nie wspomnę o wycieczkach, gdzie też potrafili pokazać swoje oblicze. 21:13, 13.04.2019
Absolwenci14:55, 13.04.2019
JESTEŚMY Z WAMI DRODZY NAUCZYCIELE I CAŁYM SERCEM WAS WSPIERAMY!!! 14:55, 13.04.2019
Ha ha ha 21:16, 13.04.2019
Nie jesteśmy z Wami ... :-) Więc mów za siebie. 21:16, 13.04.2019
Do Ha ha ha13:07, 14.04.2019
Ta wypowiedź nie jest od jednej osoby dlatego została napisana w liczbie mnogiej. 13:07, 14.04.2019
nieznajoma18:33, 13.04.2019
Wg mnie strajk nauczycieli powinien trwac do czasu jak nie wywalcza to co chca! (kazdy walczy o swoje i to jest prawidlowa postawa!) praca jako nauczyciel nie jest taka prosta jak wszyscy uwazaja. duzo osob mysli, ze nauczyciel ma bardzo duzo wolnego - ok. mamy duzo wolengo, ale praca dzien w dzien wymaga duzo cierpliwosci (a nie kazdy ja ma), czasami polega na zastepowaniu w pewnym stopniu "rodzicow" bo to od nas zalezy jak dziecko bedzie sie zachowywalo. to nie jest takie latwe jak kazdy mysli. wiec prosze o wyrozumialosc. jesli komus sie to nie podoba to niech podaza wlasna sciezka i niech sie nie wtraca i rowniez niech nie komentuje biezacej sytuacji. 18:33, 13.04.2019
nieznajoma18:34, 13.04.2019
Wg mnie strajk nauczycieli powinien trwac do czasu jak nie wywalcza to co chca! (kazdy walczy o swoje i to jest prawidlowa postawa!) praca jako nauczyciel nie jest taka prosta jak wszyscy uwazaja. duzo osob mysli, ze nauczyciel ma bardzo duzo wolnego - ok. mamy duzo wolengo, ale praca dzien w dzien wymaga duzo cierpliwosci (a nie kazdy ja ma), czasami polega na zastepowaniu w pewnym stopniu "rodzicow" bo to od nas zalezy jak dziecko bedzie sie zachowywalo. to nie jest takie latwe jak kazdy mysli. wiec prosze o wyrozumialosc. jesli komus sie to nie podoba to niech podaza wlasna sciezka i niech sie nie wtraca i rowniez niech nie komentuje biezacej sytuacji. 18:34, 13.04.2019
głos dziadka18:45, 13.04.2019
Droczy Nauczyciele - jesteście naiwni uważając, że tzw. środowisko w Gniewkowie Was zrozumie, nie liczcie na to - chyba po wpisach tutaj widać to jak na dłoni.
Drodzy Rodzice - sfrustrowani swoją ciężką, małopłatną pracą, nastawieni krytycznie do wszystkiego, co robią w szkole - uważacie, że "jadąc" na szkołę i nauczycieli pomagacie swoim dzieciom? Bardzo wątpię - tylko utrwalacie w nich swoje własne błędy - to szkoła jest wszystkiemu winna, że dziecko źle się uczy. Nieważne - uważa na lekcji czy nie, odrabia zadania czy nie, uczy się na lekcje, czy nie - Wy wiecie lepiej - ogólnie szkoła jest be, wszyscy nauczyciele są be. Stosując taką taktykę niczego w nastawieniu dzieci do szkoły i nauki nie zmienicie. A Wasze dzieci powielą Wasze błędy - skończą z kiepskim wykształceniem i kiepską pracą - jak Wy. A skoro wskazujecie tyle plusów zawodu nauczyciela - czy nie lepiej zmusić dzieci do odrabiania zadań, uważania na lekcjach? Wtedy może zostać nauczycielem. Może to się bardziej opłaci, niż tylko ciągłe utyskiwanie?
