Zamknij

Radni o słowach burmistrza o powołaniu SP 2: "To duże nadużycie"

15:40, 14.01.2020 S.T Aktualizacja: 09:52, 22.01.2020
Skomentuj

Grupa radnych Rady Miejskiej przesłała do nas prośbę o publikację komentarza do podsumowania roku dokonanego przez Burmistrza Adama Straszyńskiego zamieszczonego w „Gniewkoramie”.

Poniżej treść komentarza, podpisanego przez Ilonę Wodniak-Kuraszkiewicz, Przemysława Stefańskiego, Tomasza Gremplewskiego i Aleksandra Pułaczewskiego.

W ostatnim numerze „Gniewkoramy” burmistrz Adam Straszyński podsumował rok kadencji, m.in. wypowiedział się w sprawie Szkoły Podstawowej nr 2. Według niego wszelkie procedury prawne, w tym odwoławcze zostały wyczerpane i nie ma żadnych formalnych przeszkód związanych z powstaniem drugiej szkoły w Gniewkowie. Niestety nie możemy się z tym zgodzić.

 

W tym miejscu należą się słowa wyjaśnienia związane z procedurami prawnymi. Rada Miejska podjęła dwie uchwały, w miesiącu lutym i czerwcu. W lutym zapewniano wszystkich, że podjęto wszelkie działania w sprawie powołania Szkoły Podstawowej nr 2, zawiadomiono wszystkich rodziców oraz związki zawodowe, co było wymagane prawem. Tymczasem w czerwcu ponownie Rada Miejska musiała zająć się powołaniem „nowej” szkoły. Okazało się jednak, że nie wszystko zostało prawidłowo zrobione. Tłumaczono radnym, iż trzeba podjąć uchwałę, jak ją wtedy nazwano - naprawczą. Bałagan prawny był tym większy, iż w paragrafie 3 czerwcowej uchwały napisano, iż uchwała lutowa traci moc – nie ma jej w obiegu prawnym. Sąd Administracyjny w Bydgoszczy odrzucił skargi na uchwałę lutową, gdyż z uzasadnieniu wskazał, iż ona praktycznie nie istnieje, została ona bowiem wycofana uchwałą z 26 czerwca 2019 roku. Trzeba tu zaznaczyć, iż w trakcie obowiązywania uchwały lutowej dokonano naboru do szkoły nr 2 oraz rozpisano konkurs na dyrektora tej placówki. Zdaniem skarżącego oba te akty są nieważne. Jakie będzie stanowisko sądu nie nam to rozstrzygać, jednak wypowiadanie się o tym, że wszystko już jest prawidłowo rozwiązane jest, według nas, dużym nadużyciem.

 

Teraz do biura Rady Miejskiej na ręce przewodniczącego pana Szymona Krzysztofiaka wpłynęła skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, napisana przez Komisję Międzyzakładową NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania Okręgu Kujaw Zachodnich reprezentowaną przez pana Tomasza Marcinkowskiego z dnia 12 grudnia 2019 roku. Z treści skargi wynika, iż powołanie Szkoły Podstawowej nr 2 odbyło się z naruszeniem norm prawnych. W uzasadnieniu skargi czytamy, iż Sąd Administracyjny w Bydgoszczy umorzył postępowanie związane z zaskarżeniem uchwały z lutego 2019 r. uznając, jak wyżej, iż nie ma jej w obiegu prawnym.

 

Wracając jednak do sytuacji szkoły pragniemy pokrótce przypomnieć nasze stanowisko, gdyż próbuje się uczynić z nas wrogów uczniów i ich rodziców. Otóż od samego początku proponowaliśmy, by do obu budynków docelowo uczęszczali uczniowie klas I-VIII w zależności od miejsca zamieszkania. Naszą propozycją było jednak to, aby szkoła była jednym organizmem administracyjnym. Ułatwia to w znacznym stopniu ewentualny ruch uczniów między budynkami oraz zatrudnienie nauczycieli i pracowników szkoły. Ułatwiłoby to także organizację dowożenia uczniów, pracę świetlic, kuchni, itp.

 

