Zamknij

Rewitalizacja: Koniec z amfiteatrem! Będzie wodny plac zabaw?

10:20, 13.02.2020 S.T Aktualizacja: 20:41, 17.02.2020
Skomentuj

Jedną z najważniejszych inwestycji planowanych na terenie Gminy Gniewkowo w obecnej kadencji władz samorządowych, do której przygotowania trwały jeszcze za rządów poprzedniego burmistrza Adama Roszaka, jest realizacja Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Gniewkowo na lata 2016–23. Dotyczy on trzech obszarów: Parku Wolności, Markowa i Szadłowic.

W dokumencie znów naniesiono istotne zmiany, ale to nie musi być ich koniec. W dniach 12–19 lutego 2020 roku trwać będą konsultacje społeczne w sprawie programu. Ich celem jest zebranie opinii mieszkańców Gminy Gniewkowo na temat obecnego kształtu programu oraz propozycji dotyczących ewentualnych kolejnych zmian.

Co zmieniło się w Lokalnym Programie Rewitalizacji Gminy Gniewkowo na lata 2016–23 w porównaniu z poprzednią wersją? Przede wszystkim wykreślono budowę w Parku Wolności tak zwanej strefy kultury, czyli sceny plenerowej z widownią (amfiteatru). Zrezygnowano także z mini parku linowego. W dokument pozostawiono za to stworzenie wodnego placu zabaw. „Fale upałów z ostatnich lat oraz brak perspektyw na szybkie stworzenie kąpieliska na terenie Gminy Gniewkowo skłaniają do zapewnienia mieszkańcom alternatywy. Może nią być wodny plac zabaw, wyposażony w chłodzące kurtyny, zapewniający rozrywkę najmłodszym i uczący szacunku do wody, jako kluczowego zasobu na Kujawach. Obecna technologia pozwala na stworzenie takiego obiektu, który zimą może zostać zamieniony w lodowisko. Oznaczałoby to całoroczną atrakcyjność terenu Parku Wolności dla mieszkańców i jednoczesną promocję aktywności fizycznej niezależnie od pory roku i pogody” – czytamy w programie.

Cały Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Gniewkowo na lata 2016–23 można znaleźć POD TYM LINKIEM. Koszt jego realizacji ma wynieść 15 milionów złotych. Około 8 milionów złotych to zakładana kwota wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego, około 6,5 miliona złotych to wartość innych środków publicznych, pozyskanych na realizację zadań rewitalizacyjnych (środki Gminy Gniewkowo i instytucji podległych), a około 0,8 miliona złotych to wartość zadeklarowanego wkładu własnego ze środków prywatnych.

Konsultacje przeprowadza się w formie pisemnej lub elektronicznej poprzez imienne wyrażenie opinii lub złożenie uwag bądź propozycji na opracowanym formularzu dostępnym POD TYM LINKIEM. Formularz można wydrukować i przynieść go osobiście do siedziby Urzędu Miejskiego lub zeskanować i przesłać pocztą elektroniczną na adres [email protected].

Konsultacje trwają do 19 lutego do godziny 10.

[ZT]3092[/ZT]

[ZT]2031[/ZT]

(S.T)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(47)

RomekRomek

15 11

I to się chwali 10:32, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Brawo Brawo

13 14

Plac wodny. Super. Wreszcie 10:32, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

okooko

11 6

Czy w tym wieku to nastąpi? Jak się nie mylę to poprzednik też coś podobnego obiecywał. 10:32, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HugoHugo

17 10

I bardzo dobrze amfiteatr w gniewkowie haha tylko oplacac utrzymanie I nic wiecej 10:33, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAJA

20 17

BRAWO.MOZE W KOŃCU BĘDZIE GDZIE IŚC Z DZIEĆMI, SUPER PANIE BURMISTRZU 10:55, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgaAga

25 10

No i super,że nie będzie tego amfiteatru.To był bardzo zly pomysł poprzednika. Podobnie jak ta plaża przy śmierdzącym stawku. 11:02, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MertlMertl

15 13

I ja to popieram! Cos co bedzie czynne przez caly rok i służyć mieszkańcom w różnym wieku. 11:19, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RealistaRealista

16 16

Sami klakierzy z za biurek...
11:25, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrześGrześ

17 7

Nieudolny pijar???, 11:42, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brokatbrokat

16 8

Dobrze, że nie będzie tego amfiteatru dla 3 imprez w roku. Super!!! 11:58, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolololo

13 4

Kiedy zostanie oddane do użytku ??? Czy to kolejny artykuł, żeby popisać sobie komentarze? 12:00, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niko Niko

17 8

Dobrze, że nie amfiteatr. Proszę zlikwidować niby plażę przy stawku. Przecież to pieniądze wyrzucone w błoto. Kto miał taki pomysł niech odda pieniądze. Absurd!!! 12:03, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrubyGruby

19 7

Park wodny to rozrywka tylko dla dzieci, z basenu mogliby korzystać wszyscy. Obok basenu mogłoby być coś na kształt parku wodnego z płytkim basenem. Skorzystali by wszyscy.

12:05, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

3 3

Dać wam palec to chcecie rękę. 23:02, 13.02.2020


NICK NICK

15 8

Po raz pierwszy chyba od dłuższego czasu, w końcu mądra decyzja, trudno coś zarzucić, ale poczekajmy zobaczymy jak z realizacją... ja bym poszedł o krok dalej i oprócz parku wodnego stworzy kompleks rekreacyjno sportowy, taki z boiskiem z sztuczną trawą by mogli korzystać i piłkarze Uni i społeczność, może kort na pewno boisko do siatki plażowej do kosza, strefę dla dzieci, było by to fajne miejsce do odpoczynku, profesjonalne miejsce na ognisko grill.... ale, co w takim razie z obecnym już pożegnanym amfiteatrem, takie miejsce tez musi być w Gniewkowie, może nie takie jak była mowa u poprzednika ale w mniejszym wydaniu powinno być... tym bardzie że nie wszystkie koncerty pasują do centrum miasta, a w Parku można nawet przeprowadzić imprezę do późnych godzin nocnych. 12:52, 13.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PomysłPomysł

7 0

Proponuję płac zieleni i miejsce na scenę przenośną i media... 15:20, 13.02.2020


Do pomysł od nickDo pomysł od nick

2 0

Czemu nie warto rozmawiać ?? 05:06, 14.02.2020


do NICKdo NICK

1 2

W mniejszym wydaniu to masz imprezy na Rynku i zobacz ile osób na nie przychodzi. Garstka. 09:25, 14.02.2020


Do nick od nickDo nick od nick

2 2

No właśnie nie wszystkie imprezy pasują na rynek chociażby ze względów na cisze nocna, więc przydałaby się scena w parku, wtedy to wlasnie, jesli Mgoksir zadba o odpowiedni poziom to nie będzie garstka tylko może troche więcej ...?? no jeszcze tylko problem z tym poziomem w Mgoksir 11:43, 14.02.2020


GNIEWKOWIANINGNIEWKOWIANIN

20 6

Haha,a skąd weźmie Gnina 6.5 mil? Toc zastali Gminę biedna, a teraz odrodzenie nagle? Myślenie oczy ludzie, to plany które może, może zacznie realizować coś przed wyborami. A czy dokonczy? Tak ,jak to wybierzecie. To bardzo dobry przemyslany ruch, i kto ma coś w głowie to doskonałe to wie. Nie mamy wkładu wlasnego ludzie i nie łudzcie się bo to nie realne. 13:07, 13.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do GniewkowianinaDo Gniewkowianina

4 5

Czyś Ty Polak?czy może nawalony?jak można tak pisać ?oj przydałoby się podszkolić z języka polskiego ?a potem wstawiać komentarze? 14:08, 13.02.2020


do poprzednikado poprzednika

9 4

Ten komentarz nie jest źle napisany, ale podejrzewam, że jesteś klakierem obecnej władzy. Zgadzam się z Gniewkowianinem. Jeżeli Straszyński wybuduje ten park wodny za wszelką cenę (czytaj: kolejne kredyty), może nas to wpędzić w niezłe kłopoty. 14:55, 13.02.2020


GniewkowiankaGniewkowianka

2 10

Jestem za? 14:09, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

27 7

Obudźcie się. Nie stać nas ani na basen, ani na park wodny. Dlaczego łapiecie się na te brednie burmistrza o parku wodnym? Gada o parku wodnym, bo chce ocieplić swój wizerunek. Ludzie śmieją się z jego nieudolności, a do pieca dokłada jeszcze dyrektor Mikuszewski. Niech najpierw dokończy zadaszenie trybun - w końcu coś będzie skończone. A następnie niech weźmie się za takie sprawy jak budowa tego budynku mieszkalnego, który był tak szumnie zapowiadany za Roszaka. To jest ważna sprawa.