Może warto popatrzeć na tych, którzy się uczyli (choć pewnie czasem było ciężko), pokończyli studia, mają dobrą pracę, osiągnęli sukces - niekoniecznie w naszym mieście. 18:45, 13.04.2019
!!!!19:41, 13.04.2019
100/100 19:41, 13.04.2019
Rozśmieszony21:19, 13.04.2019
Ha ha ha oj Dziadek udał ci się żarcik :-)))))))))) Buuuu ha ha 21:19, 13.04.2019
Mama22:12, 13.04.2019
Brawo! Badania pokazały, że najniższe poparcie dla strajku jest na wsiach i u ludzi z najniższym wykształceniem, więc to wszystko tłumaczy. 22:12, 13.04.2019
martyna18:51, 13.04.2019
i Niech strajkuja! kazdemu sie nalezy podyzwka! to nie jest taka prosta praca jak kazdemu sie wydaje!!! 18:51, 13.04.2019
Neo19:20, 13.04.2019
Oczywiście niech strajkują ale nie o taką kasę! skoro zazdroszczą świni 500zł to wychodzi na to że tyle wystarczy. 19:20, 13.04.2019
zyx19:15, 13.04.2019
Powyżej bardzo trafna wypowiedź. Jestem matką uczennicy czwartej klasy i nie chcę nigdy przeżywać to co spotkało tych co zdawali i ich rodziców. Dlatego bardzo popieram ten strajk. Za chwilę podwójny rocznik będzie walczył o miejsca w szkole średniej i to też wina nauczycieli? Jeżeli nauczyciele i uczniowie nie są winni to kto odpowiada za ten chaos? Wytrwajcie bo robicie to dla wszystkich dzieci. Jestem z wami. 19:15, 13.04.2019
Mama22:20, 13.04.2019
Jestem też mamą czwartoklasistki, jak one będą szły do szkół średnich też będzie niewesoło jest to też podwójny rocznik i będą rywalizowały z dzieciakami o rok starszymi. Jest to rocznik 6 i 7 latków które razem poszły do klasy pierwszej. Dziękujemy anno zalewska:(((( 22:20, 13.04.2019
Rodzic.21:15, 13.04.2019
Ci nieliczni co nie strajkują to mają w tyłku dzieci. Mówią że mają dobro dziecka tak naprawdę chodzi im o kasę. żeby im się zgadzało na koncie. Nie interesuje ich edukacja jako całokształt. Mierni ale wierni. Wstyd. 21:15, 13.04.2019
Zainteresowana21:27, 13.04.2019
Prawda, im nie zależy na dzieciach tylko na kasie, to tym co strajkują zabiorą pieniądze a mimo to walczą o lepszą szkołę. Brawo! 21:27, 13.04.2019
nauczyciel jak lekar23:24, 13.04.2019
Jakby lekarz zostawił pacjenta w trakcie badań to byłoby że to nieetyczne, ale jak nauczyciel zostawia dzieci i protestuje to walczy o lepszą szkołę?! 23:24, 13.04.2019
Sorry23:49, 13.04.2019
Dzieki niestajkujacym napisalismy egzaminy!
23:49, 13.04.2019
Zniesmaczona21:27, 13.04.2019
Strajkują i dobrze im z tym :-( Mówi jedna pani do drugiej: w końcu nie jestem zmęczona i mogę iść codziennie do ogródka, bo wiadomo wiosna i roboty duzo. Szkoda, że taki strajk nie jest tak ze 3 x w roku. Słowo w słowo zacytowane. :-((((( I o czym my mówimy??? Gdzie tu dobro uczniów? Przykro, i to bardzo. 21:27, 13.04.2019
Gość21:32, 13.04.2019
Jak kasy brak to trzeba własne warzywa uprawiać... 21:32, 13.04.2019
Obraz Gniewkowa22:07, 13.04.2019
Te wszystkie komemtarze powyzej to obraz Gniewkowa po 12 latach dyktatury i zniewolenia. Mozgi sprane do granic wytrzymałości. Dzis nie drogi fontanny i trybuny sa w tym miscie po trzebne. Dzis trzeba ogromnej pracy psychologow psychiatrow by naprawic ludzkie mozgi a nie infrastrukture. W tym miescie zniszczono pojecie czlowieczenstwa. Najblizszych pieciu burmistrzow pewnie tego nie odbuduje. 22:07, 13.04.2019
to może22:26, 13.04.2019
to może ten obecny burmistrz wypowie się co sądzi na temat obecnej sytuacji - jest burmistrzem to może wypadałoby coś powiedziec? 22:26, 13.04.2019
Zdziwiony22:56, 13.04.2019
Do "to może" - ale na jaki temat się wypowiedzieć? Hejtu? Wrogości? Pani Kowalskiej z bloku 6, co opierdziela tyłek Nowakowej z bloku 7? Bo nie rozumiem? 22:56, 13.04.2019
walczą o lepszą szko23:22, 13.04.2019
Przecież walka o program edukacyjny w Polsce trwa od rządów koalicji PO-PSL! Nauczyciele nie protestowali jak program był degradowany przez Tuska, jak 6latków posyłano do klas 1. Wtedy Broniarza nie było, wtedy nie było zamętu i obietnic tysiąca złotych podwyżki. 23:22, 13.04.2019
1000zł23:30, 13.04.2019
Cena strajku. Cena za opuszczenie dzieci. Cena za utratę szacunku.