Skoro już jednak określone decyzje zostały podjęte czyniliśmy działania w celu użyczenia budynku przy ulicy Dworcowej Szkole nr 1 na dotychczasowych zasadach. Dzięki temu uniknie się dzielenia klas, zmian wychowawców czy nauczycieli przedmiotów (póki co nadal nie wiadomo, jakie będą ruchy kadrowe, na razie zdecydowana większość nauczycieli to pracownicy SP 1, czy będą musieli być zwalniani, ilu z nich ewentualnie przejdzie do SP2 i na jakich zasadach). Z dotychczasowych rozmów m.in. z panem burmistrzem wynika, że w szkole nr 2 będzie dążyło się do utworzenia klas I-VIII. Pytamy zatem, po co. Zrozumiałym jest nabór do klasy pierwszej i istnienie klasy drugiej, z dalszym tworzeniem klas co roku. Natomiast trudno zrozumieć, dlaczego uczniowie starsi mają zmieniać szkołę. Wystarczy pozostawić ich w budynku na ulicy Dworcowej na tych samych zasadach. Nieprawdą jest, iż z „automatu” trzeba będzie przenosić dzieci do SP2, bo uczą się na ulicy Dworcowej. Dla nich Szkoła Podstawowa nr 1 - w świetle prawa do końca ich nauki będzie ich szkołą macierzystą. Nikt nigdy nie zmieni im obwodu. Budynki należą do gminy, a więc do wszystkich mieszkańców, trudno sobie wyobrazić, by ktoś chciał na siłę przenosić uczniów. A co zrobią władze gminy, gdy nie przeniesiecie Państwo dzieci? Użyją siły, perswazji, powiedzą, że nie ma takiej możliwości? Nikt nie może Was zmusić do przenoszenia uczniów, a ma za to obowiązek stworzyć im właściwe warunki nauczania.

 

Będziecie prawdopodobnie namawiani Państwo do przepisywania uczniów do szkoły nr 2. Od Was zatem będzie zależało, czy część z Państwa dzieci będzie w jednej szkole a część w drugiej, czy będą mieli nowego wychowawcę i nauczycieli. Rodzi się przy tym pytanie, ile osób musiałoby być w klasie, żeby mógł powstać osobny oddział i na jakich zasadach uczniowie będą łączeni w nowe klasy. Czy dobrym jest czas na takie zmiany przed przyszłorocznymi egzaminami?

 

Możecie też Państwo usłyszeć, iż nie będzie możliwości użyczenia budynku na ulicy Dworcowej, że uczniowie SP 1 nie będą mogli dalej uczyć się na dotychczasowych zasadach (wcześniej burmistrz wyraził się, iż będzie to uzależnione od naboru do obu szkół). Odpowiadamy - Rada Miejska w uchwale zaznaczyła, że warunki uczenia się w SP 1 nie mogą ulec pogorszeniu, toteż nie wolno uniemożliwić użyczenia budynku przy ulicy Dworcowej i pozostawienia Szkole nr 1 tylko budynku przy ulicy Toruńskiej. Uchwała wskazuje, że utworzenie Szkoły nr 2 nie może pogorszyć/zakłócić nauki uczniom Jedynki. Potrzeba zatem inwestycji w pracownie przeznaczone na takie przedmioty jak: fizyka, chemia, geografia oraz czy możliwe będzie powołanie na przykład klas sportowych czy innych profilowanych. Z tego, co nam wiadomo dyrektor SP 1 zwrócił się do burmistrza pismem w sprawie powołania klas sportowych i profilowanych w roku szkolnym 2020/2021.

 

Zbyt wiele jest tu niewiadomych, które mogą wyjaśnić się dopiero we wrześniu 2020 roku. Pytanie, jak będą tworzone plany lekcji, przyznane wychowawstwa, przedmioty godziny, gdy dopiero tak naprawdę w tym czasie jednoznacznie okaże się, kto do jakiej szkoły będzie chodził.

 

Każdy z nas, kto postawił sobie te pytania, próbował podjąć kroki, by jak najlepiej rozwiązać omawiane problemy. Nie działamy pod niczyim wpływem, ani na czyjeś zlecenie. Od samego początku kadencji staramy się być głosem rozsądku, stawiamy pytania i oczekujemy na nie odpowiedzi. Martwi nas pośpiech związany z działaniami na rzecz SP 2, z którego następnie wynikają problemy, jak w przypadku opisanych uchwał.

 

Na koniec poddajemy także pod rozwagę sytuację, w której sąd przyzna rację skarżącym. Co, jeśli okaże się, że SP 2 nie jest jednak formalnie szkołą? Co z dokumentami, świadectwami uczniów tej szkoły? itp. Jaki będzie los uczniów, którzy przepiszą się do tej placówki? Czy nie trzeba podejść do zagadnienia rozważnie i zaczekać na decyzję sądu?  Chodzi przecież o los uczniów i pracowników obu jednostek.  Dlatego naszym zdaniem warto byłoby poczekać. Co zatem Państwo powinniście zrobić, nic. Niech zostanie tak jak jest. Nie spieszmy się.

Treść skargi złożonej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego przez Komisję Międzyzakładową NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania Okręgu Kujaw Zachodnich, o której mowa w komentarzu radnych. można znaleźć POD TYM LINKIEM.