Tym, którzy są w stanie czytać ze zrozumieniem i mają chwilę czasu, polecam artykuł o pogarszających się finansach państwa. Na wypadek, gdyby ktoś nie rozumiał - pogarszające się finanse państwa oznaczają pogarszające się finanse samorządów:
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/finanse-publiczne-polski-luka-vat-w-2019-r-wywiad-slawomir-dudek-z-mf-pracodawcy-rp/z19txwj 14:52, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KloKlo

7 2

Racja. Komentarz w samo sedno. 19:25, 13.02.2020


basenowabasenowa

16 4

Skoro chcą budować kompleks wodny to życzę sobie aby burmistrz na najbliższej sesji wskazał źródła finansowania.
15:10, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hmm... Hmm...

3 3

Basenowa, bufetowa, łyzeczkowa.... Ciekawe co jeszcze wymysli... 18:57, 13.02.2020


mieszkaniecmieszkaniec

14 3

trochę fajne - i kasa ogromna - jeszcze nic nie kosztowało tyle w tym mieście
6,5 mln kredytu ? ale ciekawa sprawa te 800 tys od prywatnego inwestora - coś tu mi śmierdzi to taki pomysł jak przejąć mienie państwowe z śmieszną kwotę :) 15:34, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Magda Magda

8 13

Brawo nareszcie coś się zaczyna dziać
W tej sprawie oczywiście że to jest potrzebne a słynny park wolności nareszcie będzie tętnil życiem 15:34, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

25 3

I jeszcze jedno. Ktoś kompletnie odleciał pisząc uzasadnienie projektu parku wodnego. Przypomnę - uzasadnienie brzmi:
"Może nią być wodny plac zabaw, wyposażony w chłodzące kurtyny, zapewniający rozrywkę najmłodszym i uczący szacunku do wody, jako kluczowego zasobu na Kujawach."

Uczący szacunku do wody? Przecież z ekologicznego punktu widzenia, park wodny jest czystym marnotrawstwem wody!!!

Ekologowie, a nawet już PiS-owski minister grzmią, że czekają nas susze. A my będziemy uczyć szacunku do wody poprzez budowę parku wodnego. Przypomnę tylko, że jesteśmy jednym z rejonów Polski najbardziej zagrożonym skutkami suszy. Kujawy stepowieją od wielu lat. Gdybyście rzeczywiście mieli szacunek do wody na Kujawach, to powinniście zainteresować się Programem Spiętrzania Wód, budową zbiorników retencyjnych etc. Z krajobrazu naszej gminy zniknęły praktycznie wszystkie oczka wodne. Właśnie tak wygląda szacunek samorządowców do ziemi Kujawskiej w praktyce. Tylko jeden jedyny radny kiedyś poruszył ten temat - pan Kopiszko (mój wielki szacun). Ale który burmistrz by się takimi "pierdołami" przejmował... 15:36, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BbbbBbbb

5 2

I tu się zgadzam 18:58, 13.02.2020


miasteczko drogowe miasteczko drogowe

8 3

Panie wszechmogący jak skosisz zielsko za orlikiem koło sp1 to znajdziesz piękne miasteczko drogowe to po co nam następne - dzieci na kartę rowerową zdają w szkole. 15:43, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NowyNowy

6 5

Skoro były burmistrz, tak chwali Pana Kopiszko to dlaczego nie słuchał jego wywodów. Mógł realizować plany dobrego radnego. 17:29, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