Gdyby strajk miał na celu wszczęcie rozmów o zmianie programów nauczania, a nie byłoby słowa o podwyżkach założę się, że może z 20-30 % nauczycieli strajk by zorganizowało. 23:30, 13.04.2019
ocena23:34, 13.04.2019
Uczniowie piszący obecnie egzaminy i maturzyści odpowiednio ocenią nauczycieli w całym kraju za to jaki im stres fundują. 23:34, 13.04.2019
Strajk00:44, 14.04.2019
Strajk może dotyczyć tylko żądań pracowniczych np. wynagrodzenia. Najpierw poczytać potem się wypowiadać. 00:44, 14.04.2019
dzieci i ryby23:43, 13.04.2019
Dobrze widzieliśmy jak sobie państwo nauczyciele strajkują. Walka o lepszą szkołę? ze słodyczami i kawą? Wolne żarty 23:43, 13.04.2019
Wychowawcy23:57, 13.04.2019
Mi sie podobalo, ze czesc wychowawcow sie ogarnelo i o nas zadbali. Wpuszczali do klas, rozmawiali z nami. Pozostala grupka bez komentarza. Upominkow nie bedzie. 23:57, 13.04.2019
Kradzież 00:49, 14.04.2019
Jeżeli ta kawa i te cukierki były kradzione dzwonić na policję. Jak spotyka się Pani z koleżankami to siedzicie o wodzie i chlebie? Biedactwo... Można zawsze poprosić może ppvzęstują? 00:49, 14.04.2019
Owoce00:58, 14.04.2019
Ja bym tylko zaproponował Państwu może więcej witamin i cukierki zastąpić owocami? Potrzeba teraz Wam dużo siły! Powodzenia i wytrwajcie!!!!!! 00:58, 14.04.2019
Iwona09:57, 14.04.2019
Do "Kradzież"
:-))))) No nieeee .... pewnie, że z koleżankami jak się spotkam to zawsze jest kawa i ciacho. Wtedy przyjemniej się ... plotkuje :-) Hmm... u mnie zawsze po lampce wina jeszcze jest. Może podrzucić do pokoju nauczycielskiego? Zrobi się jeszcze sympatyczniej :-))))) 09:57, 14.04.2019
gość10:06, 14.04.2019
a to strajk głodowy jest? jeśli nie, to mają prawo pić kawę i o zgrozo.... zjeść ciasteczko 10:06, 14.04.2019
Kradzież 17:47, 14.04.2019
Pewnie byłoby im miło... 17:47, 14.04.2019
Koniec 00:01, 14.04.2019
Ciekawe czy Broniarz uzbiera na wyplaty... 00:01, 14.04.2019
Nigdzie.... 11:15, 14.04.2019
W żadnym Polskim mieście nie ma takiego hejtu jak w Gniewkowie... Ludzie co się z wami dzieje...? Jaki wykształcenie taki hejt...!! Macie w ogóle własne życie..? Byliście kiedykolwiek z czegoś w życiu zadowoleni...? Roszak był burmistrzem pluliscie jadem... Strachu został burmistrzem to zmije wychodzą z każdej dziury... Naprawdę chcecie rozsławiać Gniewkowo w ten sposób...? Gniazdo żmij... Ech... Zero empatii ze wszystkiego niezadowoleni... 11:15, 14.04.2019
Gość 17:51, 14.04.2019
Pięknie napisane i jakie prawdziwie, wcale się nie dziwię, że na fali tego hejtu zrodził się strajk:) 17:51, 14.04.2019
Do gosc21:30, 14.04.2019
Dzięki... W Gniewkowie żmija zjada zmije i to jest smutne i przykre.... Jeden drugiego w łyżce wody topi i najchętniej byłby cudzym materacem... Współczuję dziś nauczycielom wkladali serce w wasza edukację dziś udowadniacie że nie było warto... Odbieracie sobie waszym dzieciom a tym bardziej tym nauczycielom nadzieję na lepsze jutro... Czyżby Ci nauczyciele przez te minione lata wykształciły samych kloszardow...? Przynosicie wstyd Polsce swoim zachowaniem... 21:30, 14.04.2019