[ZT]3237[/ZT]

(S.T)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(107)

AdamAdam

7 25

To co sie tu dzieje to jeden wielki skandal. Wszyscy mieszkańcy to idioci i kilku superintelektualistow zarządzających miastem. Dejta se siana? 15:59, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

czujnyczujny

52 29

Szanowni Mieszkańcy Naszego Miasta Gniewkowa ale nie tylko są też sympatycy i miłośnicy poprzez wiele wybitnych osobowości sami widzicie do jakiego absurdu doszło na takie działanie burmistrza nie możemy sobie pozwolić jest to arogancja i pokazywanie , kto ma władzę , wzywam do wszczęcia procedur odwołania burmistrza. 16:04, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lollol

21 18

odłóź to co bierzesz 16:17, 14.01.2020


czujnyczujny

17 3

raczej ty przestań brać to co bierzesz wręcz przestań oglądać to co oglądasz bo Wacek chce po polu latać 16:39, 14.01.2020


KońKoń

38 22

Odwołać władzę. Niszczy wszystko .Jak może taka szkoła funkcjonować? Zadaje pytanie... Z czyich pieniędzy jest finansowana? M nadzieję że nie z naszych. 16:09, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Sp2Sp2

21 20

Sp2 z kredytu, te 2 mln rok temu zaciągnięte poszły na Sp2 bo pieniądze zaginione się znalazly. A długi wyborcze trzeba spłacać komu po to powstała Sp2. Kto tam pracuje? 16:25, 14.01.2020


matka siódmoklasistymatka siódmoklasisty

34 8

Czyli to nieprawda, że musimy przepisać nasze dzieci do sp2??
Nadal może chodzić na Dworcową , być uczniem SP1 i miweć tą samą wychowawczynię??
Dlaczego niektórzy mówia inaczej? O co im chodzi?/ o stołki?? 16:21, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TadeuszTadeusz

37 13

ja już też mam dość.. wszedzie się źle dzieje, w sporcie, kulturze, szkołach, komunalce.
czy nie może być normalnie? przecież jesteśmy obywatelami, płacimy podatki na to wszystko, niech kroś zrobi porządek! 16:23, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WandaWanda

7 17

Porządki najszybciej za 4 lata? 17:35, 14.01.2020


IiiIii

31 25

To jest głos zagubinej cząstki radnych , a co może pozostała 11 radnych to ciemnota OLO ogarnij się. 16:24, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BurmistrzBurmistrz

14 21

Burmistrz za to już się w TVPIS się lansuje. To lubi błyszczeć ale w golfie do TV? 16:27, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

8 4

Wyznacza trendy 17:34, 14.01.2020


Hmmm Hmmm

29 15

Takie rzeczy to tylko w naszej gminie. Syf kiła i mogiła. Rodzice zdezorientowani.... Dzieci zagubiene... . Co wy wyprawiacie ja się pytam???? Całe miasto cierpi na waszych pojedynkach. Jeden drugiemu odgrywa się... Idźcie najlepiej na ring. Mamy dość takiej atmosfery!!!! 16:40, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

❤️❤️

45 12

Oooo specjalna zagrywka przed zebraniem!
Rodzice widzimy się w czwartek o 16.00 w Szkole Podstawowej Nr 2 wszystkie wątpliwości zostaną rozwiązane. 17:01, 14.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AA

10 3

te wszystkie prawne ze skargi do sądu?
przecież tam napisane jest jak krowie na rowie
jasno i precyzyjnie 17:41, 14.01.2020


Halina Halina

9 4

I tak nie będziesz dyrektorem 17:55, 14.01.2020


rrrr

9 1

Państwo radni my mieszkańcy mamy dość tego odgrzewanego kotleta.Nie ma innych spraw w gminie może czas nimi się zająć. 10:24, 15.01.2020


??

28 6

Brawa dla serduszka... 17:13, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QQQQQQ

8 15

no i to serduszko dzieci zobaczą na świadectwie....zamiast pieczątki szkoły.
No chyba że burmistrz swoją przystawi. 18:27, 14.01.2020


WiktoriaWiktoria

41 9

Szkoła Podstawowa Nr 2 istnieje i będzie istniec.Dzieci są bardzo zadowolone,a wszyscy rodzice tym bardziej...Mamy nie tylko blisko do szkoły,ale również poziom edukacji, jak i poczucie bezpieczeństwa na bardzo wysokim poziomie!! Przestańcie w koncu z tą nagonka na SP2, bo nic Wam to nie da..Nikt nikogo nie zmuszał i nie zmusza do zapisywania tu dzieci!! To zalezy tylko od Nas!! To MY-RODZICE o tym DECYDUJEMY!!!! MY decydujemy gdzie uczą się nasze dzieci !! I nikt nie ma prawa nami manipulować ani dyktować co mamy robić!! Podkreślam, że są to NASZE DZIECI,każdego Rodzica z osobna,a nie Dyrekcji,Radnych itp 17:23, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hihihihi