7 4

Pana Roszaka nie interesował ten temat. I nie próbuj odwracać uwagi metodą "na Roszaka" od kolejnej wtopy wizerunkowej jaką zaliczył obecny burmistrz, bo wtopą wizerunkową jest próba wmówienia ludziom, że park wodny będzie uczył szacunku do wody w momencie, gdy grożą nam poważne susze. 18:10, 13.02.2020


gośćgość

16 5

ciekawe
ale ja przyjmę raczej postawę niewiernego Tomasza - nie zobaczę nie uwierzę. Na papierze stworzyć jest łatwe, zobaczymy co się dalej będzie działo z projektem. Pan burmistrz ostatnio zanotował szereg wpadek (słynne wystapienie, sprawa szkoły w Gąsek i SP2, zwrócona dotacjia bo nikt nie potrafił oszacowac kosztów, teraz podział pieniędzy na sport - że wymienię te najbardziej medialne). więc pewnie chce podreperować swój wizerunek publikując projekt - zobaczymy co wyniknie. 17:51, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nick Nick

9 4

Były wlodarz zniszczyl park, co z byłym domem dziecka _niszczeje, kto się tym zajmuje? Nie wiem co teraz zrobi nowy. Oby podejmował dobre decyzje. Narazie widzę to kiepsko. 18:22, 13.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DomDom

1 1

Powinni przekształcić na mieszkania 09:58, 14.02.2020


niknik

6 0

Budynek domu dziecka należał do starostwa a teraz jest prywatny. 10:43, 14.02.2020


KS GNIEWKOWOKS GNIEWKOWO

19 5

...wodny plac zabaw będziemy mieli za darmo, na naszych drogach, jak popada.
23:03, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krzychkrzych

18 5

co by nie mówić - kwota tylu milionów na ten park i całą rewitalizacje poraża. Naprawdę ktoś uważa, ze można to zrealizować i ponieść ciężar kosztów? Czy to czysta zagrywka by - póki co zamknąć usta krytykom? 23:13, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

8 2

Pożyjemy, zobaczymy. Uwierzymy albo nie. Narazie kiepsko to widzę. 09:26, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anaana

15 4

może tak czas pomyśleć o chodniku,który rzekomo miał być na trasie do Kaczkowa,tam na drodze to dopiero ostre jazdy się odbywają,a pieszy który prawidłowo się porusza to do rowu musi uciekać bo auta nie zwracają uwagi na człowieka. 11:04, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inwestycjeinwestycje

11 3

W ubiegłym roku pan Tomczyk opowiadał o tym, na co zabraknie pieniędzy po obniżce wpływów z PIT-ów. Mówił tak:

"W Gniewkowie analizy wymaga planowane rozpoczęcie budowy bloku komunalnego. Z powodu zmian w PIT do budżetu miasta wpłynie 1,2-1,3 mln zł mniej.
- Aktualizujemy projekt. W 2020 roku miała zacząć się budowa bloku - mówi Jarosław Tomczyk, zastępca burmistrza Gniewkowa. - Teraz sprawa wymaga rozważenia i namysłu. Ten milion, którego nie dostaniemy, mielibyśmy na wkład własny. Całość kosztów inwestycji szacowana jest na 4 mln zł.
W kolejnych latach także będzie mniej pieniędzy. - Też z czegoś trzeba będzie rezygnować."

Nie minął rok od tej wypowiedzi, a nasi urzędnicy planują inwestycję za 6,5 mln...

Tutaj cały artykuł:
https://bydgoszcz.naszemiasto.pl/zagrozone-inwestycje-w-kujawsko-pomorskiem-na-co-zabraknie/ar/c1-7289723 14:35, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

. Ock . Ock

3 4

Kto jest tak dokładnie zorientowany w budżecie gminy????? 15:19, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tulipanektulipanek

5 7

bardziej potrzebny byłby kryty basen,z ktorego mógłby skorzystać każdy,nie tylko dzieci 15:36, 14.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

formularzformularz

6 1

Ten formularz na komentarz jest do poprawy państwo urzędnicy. Tam jest po prostu zbyt mało miejsca na komentarz. No i jeszcze ten sposób wysyłki dla osób, które nie mogą podejść do urzędu. Wydrukować, zeskanować i wysłać? W dwudziestym pierwszym wieku? Szkoda, że na dyskietce sobie nie życzycie... 19:32, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123123

4 1

Mieli zmienić ten formularz, ale albo nie mają czasu biedactwa, albo nie umieją... 13:17, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%