Rodzic12:16, 14.04.2019
Nie kosztem szantażu mogli zrobić ten strajk po egzaminach wtedy uzyskaliby większe poparcie wśród rodziców. Brakuje w naszym miasteczku kulturalnej rozmowy i zrozumienia. Każdy może mieć odmienne zdanie ale to wy nauczycieli pokazujecie jak słabi jesteście jeśli ktoś ma odmienne zdanie na wasz temat. Nie popieram chamstwa bo takich p.r.z.y..... powinno się ignorować ale jeśli ktoś ma własne zdanie to uszanujcie to, wysyłacie prywatne wiadomosci nie na tym polega żeby wszystko zatajać i nas rodziców uciszać ! mamy prawo być oburzeni. Nikt przed strajkiem nas nie zaprosił na przysłowiową wywiadówke nie omówił tematu waszego strajku i czego tak naprawdę wy chcecie, więc pretensje proszę mieć do siebie bo organizacja zerowa a oczekujecie poparcia. Powodzenia ale ja jestem na Nie. 12:16, 14.04.2019
Maryna16:54, 14.04.2019
Mam nadzieję, że dzieci strajkujących nauczycieli nie przystąpiły do egzaminów a jeżeli są maturzystami nie przystąpią w tym roku do egzaminów maturalnych. Najlepiej będzie gdy powtórzą rok a w przyszłym roku szkolnym gdy Schetyna da mamusi / tatusiowi 1000 zł i nauczyciele zaczną automatycznie lepiej uczyć przystąpią do egzaminów.I jeszcze jedno - nauczyciele proszę zachować wasze znaczki KODU i przekazać je swoim dzieciom. 16:54, 14.04.2019
Antykaczysta19:54, 15.04.2019
Wiesz dlaczego powstał KOD? Przeciwko kaczyzmie!! 19:54, 15.04.2019
Do Martyna. 21:22, 14.04.2019
Ile tych pomyj jeszcze... Gdyby nie nauczyciele kim byś była..? Widać lubisz być kublem pomyj na innych.. Gdzie empatia...? Cóż pewnie nawet nie wiesz co to słowo znaczy.... Tak oto wygląda wiejski monitoring... Bezmyślne powtarzanie... Pomysl zanim palniesz... 21:22, 14.04.2019
Do hejterow 21:42, 14.04.2019
Z tego wynika, że nauczyciele przez te lata poświęcali się na darmo... Czyżby od czasu istnienia dwóch szkół w Gniewkowie wykształcili same babcie klozetowe i kloszardow..? Macie czelnosc krytykować? Dzięki komu zdobyliscie wykształcenie...? Zapomnieliscie...? Nic empatii poza zmijowatym jadem... Nauczyciele walczą o własną i wasza godność! A wy w tym Gniewkowie tylko lubicie być cudzym materacem... Koszmar... Wasze wpisy idą w Polskę pomyślcie zanim palniecie... Cała Polska stoi murem za nauczycielami tylko Gniewkowo co dziura to żmija.... Nieźle świadectwo o sobie dajecie... WSTYD... na całą Polskę... 21:42, 14.04.2019
X23:07, 14.04.2019
Kształci się każdy sam. Wszystko zalezy od zdolności i od chęci! Nauczyciel tylko przekazuje informacje! Wykształcenie zdobywa się samemu, a nie dzięki nauczycielom! I w całej Polsce są ludzie przeciwni nie tylko w Gniewkowie! 23:07, 14.04.2019
Empatia po gniewkows20:21, 15.04.2019
...do hejterów, masz rację, świętą rację. 20:21, 15.04.2019