9 18

ciekawe czy świadectwa dostaną legalne? 17:45, 14.01.2020


KoloKolo

12 6

No poziom z naszymi nauczycielami Gniewkowskimi naprawde super wysoki.... 70 % nie potrafi uczyc 19:38, 14.01.2020


Dyro, przestańDyro, przestań

20 13

Dyro, przestań już włączać te karty incognito i łapkować po myśli swojego guru. Chociaż raczej trzeba by napisać dołu. Król jest nagi, leży i kwiczy, a jako w miarę inteligentny gosć sam doskonale o tym wiesz. Jak to mawiał marszałek Piłsudski "wam kury szczać prowadzać, a nie politykę robić". ? 17:24, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

naginagi

5 2

tylko nie nagi.. jakies wdzianko " modne" ma 18:20, 14.01.2020


DO WIKTORIIDO WIKTORII

10 6

tak.. Sp2 stoim otworem, jak piszą na fb Gniewkoramy... !! pytanie tylko - którym?? 17:36, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suwerensuweren

17 8

A tak miało być pięknie. Uchwały, zdjęcia, przemówienia, przecinanie wstęg, uroczystości, nowe gangi, a tu......... ZONK. Cała armia prawników na czele z Karolem Marią nie wiedziała, że Uchwała to nie Zarządzenie, które innym można zmienić? 17:40, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KuratorKurator

28 9

Szkoda, że nauczyciel(e) tak się nie przejmowali egzaminami rok temu, gdy strajkowali... 17:50, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J23J23

16 3

ciekawa skarga do sądu administracyjnego
To szczyt finezji uchylić swoją uchwałę i wszystkie zarządzenia z tego płynące
Pytanie dlaczego tak w pośpiechu uchylił.
AAAA bo wojewoda zaskarzyl? 17:50, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smutassmutas

33 8

Każdy rodzic wie co robić.A radni p,Roszaka proszę o wyciszanie. 17:53, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do smutasdo smutas

6 5

powinni wiedzieć jak są manipulowani przez rządzących 19:34, 14.01.2020


Mama 1Mama 1

11 2

Popieram, całą tą nienawiść w naszym mieście piętnują przeciwnicy obecnego burmistrza. Pora pogodzić się z porażką i odejść z honorem a nie wytykać błedy innym i buntować społeczeństwio. Każdy popełnia błedy. Dajcie już spokój naszym dzieciom, którzy uczęszczają do szkoły nr 2. Szkoła istnieje i funkcjonuje bardzo dobrze. My rodzice jesteśmy zadowoleni z podjętej decyzji o zapisaniu tu dzieci. Uczniowie chętnie chodzą na zajęcia bo czują się bezpiecznie. A moje dziecko ma cudowną panią nauczycielkę, oddaną i pracowitą. Każdy ma prawo wyboru i niech tak zostanie. Dajcie już spokój !! 12:29, 15.01.2020


GniewkowianinGniewkowianin

29 16

Ludzie zobaczcie ze każda dziedzina naszego życia w tej gminie kuleje brak kompetencji i doświadczenia najbliższych współpracowników burmistrza daje się we znaki a i sam burmistrz wiele robi metoda prób i błędów , kultura kuleje osoba dyrektora dotychczasowego psa gończego burmistrza skłócony z różnymi grupami społecznymi nie szanuje mieszkańców, prezes PK za kilometrówkę dojazdy do pracy ma płacone bałagan i zero kompetencji jedynie król tabelek którymi się posiłkuje , sekretarz gminy brak totalny wiedzy i kompetencji na tym stanowisku podpiera cały dzień biurko w sekretariacie urzędu a biedny wice próbuje coś nadrabiać ale nie wychodzi a miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle 18:04, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zdaniezdanie

9 5

To jest jedno zdanie ? W jaki sposób udało się tobie skończyć szkołę podstawową ? Kto cię uczył polskiego ? 18:19, 14.01.2020


........

10 4

To się nazywa strumień świadomości ;) Kropek brakuje - to fakt, ale tak interesująco napisane, że nawet tego nie zauważyłam. 20:18, 14.01.2020


nie radnynie radny

19 5

jedyni kumaci, którzy rozumieją, co się dzieje.. i mają odwagę
i ni9e- nie jestem radnym 18:19, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

$$$$$$

12 4

A sp2 dostała subwencje???
Ciekawe ile ??? 18:23, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OoooOooo

2 8

NIE 19:21, 14.01.2020


matkamatka

21 17

nigdzie dziecka nie przepisuję! nie będę zabawką w rękach opętańców!!! 18:27, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