Zdajacy22:30, 14.04.2019
czy ktokolwiek z komentujacych bierze pod uwage nasze zdanie? Zdajacych egzaminy? Nikt nie ma tyle stresu i niepewnosci co my teraz. Nauczyciele nas zawiedli. Nie daja dobrego przykladu. 22:30, 14.04.2019
Dyktator SAN ESCOBAR16:30, 15.04.2019
Strajk ma charakter tylko i wyłącznie polityczny.Należy wprowadzić stan wojenny w oświacie i internować te najgłupsze destrukcyjne indywidua.Niedługo wakacje to zamiast na urlopy możecie sobie nauczyciele postrajkować. 16:30, 15.04.2019
Dwie wierze KK19:50, 15.04.2019
Skąd się *%#)!& kaczy trolu? 19:50, 15.04.2019
do Dwie wierze KK22:47, 15.04.2019
Nieuku prawidłowo pisze się WIEŻE.Gdybyś logicznie myślał wiedziałbyś że jestem z SAN ESCOBAR. Pozdrowionko HUEGO ZOMOPAŁA DE ALE A NIE WCALE 22:47, 15.04.2019
Maryna19:15, 17.04.2019
Oj, jak mało zarabiamy..a przecież wasze zarobki można sprawdzić na stronie naszej gminy. Wielu naszych radnych są zobowiązani do składania oświadczeń majątkowych. Oto przykłady :
p. Bożko - nauczyciel - zarobki roczne 78.054.39, p. Pułaczewski - nauczyciel -zarobki roczne 115.725.78, p.Wodniak- Kuraszkiewicz - żłobek - zarobki roczne 100.770.07. Czy to mało? 19:15, 17.04.2019
Boryna21:39, 17.04.2019
A ciebie za darmo powinni przewieźć na wozie z obornikiem nieudacznico i zawistnico, skorś Maryna. 21:39, 17.04.2019
Do Martyna... 16:45, 21.04.2019
A placzuś płacze że ma mało i mało... 16:45, 21.04.2019
Berta23:15, 24.04.2019
Wow a pani W-K tak płacze, że wszystko drożeje, że taka biedna ... Chciałabym pobawić się w pracy z dziećmi i mieć 10 tys na miesiąc :-) 23:15, 24.04.2019
Komunalniak21:00, 19.04.2019
Popieram strajk! 21:00, 19.04.2019
Mieszkaniec18:55, 20.04.2019
Przejrzałem tylko oświadczenia za 2016 rok i nie mam pytań.
W przedszkolu 6000brutto to pewnie minimum. Dyrektor SP ok. 140 tysięcy brutto- blisko pensji prezydenta Torunia czy Bydgoszczy.W gimnazjum czy SP nr 1 wg oświadczeń 80-88 tys. rocznie- ja się pytam z czego wychodzi 2600 netto...
I martwi mnie jedno na jakiej podstawie wycenia się mienie ruchome? Roczne auto Hyundai ix35 (2015) nie kosztuje 35 tysięcy...
Nie piję osobiście do indywidualnych osób, bo nie wszystkie auta mają podaną wartość w dostępnych oświadczeniach i piszę tylko na podstawie dostępnych danych. Ale ix35 z 2011 roku kosztuje obecnie (2019) 35 tysięcy...No i chciałbym kupić dom, albo mieszkania w cenach podawanych w oświadczeniach na BIP naszej gminy. Nie, nie zazdroszczę im osobiście tego co mają, ale bardzo ciężko uwierzyć w podawane w oświadczeniach wartości nieruchomości- wystarczy obejrzeć dostępne w okolicy nieruchomości...i wspólnoty majątkowe z mamą, synem...Polak potrafi wbić się w luki prawne byle czegoś było mniej lub taniej. Z taką mentalnością nigdy w tym kraju nie będzie dobrze.
A ja tak wierzyłem w to, że nauczyciele mają 2100zł brutto...naiwniak ze mnie...no cóż...