21 13

Po tym wszystkim co przeczytałam, zalecam burmistrzowi i jego ekipie kurację na uspokojenie, bo pewnie serducha im pikocą, a grunt pod nogami się pali. Może by tak kurację.... łyżeczką??? 18:41, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

deserowadeserowa

10 4

caŁY KREDENS GOTOWY.... POMOŻEMY 18:46, 14.01.2020


ArystotelesArystoteles

7 4

Kto ma większą wiedzę, zna prawdę… szkoda, że jedna strona próbuje wyjaśniać PRAWDĘ, druga strona ją zakłamywać. Jedni przedstawiają fakty, drudzy chęci sporych zmian (wywrócenia do góry nogami obecnego stanu) poparte nieprawdą… 18:44, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czyliczyli

21 19

czy ja to ogarniam?
Burmistrz i jego radni złamali wielokrotnie prawo - bo chcieli zemścić się na dyrektorce SP1 i przy okazji dołożyć byłemu burmistrzowi
nauczyciele - sympatycy nieistniejącej SP2 kłamią w żywe oczy i dezinformują rodziców, by ci byli zmuszeni do przepisania swoich dzieci
Uczniowie klas pierwszych chodzą do szkoły, o której tak do końca nie wiadomo czy jest czy jej nie ma? A jeśli jej nie ma - to czy będą musieli zacząć szkołę od nowa?
Pani "powołana nie wiadomo na jakiej Podstawie" dyrektor SP2 organizuje zebranie zachęcające do zapisywania uczniów do szkoły, której pewnie nie ma?
ot taka Gniewkowska Nibylandia - niby coś jest a jednak niekoniecznie,
ziemia beztroski (beztroski o stan prawny o los uczniów), bujania w obłokach, bajania przerażonym rodzicom takich czy innych głupot, ziemia wiecznej szczęśliwości (dla wybranych i namaszczonych)
zapraszamy - jedyny eksperyment w całej Rzeczpospolitej - szkoła, której nie ma - innowacja pedagogiczna na miarę trzeciego tysiąclecia :) 18:48, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Czyli.....? Czyli.....?

13 7

Pekniesz pewnego dnia z nienawiści... 19:46, 14.01.2020


gośćgość

8 6

prawda w oczy kole, dźga, kłuje, szczypie 19:53, 14.01.2020


czyliczyli

15 2

poza tym się rozmarzyłam - bo jeżeli radnym gniewkowskim może być każda osoba spoza gminy, to ja domagam się przy następnych wyborach umieszczenia na liście - Roberta Lewandowskiego (może być z żoną Anną), prezesa wszystkich prezesów, jeszcze kilka osób (zróbmy plebiscyt kto powinien być - byle nie niejaki zielonooki oszalały Zenek)- wybierzmy ich do rady - przyjeżdżać nie będą, więc nie będą podejmować *%#)!& i niezgodnych z prawem decyzji, a jaki splendor na gminę spłynie, że ho, ho. No i na obcięcie diety za brak obecności ich stać :) 18:54, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

. .

3 1

ORENT TO JEST GWIAZDOR "KTO GO WYCHOWYWAŁ.


22:48, 14.01.2020


stary dziadstary dziad

0 0

co za brednie, niebywałe, wiecej tu nie zajrzę bo szkoda czasu na czytanie tych wymiocin. . . 02:46, 01.02.2020


do gośćdo gość

15 1

Płacić podatki w innej gminie a brać pieniądze w innej za pełnione funkcje.
taka to już gmina? 19:03, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

19 8

Znowu jakaś nagonka na SP nr 2.Masakra. 19:09, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

czyliczyli

14 18

jaka nagonka - tak im się spieszyło, że naruszali wielokrotnie obowiązujące prawo. Myślisz, że to pismo do wojewody to bzdury wyssane z palca? Czy ktoś ośmieszałby się cytując przepisy prawa i paragrafy gdyby to nie była prawda 19:12, 14.01.2020


gośćgość

16 3

Przydałoby się wiedzieć - z imienia i nazwiska którzy to "pedagodzy" (złośliwość zamierzona) w taki sposób nakłaniali do zmiany szkoły na siłę??? 19:41, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do gość.. Do gość..

13 2

A może warto sprawdzić,kto pisze te komentarze....? 20:27, 14.01.2020


Osiedle Osiedle

39 8

A ja dziecko przepisuje! Nie interesują mnie Wasze widzi mi sie. Powstała szkoła(prawnie czy nie) nie interesuje mnie to, mamy prawo wyboru i dajcie już spokój! 19:51, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mama Mama

25 4

Osiedle i tu mi się podobasz? 20:54, 14.01.2020


SkandalSkandal

18 4

Podobno szykuje sie koleja afera. Nadzwyczajna sesja sie szykuje. Sesja pod batutą Juliana. Bezcenne. Wojewoda życzenia przysłał na święta, ale jak zwykle gdzieś sie zapodziały. Padnie kluczowe pytanie- gdzie mieszka przewodniczący. Ponoć on do konca nie wie. 19:59, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NkNk

25 4

A ja mam nadzieję że na Toruńskiej będzie piękne Muzeum 20:08, 14.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

??

22 3

I tego pewnie się radni obawiają 20:11, 14.01.2020


muzeummuzeum

15 1

ok,, udostępnijmy jedną salę na muzeum.. a w nim 2 eksponaty.. gniewkowskich koni bez głowy 20:12, 14.01.2020


FacetFacet

4 2

Muzeum to jest w gminie za to To Rosia to same młode d... u... p... y były 23:14, 14.01.2020


Koń trojańskiKoń trojański

10 6

Ja do muzeum: wstawimy tam konia trojańskiego. Przywiozą go beneficjenci programu Erasmus+ z Turcji. Dla zainteresowanych : Troja leży obecnie w granicach Turcji . 20:39, 14.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Karol Maryja AwaryjaKarol Maryja Awaryja

3 3

Koniem trojańskim jest toruński zaciąg. 21:24, 14.01.2020


Zakon Zakon

14 6

Mściwi nieudacznicy i toruński zaciąg Wyklętych, uczepili się Gniewkowa jak pijany płota. Same nieszczęścia z tego wynikają.
Trzeba ich przepędzić tak jak mieszczanie toruńscy Krzyżaków. 20:57, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

źle to wyglądaźle to wygląda

15 2

A kiedy można spodziewać się wyroku sądu? I co jeśli okaże się, że szkoła powstała bezprawnie? 21:22, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

&&&&&&&&

4 9

Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem , chyba w szkole cię nauczono tego, pod artykułem jest tez link, przeczytaj powoli, ze skupieniem , tylko nie pomyl liter , a z pewnością znajdziesz odpowiedz : szkoła SP 2 została powołana niezgodnie z prawem.... 21:35, 14.01.2020


do poprzednikado poprzednika

5 0

I po co te nerwy? Przeczytałam cały artykuł. Zapytałam o to kiedy można spodziewać się wyroku sądu, bo nie ma nic na ten temat w artykule. A moje drugie pytanie dotyczyło rozstrzygnięcia sądu tzn. co jeśli okaże się, że SĄD uzna, że szkoła powstała bezprawnie? Radni piszą przecież, że nie mogą być pewni jak rozstrzygnie sąd. 00:41, 15.01.2020


BeataBeata

12 2

a ja chcę wiedzieć, kto będzie uczył moje dziecko w sp2 21:29, 14.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do Beata.. Do Beata..

7 4

A w sp 1 wiesz kto bedzie uczyl....?.... 22:29, 14.01.2020


JanJan

8 1

Widać że z co niektórym jest bardzo ciężko się pogodzić z istnieniem SP2, w której są wspaniałe warunki dla Naszych dzieci! 13:50, 15.01.2020


XxxXxx

13 6

Choć jedna osoba przedstawia sprawę w sposób racjonalny 21:37, 14.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nic dobregoNic dobrego

9 9

żal mi tych radnych. Tak bardzo vhcą, że aż nie chcą. Zbzikowane towarzystwo. 03:38, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXxx

10 4

A co z SP 1 ? Uchwała z 22.lutego 2017 nadal w sądzie. Czy też działa bezprawnie? I tyle. 06:45, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

20 12

Czytam i oczom nie wierzę.co za bałagan, mamy być marionetkami dla czyjegoś widzimisię?
Niech będzie jak jest. Dzieci chodzą na dworcowa bez żadnego przepisywanie I wszystko dobrze działa. Po co to przepisywanie, niech będzie Sp1 na dworcowej i koniec. 07:06, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

także tegotakże tego

18 11

Halo! Są tu jacyś piłkarze GHLPN?

Pan Mikuszewski twierdził, że nie znajdzie czasu na spotkanie z wami wcześniej niż po obchodach rocznicy odzyskania niepodległości przez Gniewkowo, ale znalazł czas na lans. Poszedł na przekazanie komputera seniorom przez Drzażdżewskiego, stoi, uśmiecha się do zdjęcia.

Panie Mikuszewski, gdyby był pan taki bardzo zajęty jak twierdzi, to by pan tam nie poszedł, bo nie był pan tam do niczego potrzebny. Niech pan będzie konsekwentny. Struś chowa głowę w piasek, ale zadek mu wystaje. To jest pana taktyka?
10:41, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PisPis

15 6

Dla właściwej partii czas musi być.
Towarzysze razem. 10:51, 15.01.2020


ObywatelObywatel

25 9

Ja myślę, że całe zamieszanie w sprawie szkół wprowadza były burmistrz i jego poplecznicy. Były dwie szkoły i mają być dwie!!! 11:25, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

6 0

POPIERAM!! 10:39, 16.01.2020


Mama Mama

22 6

Radni p. R. Dajmy możliwość wyboru szkoły dla swojego dziecka rodzicom. 11:29, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MamaMama