18:55, 20.04.2019
W pkt23:10, 24.04.2019
No może trzeba o tym pisać więcej i mówić głośno .... ja mam 2 nauczycielki w rodzinie. Płaczą ... utyskują.... narzekają ... "Jak żyć za te marne grosze?" . Są żałośni i śmieszni. I w większości bardzo bogaci. 23:10, 24.04.2019
Do Mieszkaniec...13:37, 21.04.2019
H.ix35 z 2015 nie kosztuje 35 tys. Cena giełdowa do 59 tys. Doskonale wszyscy wiemy dlaczego tak trudno jest rozstać się z władza zarobki wyższe od prezydenta Torunia czy Bydgoszczy jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze o to samo...kasa i władza... i gdzie tu wartości nie wspomnę juz o moralności ... 13:37, 21.04.2019
Mieszkaniec...??19:02, 21.04.2019
Przecież nie od dziś wiadomo kto najwięcej w Gniewkowie zarabia... kto dla kasy zrobi wszystko niszcząc wszystkich i wszystko po drodze.. ludzie otworzyć oczy proponuję... wszystko jest moje.łyżeczki bufet nauczyciele....dajcie dalej sobą manipulować... dyplomowany nauczyciel ma 2600 .. tj. Faktem... 19:02, 21.04.2019
Użytkownik09:50, 22.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
także tego17:21, 22.04.2019
Pracownicy służby więziennej dostali obietnicę podwyżek jeszcze przed Wielkanocą. Ich wynagrodzenia wzrosną średnio o 600 zł. Grozili strajkiem. W linku szczegóły:
https://www.dorzeczy.pl/kraj/100238/Pracownicy-sluzby-wieziennej-dostana-podwyzki-jeszcze-przed-Wielkanoca.html 17:21, 22.04.2019
link20:35, 22.04.2019
O podwyżkach było wyżej. To teraz o tym jak widzą strajk Polacy:
https://www.dorzeczy.pl/100229/Polacy-ocenili-strajk-nauczycieli-w-czasie-matur-Wynik-jest-jasny.html 20:35, 22.04.2019
zapłakana kuzynka11:53, 24.04.2019
A jeżeli jesteśmy już w temacie matur:
`Moja kuzynka wróciła zapłakana ze szkoły jest w 3 klasie maturalnej i chciała poprawić ocenę z polskiego, bo brakuje jej do paska wychowawczyni w ogóle z nią nie chciała rozmawiać bo strajkuje i kazała jej wyjść ze szkoły !!!! to jest skandal !!!! wstyd broniarze !!!!`
Czy wy też macie taką zapłakaną kuzynkę w rodzinie? Pytam żartem. Ten wpis, który cytuję powyżej, pojawił się na różnych kontach na Twiterze. Jest to dowód na finansowanie przez PiS fałszywych kont mających zaszkodzić nauczycielom. To jest żenujące. Na szczęście kłamstwo ma krótkie nogi..
Tu macie link, jeśli nie wierzycie:
https://twitter.com/77szczepan/status/1119945388419686400
11:53, 24.04.2019
propaganda18:41, 24.04.2019
Broniarz i Schetyn nie opłacają takich ludzi?! Chyba jesteście naiwni. Pamiętajcie że i tak odbudowywać renomę nauczycielską będziecie dziesięciolecia. Płaczącej kuzynki nie mam, ale kilku znajomych wyklina Was pod nosem. 18:41, 24.04.2019
zapłakana kuzynka19:14, 24.04.2019
Rozumiem, że obie strony mogą zatrudniać `trolli` i jeśli będzie to Schetyna, to też nie będę go bronić, bo jestem przeciw wszelkim manipulacjom. W historii z zapłakaną kuzynką interesuje mnie konkretnie jak tępym trzeba być, aby ten sam tekst (bez zmiany ani jednego słowa nawet) wkleić na 200 kontach. Naprawdę myśleli, że nikt się nie zorientuje? 19:14, 24.04.2019
wspieram nauczycieli13:12, 12.04.2019
11 15
A kto wziąłby na poważnie strajk nauczycieli zorganizowany w wakacje?
A jeśli chodzi o 500+ to przecież jest wielu nauczycieli, którzy mają już dorosłe dzieci oraz tacy, którzy dzieci nie mają.
Takie komentarze jak twój mnie przerażają. 13:12, 12.04.2019
zmagali bomo21:06, 12.04.2019
1 5
....pis daje teraz na krowy i swinie, bo nie beda strajkowaly....no chyba , ze w wakcje.... 21:06, 12.04.2019
Brak słów 22:30, 12.04.2019
9 4
kłamstwo powtarzane tysiące razy staje się prawdą. Proszę się douczyć bo pieniądze na krowy i świnie nie daje Jarek, a Unia. Nóż się w kieszeni otwiera, kiedy widzę ten argument, że na świnie i krowy to jest, a na nauczycieli nie ma. To nie idzie z budżetu państwa ! 22:30, 12.04.2019