2 1

To żaden wybór. Prosta jest sprawa jeżeli dziecko idzie do pierwszej klasy. Ale już tak prosto nie jest w przylądku dzieci starszych. Żyją one w swojej społeczności s,kolnej z która są często bardzo mocno związane i nie chcą zmieniać środowiska. Zresztą takie zmiany nie da dobre. W takim przypadku żadna decyzja nie będzie dobra decyzja. Bo albo zabierzemy ich i rozlaczymy z kolegami albo z wychowawca. Nie powinnismy stawać przed takimi dylematami bo tu najbardziej odczuja to dzieci a przecież chodzi o ich poczucie bezpieczemstwa które jest takie ważne dla nich i dla ich przyszłego rozwoju. 23:18, 16.01.2020


RodzicRodzic

17 9

Panie były daj Pan żyć nowemu! 11:32, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdpowiedźOdpowiedź

9 2

Na stronie Urzędu jest już odpowiedź, ciekawe, czy gniewkowo.eu też zamieści...
http://gniewkowo.com.pl/aktualnosc-5106-stanowisko_burmistrza_wobec_wczorajszej.html
12:15, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcabc

5 0

Odpowiem ci. Są dwie możliwości: albo zamieści, albo nie zamieści. A w sumie po co ma zamieszczać? Jak rozumiem, radni poprosili gniewkowo.eu o umieszczenie ich listu bo nie mają swojego medium, jeśli do tego robisz aluzję. 13:16, 15.01.2020


Mama 1Mama 1

21 8

Całą tą nienawiść w naszym mieście piętnują przeciwnicy obecnego burmistrza. Pora pogodzić się z porażką i odejść z honorem a nie wytykać błędy innym i buntować społeczeństwo. Każdy popełnia błędy. Dajcie już spokój naszym dzieciom, którzy uczęszczają do szkoły nr 2. Szkoła istnieje i funkcjonuje bardzo dobrze. My rodzice jesteśmy zadowoleni z podjętej decyzji o zapisaniu tu dzieci. Uczniowie chętnie chodzą na zajęcia bo czują się bezpiecznie. A moje dziecko ma cudowną panią nauczycielkę, oddaną i pracowitą. Każdy ma prawo wyboru i niech tak zostanie. Dajcie już spokój !! 13:32, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AniaAnia

13 3

Dobrze powiedziane!!! 13:52, 15.01.2020


Do mama 1Do mama 1

0 5

Skoro uważasz , ze jest tak pięknie , to dlaczego nie podpiszesz się z imienia i nazwiska , ze jesteś matka tego czy innego dziecka . ???? 04:39, 16.01.2020


AniaAnia

8 1

http://www.gniewkowo.com.pl/aktualnosc-5106-stanowisko_burmistrza_wobec_wczorajszej.html 13:55, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BBBBBB

8 2

ciekawe .... a gdzie odniesienie do zarządzeń wydanych na podstawie uchwały która została uchylona i nie ma jej w obiegu prawnym??????????? 14:08, 15.01.2020


hehehehe

3 2

na podstawie tej uchwały nie zostało wydane żadne zarządzenie. 15:59, 15.01.2020


XxxXxx

24 4

Jest mi obojętnie do jakiej szkoły będzie chodziło moje dziecko ważne aby miało blisko do domu i mogło być bezpieczne. Rozważając koncepcje naszych radnych to jest ona do zaakceptowania. Myślę że w tej walce chodzi tylko o zemstę i przykro mi że osoby odpowiedzialne za rządzenie w naszym mieście zamiast kierować się dobrem dzieci i mieszkańców wykorzystują tą sytuację do walki politycznej 14:01, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mamo1Mamo1

10 8

Hmmm....rozumiesz, co chcesz napisać?
Kłania się słownik języka polskiego, z wyjaśnieniem sensu słów. 14:02, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LexLex

19 6

Treść odpowiedzi na stronie urzędu piękna .... tyko brak merytorycznego odniesienia do skargi. Jedno się uchyla -inne obowiązuje choć uchylone (zarządzenia ). Zależy jak pasuje.
A ta uchwała z lutego to była dobra...tyko jak została zaskarżona to szybko ją uchylono.
Może jakiś prawnik się wypowie? tylko nie z urzędu? 14:20, 15.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwelinaEwelina

24 15

Czytam to wszystko i myślę, że takiego bałaganu już dawno nie było. Od dł€ższego czasu rozmawiamy my rodzice i były różne zdania. Ale teraz wiemy jedno, znowu szykuje się nam DEFORMA oświaty. Tym razem Gniewkowska deforma. Najpierw panstwo zlikwidowało gimnazja, teraz dla zachcianek niektórych mamy przepisać nasze dzieci do Sp2. A co się stanie, jeśli sąd zadecyduje, że szkoła została źle powołana? Znowu będziemy się przepisywać? Całymi klasami, czy będą tworzone nowe klasy? A wychowawca? czemu nie może być NORMALNIE?? Niech dzieciaki tak, jak teraz będą uczniami SP1 z tymi samymi nauczycielami, niech chodzą na Dworcową tak jak w tym roku, niech zdadzą egzaminy z tymi samymi nauczycielami, a nie co rok zmiana. Chcemy spokoju i porządku, a nie stawiania na swoim przez osoby , ktore myślą tylko o stołku. Zostawcie wszystko jak jest! 16:20, 15.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DzołanaDzołana

25 2

Ale ja nie chcę żeby było tak jak jest! Dlaczego zmuszacie nas by nie przepisywać dzieci, jak my chcemy! Dziecko które sama urodziłam żaden były burmistrz nie jest jego ojcem żeby rozkazywac mi co ja poczne ze swoim dzieckiem. Nie jestem wulgarna ale mam wam ochotę napisać W......... Ć OD MOJEGO DZIECKA I MEJ WOLI! 18:02, 15.01.2020


OlaOla

13 0

Nikt nikogo nie zmusza.Pani dzieci mogą zostać w Sp1,a jeśli Pani chce to mogą chodzić do Sp2. To PANI je zapisuje! To PANI DECYDUJE!! Nikt nikogo nie zmusza.To tylko wymyślona nagonka na obecnego Burmistrza 22:03, 15.01.2020


do Ewlinnado Ewlinna

15 10

Tak to prawda Gok sportowcy strażacy
wszystko się sypie.
Albo żle zarzadane 17:32, 15.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoooJooo

11 4

A komunalka to tykajaca bomba
Ścieki płyną do jeziora
Woda jaka pilismy okazuje się niezdatna do picia
Ludzie z pracy uciekają sami bo nie chcą brać udziału w tym bagnie
Jeszcze cisza że śmieciami ale też za chwilę coś wpłynie 20:33, 15.01.2020


Mirka Mirka

6 5

Kto jest tak dokładnie poinformowany o sytuacji naszej gminy. To musi być kiepski ludzik nie mający pojęcia co można od razu zrobić mając tak zły stan urzędu po poprzednim wlodarzu. 20:11, 15.01.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ludzikludzik

5 3

a co konkretnie zostało ULEPSZONE? 20:38, 15.01.2020


Źle Źle

8 5

Minęło 1,5 roku można naprawić dużo ma pole do popisu bo większość ludzi normalnych sama uciekła bo nie chciała się podpisywać pod chorymi decyzjami zostały tylko ludzie w stylu " jest Pan super burmistrzu" nie zależnie jaki burmistrz. 70% nowej kadry i to już tego burmistrza do tego wsparcie z Torunia przes prawników, lokalnych byłych i obecnych księży i wszystko się wali. Jak to jest 07:56, 16.01.2020


jadiujadiu

1 1

a co do wody to jest zAkamieniona że szok. Po dostaniu wody gotowanej na dnie jest spora Warstwa kamienia i piasku 23:21, 16.01.2020


Mama Mama

8 7

Jak radni opozycji mogą negowac istnienie dwóch szkół 09:21, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama Mama

16 6

Rodzice mają swój rozum i wiedzę co jest najlepsze dla ich dzieci. Jak można dzielić nauczycieli na tych z jednej bądź drugiej szkoły. Mieszkam na osiedlu i moje dzieci mogą same bezpiecznie chodzić do szkoły na ul Dworcowej. 09:29, 16.01.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

emerytkaemerytka

7 1

Brawo mama tak trzymać rodzice powinni wiedzieć nalepiejco jest dobre dla dzieci 22:51, 16.01.2020


NickNick

17 17

Wstyd mi za p. Aleksandra P. Jaki to nauczyciel, który dzieli własne środowisko. Kto wybiera takich ludzi na radnych? 10:37, 16.01.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

22

4 10

A może tylko chce przestrzegać prawa? 10:06, 17.01.2020


BHPBHP

0 0

jak taki z niego znawca prawa to niech otworzy Kancelarie prawną, mecenas z bożej łaski, on w tej Radzie po prostu się marnuje i to już ponad 25 lat że też naród ciągle go zmusza do zajmowania się problemami naszej gniewkowskiej społeczności dać mu tytuł honorowy i portret na ścianę , Bohater nie człowiek 02:53, 01.02.2020


Do NickDo Nick

6 8

Pewnie zazdrościsz bo Ciebie nie wybrali... 10:51, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zenek Zenek

8 1

Trzeba nie mieć rozumu żeby być radnym w takim piekle jak w naszym kochanym Gniwkowie. Ludzie, dajcie żyć uczciwym obywatelom. Tacy też są w Gniwkowie. 17:00, 16.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%